اخبار داغ

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی خبر داد:

پیگیری اخذ نشان استاندارد بین‌المللی برای هیدروکسید آلومینیوم

پیگیری اخذ نشان استاندارد بین‌المللی برای هیدروکسید آلومینیوم
مدیر کل استاندارد خراسان شمالی از پیگیری اخذ نشان استاندارد بین المللی برای محصول هیدروکسید آلومینیوم ( محصول تولیدی کارخانه آلومینای جاجرم) از طریق سازمان ملی استاندارد کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار عصر اترک، فهیمه مهمان نواز، مدیر کل استاندارد خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی داشت روز ملی استاندارد در این باره اظهار کرد: پیشنهاد اخذ نشان استاندارد بین المللی برای محصول هیدروکسید آلومینیوم ( محصول تولیدی کارخانه آلومینای جاجرم) از طریق سازمان ملی استاندارد کشور و همکاری شرکت آلومینای ایران از دو سال گذشته در حال پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

مهمان نواز همچنین افزود: با توجه به اینکه در سال 95 نشان استاندارد ملی برای گلیم کردی نیز تدوین شده است، در حال حاضر یک شرکت تولیدی گلیم کردی خراسان شمالی درصدد است تا این علامت استاندارد را برای محصول تولیدی شرکت خود اخذ کند که در این زمینه این اداره کل با این واحد برای اخذ نشان استاندارد گلیم کردی همکاری خواهد کرد.

,

کشف 261 قلم کالای کم کیفیت و پلمپ 10 خط تولید در استان طی نیمه نخست امسال

, کشف 261 قلم کالای کم کیفیت و پلمپ 10 خط تولید در استان طی نیمه نخست امسال, کشف 261 قلم کالای کم کیفیت و پلمپ 10 خط تولید در استان طی نیمه نخست امسال,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اقدامات ارزیابی و پایش اداره کل استاندارد استان در سطح استان در سال جاری نیز اظهار کرد: طی نیمه نخست امسال این اداره کل از سطح بازار استان سه هزار بازرسی را انجام داد که طی این مدت 261 قلم کالا را به علل کیفیت پایین همچنین نبود کیفیت لازم برای اقلام مشمول استاندارد اجباری اشان را کشف کرد و برای آنها اقدامات حقوقی انجام شد.

,

وی افزود: تا پایان سال جاری تعداد بازرسی ها این مجموعه از سطح بازار استان به شش هزار بازرسی خواهد رسید.

,

مهمان نواز توصیه کرد: شهروندان هم استانی برای اطمینان از اصالت فرآورده هایی که خریداری می کنند کد رهگیری 10 رقمی کالا را به سامانه 10001517 پیامک کنند تا از اصالت فرآورده خریداری شده مطمئن شوند.

,

افزون بر این، وی عنوان کرد: طی نیمه نخست امسال با بازرسی های انجام شده توسط مجموعه استاندارد استان 10 خط تولیدی که اغلب آنها در زمینه تولید سنگ دانه و بتن فعالیت داشتند به علت عدم رعایت استانداردهای لازم در تولید پلمپ شدند که پس از مدتی، تعداد زیادی از آنها با استانداردسازی محصولات تولیدی اشان دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

,

وی در ادامه به پلمپ یک باسکول در زمان خرید گندم در نیمه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: این باسکول به علت اینکه حتی از استاندارد اولیه در ساخت برخوردار نبود، پلمپ شد.

,

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی درباره وضعیت آسانسورها نیز بیان کرد: هر چند در گذشته وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهای مورد استفاده در دو بخش دولتی و خصوصی در سطح استان جای نگرانی داشت با این وجود، در حال حاضر بخش زیادی از این نگرانی در بخش دولتی رفع شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: کنترل ادواری و سالانه آسانسورهای بخش دولتی به طور مستمر انجام می شود.

,

وی افزود: این در حالی است که مالکان منازل نیز می بایست کنترل ادواری آسانسورهای منازل خود را جدی بگیرند.

,

مهمان نواز درباره استاندارد سازی تجهیزات بازی در شهربازی ها نیز اعلام کرد: در حال حاضر در سطح استان فقط دو شهربازی در شهرهای بجنورد و اسفراین فعال هستند که تجهیزات بازی آنها تحت کنترل این مجموعه هستند.

,

وی افزود: دیگر شهربازی های سطح استان به علت فقدان استانداردهای لازم تعطیل هستند.

,

وی در خاتمه تصریح کرد: مهمترین رویکرد این اداره کل در راستای حفظ سلامت شهروندان، ارائه آموزش به مدیران کنترل کیفی واحدها، اصناف و مردم است که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

,

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی گفت: برای مدیران کل کنترل کیفی واحدها دوره های آموزش تخصصی برگزار کرده ایم.

,

وی افزود: برای اصناف نیز دوره های آموزشی برگزار کرده ایم که متاسفانه استقبال آنان برای حضور در این کلاس ها کمرنگ بود که در نتیجه این اداره کل بنا را بر آن گذاشت تا کارشناسان و پرسنل این مجموعه با حضور در محل کار اصناف، آنها را آموزش دهند.

,

مهمان نواز خاطر نشان کرد: آموزش مردم در سنین مختلف نیز در دستور کار است که انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه