اخبار داغ

باد با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

باد با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 30 متر برثانیه معادل 108 کیلومتر بر ساعت رسید و کیفیت هوای این شهر را به شدت کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، اظهار داشت: همان‌طور که انتظار می رفت امروز بر شدت وزش باد در شمال استان افزوده شد به طوریکه تا ساعت 08 صبح بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 108 کیلومتر بر ساعت رسید و میدان دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به 2500 متر کاهش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


وی ادامه داد: وزش این باد شدید موجب افزایش غلظت ذرات معلق در هوای زابل به میزان 965 میکروگرم بر مترمکعب یعنی 6 برابر حد مجاز شد.

,
,


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در زهک از دیگر شهرهای شمال استان نیز وزش باد شدید با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر را به 1200 متر کاهش داد.

,
,


حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز و فردا وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان ادامه دارد. وزش این باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

,
,


وی در بخش دیگری از احتمال اختلال در ترددهای برخی محورهای شمالی استان نظیر زاهدان-زابل به ویژه در از محدوده پاسگاه تاسوکی تا شیله، زابل-زهک و زابل هیرمند خبر داد.

,
,


عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر باد و گردوخاک اجتناب کنند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه