اخبار داغ

در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کرمانشاه مطرح شد:

لزوم فعالیت چارترکننده‌های قوی برای رونق گردشگری/ صدور ۲۴ مورد پروانه گردشگری بوم‌گردی در کرمانشاه

لزوم فعالیت چارترکننده‌های قوی برای رونق گردشگری/ صدور ۲۴ مورد پروانه گردشگری بوم‌گردی در کرمانشاه
استاندار کرمانشاه گفت: برای رونق گردشگری استان نیازمند فعالیت چارترکننده‌های قوی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز  هوشنگ بازوند صبح امروز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: لازم است برای واگذاری واحدهای گردشگری استان که در حال حاضر راکد هستند فراخوانی داده شود تا این واحدها به چرخه فعالیت برگردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز  ,

استاندار کرمانشاه افزود: یکی از هتل های کرمانشاه یک ظرفیت بسیار خوب برای گردشگری است صرف نظر از ایجاد اشتغال یک بنای تاریخی ارزشمند است که شاید یکی از ۱۰۰ عنصر هویتی استان کرمانشاه باشد.

,

این مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: در سیستم میراث فرهنگی جهت ارتقاء صنعت گردشگری باید افرادی باشند که با تورگردانها ارتباط برقرار کند چرا که این تورگردانها ظرفیت های بزرگی برای گردشگری هستند.

,

بازوند افزود: یک استان در راستای رونق بخشیدن به حمل و نقل هوایی و گردشگری نیازمند چارتر کننده با بنیه قوی است.

,

وی ادامه داد: اگر در استان چارتر قوی نداشته باشیم نباید توقع داشت صنعت گردشگری ما تقویت شود لذا باید سعی کنیم اگر کسی توانایی ورود به این عرصه را دارد آنها را با پرداخت تسهیلات حمایت کنیم.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: روند کشت گلخانه ای در استان کرمانشاه قابل قبول نیست باید ببینیم سالیانه این امر چه میزان رشد دارد و مرتب رصد کنیم.

,
,
,

بازوند همچنین از عدم تدوین سند جامع آب استان هم انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر برخی از تخصیص های آب در استان بخاطر این سند بلاتکلیف هستند که لازم است هرچه سریعتر این امر پیگیری شود.

,

صدور ۲۴ مورد پروانه گردشگری بوم‌گردی در کرمانشاه

, صدور ۲۴ مورد پروانه گردشگری بوم‌گردی در کرمانشاه,

امید قادری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری برگزار شد به ارائه گزارش آخرین روند اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: در ۸ محور اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در این راستا واگذاری پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی و بناهای تاریخی، احیا واحدهای راکد، ایجاد و توسعه اقامتگاههای بومگردی، ایجاد کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی، برنامه رونق گردشگری ۲۰۲۰ ثبت جهانی اورامانات و آموزش و توانمندسازی جوامع محلی از آن جمله هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: در راستای واگذاری پروژه‌های عمرانی و تملک دارایی و بناهای تاریخی ۳ بنا از جمله فیض مهدوی، خانه زرشکیان و خانه رنده کش جهت واگذاری مطرح شده اند.

,

این مسئول گفت: امسال برای احیای واحدهای را که در شش مورد را هدف‌گذاری کرده‌ایم که بتوانیم آنها را احیا کنیم و تا کنون چهار مورد احداث شده و دو مورد باقی مانده که تا آخر امسال احیا خواهد شد.

,

قادری بیان داشت: ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی را نیز در دستور کار داریم که در این راستا هدف‌گذاری ما ۵۰ واحد است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: طی سال گذشته فقط ۸ مورد پروانه گردشگری بوم گردی داشتیم اما امسال در شش ماهه اول این تعداد به ۲۴ مورد رسیده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم در کرمانشاه کارگاههای بزرگ صنایع دستی راه اندازی کنیم که برای هر کدام از این موارد ۱۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیاز است.

,

قادری با اشاره به ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی داشت و گفت: در حال حاضر سه بازارچه در شهرستانهای اسلام آباد روانسر و سخت در دست ساخت هستند و در شهر اسلام آباد و صحنه پیمانکار مشخص شده و کار در مرحله فونداسیون است اما در روانسر مشکل تغییر کاربری زمین این کار را به تاخیر انداخته است که در هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

,

وی ادامه داد: اعتبار جهت ایجاد هر کدام از این بازارچه ها ۷ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ارتقاء شاخص های اقتصادی است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اذعان داشت: برنامه های رونق گردشگری در راستای اجرایی شدن کرمانشاه ۲۰ ۲۰ را هدف گذاری کردیم که ۵۰۵ روستا در این راستا معرفی شده است که بتوانیم رویدادها را در این روستاها برگزار کنیم.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این رویدادها در سه فاز تعریف شده‌اند که در فاز اول برنامه های گردشگری در ۷۰ روستا اجرا می‌شود که تعیین معیارهای شناسایی این روستا ها نیز مشخص شده است.

,

قادری ادامه داد:  ثبت جهانی اورامانات و ایجاد اشتغال روستایی با معرفی این منطقه به جهانیان ۲ میلیارد تومان اعتبار دولتی نیاز دارد که تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به این کار تخصیص داده شده است.

,

وی از ارسال پرونده ثبت جهانی به سازمان یونسکو خبر داد و گفت: مزایای ثبت جهانی شدن در راستای اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از مهاجرت روستا به شهر، ایجاد و توسعه اقامتگاه های بومگردی، خانه مسافر ها و ... در اکثر روستاها نمایان خواهد شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه آموزش و توانمند سازی جوامع محلی ۵۷ درصد پیشرفت دارد، خاطر نشان کرد: به این منظور از ظرفیت های خصوصی استفاده شده است و تاکنون در ۹ شهرستان، ۹ شهر، ۱۰ روستا و ۹ رشته برگزار شده است و تعداد ۱۳۷۰ نفر مورد آموزش‌های مختلف قرار گرفته اند.

,

این مسئول گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ رشته صنایع دستی داریم و در این راستا ۱۸ هزار صنعتگر در استان کرمانشاه فعال هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: آژانس های مسافرتی در استان کرمانشاه بنیه مالی ضعیفی دارند و همین دلیل سبب شده که نتوانند نقش مهمی در صنعت گردشگری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه