اخبار داغ

استاندار زنجان:

مدیران باید توان استفاده از ظرفیت دانشگاه را داشته باشند/ ظرفیت دانشگاه‌های استان زنجان مغفول مانده است

مدیران باید توان استفاده از ظرفیت دانشگاه را داشته باشند/ ظرفیت دانشگاه‌های استان زنجان مغفول مانده است
استاندار زنجان با اشاره به اینکه شان دانشگاه شان تمیمی سازی است گفت: مدیران باید توان استفاده از ظرفیت دانشگاه را داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح الله حقیقی شنبه شب در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری با بیان اینکه 4 موضوع آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری 4 رکن اصلی از 12 رکن رقابتی جهان است، اظهار کرد: مجمع جهانی رقابت اقتصادی بین کشورها 4 رکن بالا را جزو 12 رکن رقابت اقتصادی جهان می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه 4 رکن بالا جزو ارکان مهمی است که ما باید به آن توجه کنیم، ابراز کرد: ما در این 4 حوزه روی کاغذ خوب پیشرفته ایم و وضعیت بر روی کاغذ خوب است.

,

استاندار زنجان با اشاره به کشور هایی که در رقابت اقتصادی دنیا رتبه های خوبی را دارند مانند کشور های سنگاپور، ژاپن، سوئیس، سوئد و... ، عنوان کرد: کشور هایی مانند چین و... طبق مواردی که مطرح است در سال 2050 می توانند جای رتبه های فعلی و کشور های داری رتبه را بگیرد.

,

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاهی استان، تصریح کرد: در دیدار وزیر علوم از مراکز دانشگاهی وقتی بنده توانایی های دانشگاهی استان را دیدم برایم سوال شد که چرا از این امکانات در راستای رفع مشکلات استان استفاده نکرده ایم.

,

حقیقی با اشاره به اینکه ظرفیت های دانشگاهی استان در سال های گذشته در راستای حل مشکلات سایر استان ها استفاد ه شده بود، افزود: چرا نباید از ظرفیت های دانشگاهی استان در راستای رفع مشکلات استان استفاده شود؟

,

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ قالب دانشگاه ها فرهنگ علم و پژوهش باشد، خاطر نشان کرد: باید تحت این فرهنگ ارتباط مدرسه با دانشگاه نیز افزایش یابد.

,

استاندار زنجان با اشاره به نیاز به استفاده مدیران از ظرفیت دانشگاهی، بیان کرد: مدیران باید توان استفاده از دانشگاه را داشته باشند و این امر موضوع مهمی است.

,

وی با اشاره به اینکه رقابت اقتصادی در جهان مهم است و ارکان این رقابت نیز به نوبه خود مهم هستند، خاطر نشان کرد: ما نیز در این رقابت ها حضور داریم ولی چون اطلاعی از جایگاه کشور در این رقابت ندارم، اعلام نمی کنم.

,

حقیقی با اشاره به نوع رتبه بندی کشور ها در رقابت اقتصادی، عنوان کرد: بر اساس اطلاعات اعلامی کشور ها از وضعیت خود و پرداز های صورت گرفته توسط مجمع جهانی رقابت اقتصادی رتبه های هر کشور اعلامی شود.

,

وی با اشاره به اینکه این کار گروه کارگروه بسیار مهمی است، افزود: باید در این کارگروه افرادی حضور داشته باشند که ارتباط عملیاتی بین دانشگاه، پارک علم و فناوری، مرکز فنی و حرفه و آموزش و پرورش برقرار کنند.

,

استاند ار زنجان با اشاره به اینکه شان دانشگاه، شان تصمیم سازی در کشور است، عنوان کرد: شان دولت و استانداری نیز کار اجرایی است.

,

وی با بیان اینکه تصیمی سازی در کشور مهم است، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتن فقط به یک شخص جسور نیاز دارد تا تصمیم بگیر و کار را انجام دهد.

,

حقیقی با بیان انیکه هر دستگاهی شان خود را دارد، افزود: با تغییر دبیرخانه این کارگروه شان دانشگاه که شان تصمیم سازی است به دانشگاه برگشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه