اخبار داغ

نکات بهداشتی در سفر اربعین

نکات بهداشتی در سفر اربعین
وب است بدانید در تمام مسیر میان دو شهر نجف تا کربلا، بخش های درمانی و ایستگاه های امدادی به چشم می خورند. همچنین ایستگاه های هلال احمر را می توانید در این مسیر ببینید.
[

به زارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانستن و رعایت نکاتی در راهپیمایی باشکوه اربعین می تواند کمک خوبی باشه برای طی کردن راحت مسیر. این نکات به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
حمام و دستشویی: در طول راه، اغلب موکب ها دستشویی و حمام دارند و با خیال راحت می توانید از این امکانات استفاده کنید. 
,
 
,
لباس شویی: اغلب موکب های بزرگ در کنار سایر امکانات، لباس شویی هم دارند. به راحتی می توانید لباس های خود را بشویید و در فاصله خواب شب، لباس های‌تان خشک می شوند. 
,
 
,
تاول پا: در پیاده روی سه روزه، تاول پا یکی از اتفاقات شایع است که به علت نبود کفش و یا پاپوش مناسب اتفاق می افتد. در صورتی که پای شما تاول زد، پس از اقدامات لازم آن را با باند بپوشانید و باقی مسیر از دمپایی استفاده کنید. اگر آزردگی پای شما شدید شد، حتما به بخش های درمانی موجود در مسیر مراجعه کنید. 
,
 
,
وجود ایستگاه های امدادی: خوب است بدانید در تمام مسیر میان دو شهر نجف تا کربلا، بخش های درمانی و ایستگاه های امدادی به چشم می خورند. همچنین ایستگاه های هلال احمر را می توانید در این مسیر ببینید. به این ترتیب در صورت بروز هر گونه ناراحتی و بروز مشکلات جسمی، حتما به این بخش ها مراجعه کنید. همان طور که می توانید حدس بزنید، تمام خدمات رایگان هستند. 
,
 
,
لیوان فراموش نشود: در اغلب موکب های عراقی برای شست و شوی لیوان ها و استکان ها، یک ظرف پر آب وجود دارد که آب آن دیر به دیر تعویض می شود! یعنی در این مورد بهداشت چندانی را نخواهید دید. به همین دلیل توصیه می شود در طول سفر داشتن لیوان شخصی را فراموش نکنید. البته در چند سال اخیر تعداد موکب های ایرانی در طول مسیر بیشتر شده و اغلب موکب های عراقی، در کنار لیوان های همیشگی، لیوان یک بار مصرف هم دارند.
,
 
,
ظروف غذا: در رابطه با ظروف غذا، در اغلب موکب ها از ظروف یک بار مصرف استفاده می شود. اما برای جلوگیری از استفاده بی رویه از ظروف پلاستیکی، داشتن ظرف شخصی، پیشنهاد خوبی است. ترجیحا ظروف پلاستیکی و سفری همراه داشته باشید. 
,
 
,
منبع: کارناوال
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه