اخبار داغ

روزنامه نگار سوئدی می نویسد؛

مردم سوئد برخلاف مردم آمریکا علاقه ای به حرف زدن درباره ثروت خود ندارند

مردم سوئد برخلاف مردم آمریکا علاقه ای به حرف زدن درباره ثروت خود ندارند
در آمریکا وقتی می گویید درآمد زیادی کسب می کنید، مردم شما را تشویق و تحسین می کنند. اما در سوئد اگر بگویید که حقوق خوبی دارید، مردم فکر می کنند شما عجیب و غیرعادی هستید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ روزنامه نگار سوئدی برای نشان دادن فرهنگ کشور خود با طرح این سؤال که چرا سوئدی ها درباره ثروت صحبت نمی کنند؟ به این موضوع پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

درآمد بالا در بسیاری از کشورها نشان موفقیت است، اما در سوئد یک فرهنگ عمیق به نامJantelagen  وجود دارد که بسیاری از مردم را از صحبت کردن در مورد ثروت منع می کند.

, Jantelagen,

در ثروتمندترین محله داخلی شهر استکهلم، قایق بادبانی خصوصی و بلوارهایی با درختان فراوان قرار دارد، همچنین دارای برخی از گران ترین املاک و مستغلات در پایتخت سوئد و بوتیک های اختصاصی و رستوران های مستقل است. در آن نزدیکی، ساختمان های تزئین شده قرن 18 دارای فضاهای اداری لوکس است اما پیدا کردن کسی که راحت در مورد ثروت خود صحبت کند تقریبا غیرممکن است.

,

کسی قصد ندارد به شما بگوید چقدر ثروت دارد، زیرا لزومی برای ابراز آن نمی بینند.

,

"اینگمارسون" 30 ساله که کارمند ارشد بازاریابی می گوید: "من به شما نمی گویم چقدر درآمد دارم، زیرا نمی دانم چرا باید آن را بیان کنم."

,

 

,

, ,

وی در پاسخ به این سؤال که با پول خود چه کار می کند، گفت: "من آن را صرف سهام می کنم. من سرمایه گذاری را دوست دارم."

,

"ویکتور هسه" 24 ساله که مشغول خرید است، می گوید که قصد دارد به منظور برند مهم سوئدی یک برنامه استعدادیابی بین المللی را آغاز کند، اما وقتی از حقوق وی سؤال می شود او پاسخ بی ربط می دهد.

,

روایت های استاندارد درباره سوئد قصد دارد تا توسط معیارهای جهانی، دموکراسی اجتماعی، مالیات بالا و نابرابری درآمد کم در این کشور را برجسته کند. اما در حالی که این کلیشه ریشه در حقایق دارد، شکاف بین ثروتمندان و فقرا از دهه 1990 به طور پیوسته در حال گسترش است.

,

درآمد بالا در بسیاری از کشورها نشان موفقیت است، اما سوئدی ها عمیقاً نسبت به صحبت در مورد پول نقد خود گریزانند. تلاش های مکرر ما برای ترتیب مصاحبه با سوئدی های جوان و ثروتمند کار سختی بود. پیش از این، مردم خوشحال بودند که در مورد دومین خانه های بزرگ خود و قایق بادبانی خانوادگی، ماشین های اسپرت و... صحبت کنند.

,

در حالی که بحث در مورد ثروت در بعضی از نقاط جهان کاملا مناسب است، چرا به نظر می رسد هیچ کس در استکهلم به ثروتمند بودن خود افتخار نمی کند؟

,

نویسنده سوئدی که بیش از یک دهه در استکهلم زندگی کرده، می گوید صحبت در مورد پول موضوع بسیار ناراحت کننده ای در سوئد است. او استدلال می کند که حتی بحث درباره حقوق ​​با یک فرد غریبه تابو است. بسیاری از سوئدی ها با اینکه در مورد موضوعات دیگر راحت صحبت می کنند، اما تمایلی به بحث در این مورد ندارند.

,

این دیدگاه توسط "استینا دالگرن" روزنامه نگار 28 ساله سوئدی که چندین سال را در آمریکا گذرانده به اشتراک گذاشته شد.

,

او گفت که در آمریکا وقتی می گویید درآمد زیادی کسب می کنید، مردم شما را تشویق و تحسین می کنند. اما در اینجا (سوئد) اگر بگویید که حقوق خوبی دارید ... مردم فکر می کنند شما عجیب و غیرعادی هستید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه