اخبار داغ

گزارش از وعده‌های ناتمام مسئولان تربت حیدریه؛

آسفالت جاده کدکن به بن‌بست راهداری رسید

آسفالت جاده کدکن به بن‌بست راهداری رسید
تربت حیدریه-آسفالت جاده کدکن به تلخ‌بخش در مسیر تربت حیدریه به نیشابور که قرار بود از اواسط اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا 10 روز آینده به اتمام برسد همچنان در بن‌بست وعده مسئولان راهداری گرفتار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ انتشار گزارشی در هفتم اردیبهشت ماه امسال مبنی بر عدم تحقق وعده مسئولان برای آسفالت جاده کدکن به تلخ بخش و انتقادهای پی در پی امام جمعه شهر کدکن از وضعیت اسف بار جاده کدکن به تلخ بخش در مسیر تربت حیدریه به نیشابور با واکنش مسئولان همراه شد که برای یادآوری بخشی از این واکنش ها را مرور می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اصلاح محور مواصلاتی کدکن به نیشابور از نیمه دوم اردیبهشت

, اصلاح محور مواصلاتی کدکن به نیشابور از نیمه دوم اردیبهشت,

احسان کریمی معاون فنی و عمرانی فرماندار تربت حیدریه دو روز بعد از انتشار این گزارش با اعلام اینکه اصلاح و بهسازی از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفته بود: تمام امکانات لازم را در خصوص شروع عملیات اصلاح معبر شهر کدکن تا محدوده روستای تلخ بخش بکار گرفته ایم و این پروژه از 15 اردیبهشت ماه شروع به کار خواهد کرد.

,

وی با اشاره به اعتبار 7 میلیارد ریالی این پروژه تصریح کرد: این جاده با طول 3 کیلومتر عرض موجود 10 روز پس از شروع به بهره برداری می رسد.

,

اما این هنوز آغاز ماجرای وعده پشت وعده مسئولان شهرستان تربت حیدریه برای آسفالت یک جاده به طول 15 کیلومتر بود که در این مدت با شن پاشی انجام گرفته که به اصطلاح زیر سازی انجام شده مردم چشم انتظار تحقق وعده اصلی یا همان آسفالت جاده بودند.

,

ناگفته نماند که رییس اداره راهداری تربت حیدریه نیز پیش از این اعلام کرده بود که این شن پاشی های کارشناسی شده و برای بهبود و ماندگاری بهتر و بیشتر آسفالت انجام شده است.

,

عملیات اجرایی جاده کدکن به تلخ بخش تا یک ماه آینده آغاز می شود

, عملیات اجرایی جاده کدکن به تلخ بخش تا یک ماه آینده آغاز می شود,

, ,

حسین شیر محمدیان، رئیس اداره راهداری تربت حیدریه طی گفت و گوی در 31 مرداد امسال مجدد اعلام کرد: با توجه به حرارت بالای آسفالت باید مدتی بعد از زیر سازی، جاده زیر ترافیک باشد، لذا بستر کار آماده شده و تا یک ماه آینده(پایان شهریور ماه) جاده کدکن به تلخ بخش آماده اجرای روکش آسفالت خواهد شد.

,

وی به ترافیک جاده اشاره کرده بود و گفت: این مسیر به دلیل ترافیک سنگین معادن، وضعیت مناسبی نداشت و اگر می خواستیم با همین وضعیت جاده را روکش کنیم، خیلی دوام نمی آورد و در مدت کوتاهی دوباره وضعیت به حالت قبل باز می گشت.

,

شیرمحمدیان خاطر نشان کرد: قرارداد ما با پیمانکار برای اجرای روکش آسفالت، غیر از زیرسازی، 800 میلیون تومان است و تاکنون به ازای هر کیلومتر 75 میلیون تومان هزینه زیر سازی انجام شده تا برای جاده مشکلی بوجود نیاید، از طرفی پیمانکار تا پنج سال برای جاده تضمین داده است.

,

اگر دغدغه نداشتیم دنبال تامین اعتبار نبودیم

, اگر دغدغه نداشتیم دنبال تامین اعتبار نبودیم,

, ,

رئیس اداره راهداری تربت حیدریه با بیان این که اگر دغدغه راه تلخ بخش نبود، سال قبل دنبال تامین اعتبار محور فوق نبودیم؛ افزود: با توجه به خرابی محور تلخ بخش و دیگر محورهای مواصلاتی شهرستان با در سفر رئیس سازمان راهداری کشور مبلغ ۳۰ میلیارد ریال خارج از اعتبارات نگهداری راه ها ودر قالب اعتبارات ملی علاوه بر محور تلخ بخش کدکن به دیگر محورهای مواصلاتی شهرستان تخصیص داده شد.

,

وی اضافه کرد: اجرای پروژه های راهداری و راه سازی تابع قاعده زمان نیست و در اجرای پروژه های راهداری و راه سازی شرایط پایدار جوی یکی از آیتم های مهم در کیفیت پس از اجراست.

,

شیرمحمدیان با بیان این که با پایداری شرایط جوی اولین اقدام اجرای روکش محور کدکن- رباط سنگ حد فاصل جوادیه تا اکبر آباد بود، افزود: روکش آسفالت محور تلخ بخش – کدکن به دلیل شدت خرابی می بایست قبل از روکش، کارهای اولیه برای تثبیت وضعیت خرابی انجام شود و پس از انعکاس موضوع فوق به کمیسیون تخصصی استانی، جلسه ای در این خصوص تشکیل و پس از بازدید کمیسیون مقرر شد ابتدا با استفاده از قیر امولسیون تحویلی به شهرستان در قالب یک پروژه امانی کار توسط اداره راهداری برای مرمت،تثبیت و ترک گیری رویه آسفالت موجود انجام شود و سپس فاز دوم روکش آسفالت که با پیمانکار انعقاد قرارداد شده،اجرایی شود.

,

رئیس راهداری تربت حیدریه گفت: کار اولیه اجرای محور فوق به اتمام رسیده و در آینده نزدیک شاهد روکش آسفالت گرم محور فوق خواهیم بود.

,

در طول یکسال گذشته حجت الاسلام امام جمعه شهر کدکن مُطالبات متعددی در مورد جاده‌های بخش کدکن و به ویژه راه مواصلاتی ”کدکن به تلخ بخش“ را عنوان کرده‌ و ابن موضوع با انتشار گرارش های متعدد از سوی رسانه ها در اولوبت قرار گرفت

,

اکنون 160 روز از وعده ای که در اردیبهشت ماه امسال توسط مسئولان به مردم و رسانه ها داده شده می گذرد و ان مقدار شن پاشی هایی که هم برای بهسازی جاده انجام شده بود  با عبور کامیون ها و خودروها و به خصوص باد و طوفان به کنار جاده هدایت شده و عملا نه از زیر سازی مناسب و استاندارد خبری است و نه از روکش آسفالت!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه