اخبار داغ

با زائران اربعین_13/

رحیم صفوی: خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد/ لزوم تسریع ساخت راه آهن شلمچه به بصره+فیلم

رحیم صفوی: خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد/ لزوم تسریع ساخت راه آهن شلمچه به بصره+فیلم
سردار رحیم صفوی مشاور فرمانده کل قوا قبل از عزیمت به راهپیمایی اربعین در گفتگویی تصویری با خبرنگار دانا، شعار حب الحسین یجمعنا را از شعارهای زیبا در اربعین دانست.
[

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار رحیم صفوی در حاشیه مراسم راهپیمایی اربعین در پاسخ به این سوال که "راهپیمایی اربعین چه پیامی دارد و تا چه حد موجب اتحاد ایران و عراق می شود" گفت: خداوند اراده کرد که حضرت امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا خود، فرزندان و اصحابش به شهادت برسند تا راه نجات را برای بشریت باز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه معتقدم خون شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرد عنوان کرد: ان شا الله خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز خواهد کرد؛ فلسفه اربعین حسینی که هر سال عظیم‌تر می شود این است که حضرت ولی عصر(عج) در کنار خانه کعبه ظهور کنند، یکی از جملاتی که خواهند فرمود "انا ابن الحسین علیه السلام" یعنی من فرزند حسینم.

,

مشاور عالی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ادامه افزود: قبل از ظهور مردم جهان در این راهپیمایی عظیم چند میلیونی باید حسین علیه السلام را بشناسند تا بفهمند فرزند حسین کیست.

,

رحیم صفوی همچنین گفت: معتقدم محور ایران، عراق، سوریه و لبنان یک محور استراتژیک است و هم یک محور اعتقادی برای وحدت مسلمین است؛ این محورها یک محور اقتصادی نیز بوده؛ به این مفهوم که اگر ما راه را از خرمشهر به بصره و از آنجا به نجف و بعد کربلا برسانیم دیگر این جمعیت این قدر در مرزها معطل نخواهند شد.

,

وی در تشریح محور اقتصادی حلقه مقاومت گفت: اگر ما زیر ساخت هایمان را یعنی خطوط انتقال برق، گاز و نیروگاه های برق و همچنین ترانزیت مان را که از ایران به عراق و سوریه برسانیم، این خودش می تواند موجب وحدت بیش تر مسلمین شود.

,

مشاور عالی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با بیان اینکه اربعین تمرین کوچکی از وحدت مسلمین در کربلاست گفت: یکی از شعارهایی که پارسال در اربعین مشاهده می شد بسیار زیبا بود؛ "حب الحسین یجمعنا" یعنی حب امام حسین علیه السلام همه ما را جمع می کند که این مسئله صرفا برای مسلمان ها نیست مسیحی ها و غیر مسلمانان هم در این سفره سهیم هستند.

,

 

,

ناآرامی های منطقه نشانه دستپاچگی دشمنان اسلام است

, ناآرامی های منطقه نشانه دستپاچگی دشمنان اسلام است, ناآرامی های منطقه نشانه دستپاچگی دشمنان اسلام است,

رحیم صفوی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "چه پیامی برای دشمنانی که قصد دارند این وحدت را از بین ببرند دارید" بیان داشت: همین ناآرامی هایی که در منطقه به وجود آمد نشانه دست پاچه شدن دشمنان است؛ یعنی آمریکایی ها، صهیونیست ها و برخی از کشورهای نادان و کوچک و نفهم جنوب خلیج فارس که یک اندیشه انحرافی نسبت به اسلام داشته ولی پول زیادی دارند، تصورشان این است که می توانند با این ناآرامی ها جلوی این قلب هایی که با عشق و پذیرفتن خطر می آیند بگیرند.

وی ادامه داد: اگر این ها احمق نبودند می دانستند که این نا امنی ها مردم ایران و جوانان ایران را شجاع تر می کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اذعان کرد: من هفته بیش در جایی گفتم که "اگر از آسمان سنگ هم ببارد، مردم ایران برای زیارت امام حسین علیه السلام می  روند"؛ هر چه خطر بیش تر باشد جوانان ما خطرپذیری شان بیش تر است.

صفوی در پایان گفت: امید است همه ملت های اسلامی و حتی بشریت با آموزه های امام حسین علیه السلام  به آزادی و استقلال و نجات دست پیدا کنند.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه