اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

راهپیمایی اربعین مصداق واقعی جهاد با مال و جان است/ فشارهای نظام سلطه جهانی هم نتوانست جلوی بزرگترین اجتماع مسلمانان را بگیرد

راهپیمایی اربعین مصداق واقعی جهاد با مال و جان است/ فشارهای نظام سلطه جهانی هم نتوانست جلوی بزرگترین اجتماع مسلمانان را بگیرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: علیرغم تمام فشارها و کمبود هایی که در کشورهای مختلف برای جلوگیری از حضور در راهپیمایی اربعین کردند ولی مردم هم چنان پای آرمان های نهضت عاشورا ایستادند و با حضور خود نشان دادند که مغلوب این نوع فشارها نمی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ اظهار کرد:  بزرگان دین به صورت مکرر به فلسفه پیاده روی اربعین اشاره کردند لذا با زنده نگه داشتن نهضت عاشورا می توانیم شعارها و آرمان های عاشورا را در جامعه پیاده کنیم و عطر و بوی معنویت آن در سراسر جهان پراکنده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: راهپمیایی اربعین زمینه ای است تا دوستداران اهل بیت اعم از شیعه و سنی تا مسیحیان و کسانی که به اهل بیت ارادت دارند بتوانند اظهار علاقه و محبت خود را در قالب یک حرکت عمومی و عظیم متجلی کنند.

,

سعیدی تصریح کرد: یکی از آثار و برکات پیاده روی اربعین این است که وحدت دنیای اسلام را نشان می دهد و جهت گیری مردم و علاقه مندان به اهل بیت باید برای مبارزه  با ظلم ستیزی، نظام سلطه جهانی و هر گونه ظلم و تعدی به حقوق بشر باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف قیام سیدالشهدا مبارزه با ظلم، کج روی‌ها و نظام سلطه آن زمان بود لذا این جهت گیری نشان می دهد علیرغم تمام فشارها و کمبود هایی که در کشورهای مختلف برای جلوگیری از حضور در این راهپیمایی ایجاد می کنند و حتی امسال رژیم صهیئونیستی با هماهنگی آل سعود در عراق حرکت هایی را انجام دادند ولی مردم هم چنان پای این آرمان ها ایستادند و با حضور خود نشان می دهند مغلوب این نوع فشارها نمی شوند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: کسانی که خدمات و پذیرایی انجام می دهند تا کسانی که راهپیمایی می کنند یک حال و هوای معنوی خاصی دارند که در جای دیگری پیدا نمی شود، آن ها تمام دارایی خود را در طبق اخلاص می گذارند و از مردم پذیرایی می کنند و ممکن است یک سینی خرما کل دارایی این خانواده است همان را آورده و برای زائران عرضه می کند.

,

سعیدی گفت: صحنه هایی در این راهپیمایی دیده می شود که در نوع خود بی نظیر است مثلا یک دختر 4 ساله که فلج هم بود و هیچ کاری از اوبرنمی آمد، یک جارو برداشته و زیر پای زائران را جارو می کرد و این ها نکته های برجسته ای است که باید دیده شود.

,

وی با بیان اینکه پذیرایی از 20 میلیون زائر اربعین به این سادگی ها نیست، اظهار کرد: ارتش امریکا بزرگ ترین کاری که کرد توانست فقط برای 5 میلیون نفر پذیرایی  فقط در یک وعده آماده کند ولی اینجا از 20 روز قبل پیاده روی شروع شده و تا چند روز بعد از اربعین هم ادامه پیدا می کند و مردم خود جوش بدون کمک دستگاه های دولتی این پذیرایی را انجام می دهند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: کار اصلی را مردم انجام می دهند و دستگاه های دولتی آن ها را پشتیبانی می کنند و این علامت اخلاص، اعتقاد و جهاد با مال و جان است یعنی این ها هر چه دارند در راه خدا تقدیم زائران اربعین و عشق و علاقه ای که به حضرت سید الشهدا دارند می کنند.

,

سعیدی عنوان کرد: پیاده روی اربعین در واقع ازخود گذشتگی، جهاد، مبارزه بر علیه ظلم و تعدی و عدالت است و به سادگی نمیتوان آن را تعریف کرد و اینکه عده ای می گویند به جای پیاده روی اربعین باید هزینه آن را صرف قفرا کرد نوعی جهالت است.

,

وی افزود: ریشه فقر و فلاکت در ظلم،بی عدالتی و حق مظلومانی است که توسط نظام سلطه جهانی خورده شده است، آن ها این کشورها را غارت کردند و اموال، معادن و ذخایر ملت ها را به تاراج بردند لذا مبارزه با ریشه مهم است و ریشه آن ها آمریکا، اسرائیل و آل سعود است.

,

این نماینده مجلس تصریح کرد: در زمان شاه عده ای معتقد بودند که باید به جای برخورد با اسرائیل با بهائیت برخورد شود و نتیجه آن رشد بهائیت شد در حالی که ریشه وهابیت آمریکا و انگلیس است لذا باید این ریشه را خشکاند و گرنه هر چه شاخ و برگ را بزنیم این درخت تنومند تر و جوان تر خواهد شد.

,

سعیدی در پایان مطرح کرد: راهپیمایی اربعین یک نَه بزرگ و مبارزه عظیم بر علیه نظام سلطه جهانی است و ریشه ظلم و استکبار را خواهد خشکاند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه