اخبار داغ

هر دم از باغ مدیریت فشل البرز بری می رسد؛

تصویب لایحه رهن میلیاردیِ مسکن برای مدیران غیر بومی البرز/ حقوق پاکبان های کرج در جیب معاونین استاندار

تصویب لایحه رهن میلیاردیِ مسکن برای مدیران غیر بومی البرز/ حقوق پاکبان های کرج در جیب معاونین استاندار
موافقت با هزینه میلیاردی برای رهن منزل معاونین استاندار البرز در شورای شهر کرج، در حالی صورت گرفته است که پاکبانان این کلانشهر، قریب به دو ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند و حتی اعتراض یکی از پاکبانان در پیج اینستاگرام شهردار کرج نیز حذف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، بذل و بخشش میلیاردی شورای شهر کرج به دو مدیر غیر بومی استانداری البرز صدای منتقدان را درآورد، مسئله ای که به نظر می رسد شایسته است نماینده ولی فقیه در استان البرز که همواره از مسئولین مطالبه گری دارند نسبت به بررسی آن ورود کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
ماجرا از این قرار است که روز گذشته بر اساس مصوبه دو فوریتی شورای شهر کرج، این لایحه به تصویب رسید که در بهترین نقطه از شهر کرج دو منزل لاکچری، به مبلغ یک میلیارد تومان جهت اسکان دو مدیر غیر بومی استانداری از محل ماده 16 رهن شود. 
,
 
,
باید از استاندار البرز سوال کرد که آیا رهن یک میلیاردی برای دو مدیر از محل بیت المال خلاف قانون و ماده 16 قانونِ شهرداری ها نیست؟ دو مدیر استانداری نمی توانند در خانه های سازمانی و یا محله هایی با هزینه کمتر زندگی کنند؟ آیا این موضوع با فرموده های رهبری بر ساده زیستی مدیران سنخیت دارد؟ 
,
 
,
اگر استاندار البرز از نیروهای بومی استفاده کند دیگر جایی برای هزینه های غیر ضروری میلیاردی نخواهد ماند، زمانی که می توان با یک میلیارد تومان خانه های گرم، پارک و ... ساخت یا چند مستاجر را از بی خانمانی نجات داد، چرا این هزینه صرف یک اقدام غیر قانونی می شود؟ 
,
 
,
موافقت با هزینه یک میلیاردی برای رهن منزل در حالی صورت گرفته است که پاکبانان شهر کرج قریب به دو ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند و حتی اعتراض یکی از پاکبانان در پیج اینستاگرام شهردار کرج نیز پاک شد. 
,
 
,
رحیم خستو نائب رئیس شورای شهر کرج به عنوان یکی از مخالفین این لایحه دو فوریتی در جمع خبرنگاران، گفت: "متن لایحه ساختمان اداری است در حالی که فرموده شهردار ودیعه مسکن به مبلغ یک میلیارد تومان است که با متن لایحه همخوانی ندارد.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
بر اساس نص صریح قانون چنین کمکی غیر قانونی است و سقف ماده 16 مشخص نیست تا کنون چه میزان مصرف شده است، رای دادن به این لایحه، شهردار کرج را با مشکلات و درخواست های زیادی مواجه می کند زیرا غالب مدیران شهر غیر بومی هستند و این امکانات جذابیت برای حضور در کرج را برای مدیران غیر بومی بیش از پیش فراهم می کند. 
,
 
,
ودیعه یک میلیاردی برای دو واحد آپارتمان بسیار زیاد بوده و با استعلامی که در املاک صورت گرفته، در حالی که 500 میلیون تومان برای آپارتمان 300 متری کفایت می کند، چه ضرورتی دارد که مدیران استانی با اموال عمومی در آپارتمان هایی با هزینه بالا زندگی کنند؟ 
,
 
,
مسئله مذکور دقیقا مصداق اشرافی گری است و با معیشت مردم همخوانی ندارد و باید این سوال را داشت که رهن آپارتمان در مناطق لوکس همانند جهانشهر چیست؟ آیا نمی توان در مناطق متوسط شهر آپارتمان رهن کرد؟"
,
 
,
 
,
, ,
 
,
همچنین عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اجاره و رهن مسکن به وسیله شورای شهر را اقدامی غیر قانونی دانست و با تاکید بر اینکه حتما این مسئله را پیگیری می کنم گفت: امیدوارم این کار صحت نداشته باشد و مسئولین شورای شهر و شهرداری باید برای تنویر افکار عمومی این مسئله را شفاف سازی کنند. 
,
 
,
و اما در ادامه باید گفت: از اعلام شهرستان کرج به عنوان استان البرز 9 سالی است که می گذرد اما این استان نوپا رنگ استانداری بومی را تا کنون به خود ندیده است. 
,
 
,
عیسی فرهادی زاده چهارمحال و بختیاری نخستین استاندار انتخابی البرز در سال 91 بود که مدیریتش 11 ماه بیشتر دوام نیاورد و جای خود را به اصغر عربیان، استاندار کردستانی داد و وی نیز کرسی ریاست را پس از گذشت یکسال با لبخند به سید طاهر طاهری سمنانی سپرد.
,
 
,
پس از گذشت 8 ماه از فعالیت طاهری در البرز، سید حمید طهایی استاندار همدانی استان 39 ماه توانست بر کرسی ریاست بنشیند و پس از آن، محمد علی نجفی استاندار گیلانی البرز از 22 شهریور 96 روی کار آمد. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
به دنبال اجرای طرح منع به کارگیری بازنشستگان، این مصوبه قانونی دامن محمد علی نجفی را هم گرفت و در نهایت در 26 آبان سال جاری عزیزالله شهبازی از چهره های خوزستانی عهده دار سرپرستی استانداری البرز و سپس ریاست آن شد. 
,
 
,
البرز استان تازه تاسیسی است که به به دلیل فاصله کم با پایتخت مشکلات بسیار زیادی را به دوش می کشد و یکی از بزرگترین و اساسی ترین آن حوزه مدیریت و دستگاه اجرایی است، مدیرانی که از استانهای دیگر می آیند، پست هایی که ماهها و یا بعضاً سالها با سرپرستی اداره می شود، با تغییر یک مدیر همه برنامه ها و سیاست ها عوض می شود.
,
 
,
مسئولین علقه و دلبستگی چندانی به حوزه خود نشان نمی دهند، و از همه مهمتر شناخت کافی برای امور مهم و تصمیم گیری درباره آن وجود ندارد، اینها تنها دست ای از اثرات این روند نا مطلوب است.
,
 
,
باید اعتراف کرد که موضوع مدیران غیر بومی برای البرز فرقی بین دولت ها نمی کند چه آن زمانی کرج به عنوان غرب استان تهران در نظر گرفته می شد و چه امروز که خود استانی مستقل است، این حاشیه پایتخت بودن بیش از اینکه برای البرز منفعت داشته باشد، ضرر خود را نصیب شهروندان کرده است.
,
 
,
شاید البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت خالی از نخبگان بومی شده و آن نیروهای توانمند و نخبه معمولاً جذب تهران می شوند، اما هنوز هم تعدادی زیادی از مدیران بومی هستند که توان اداره امور را مطلوب تر از دیگران دارند و از طرفی هم به راحتی برای دولت ممکن است که مدیران بومی شاغل در تهران را مامور به البرز کند تا با شناخت کافی اندکی از مشکلات این منطقه بهبود یابد.
,
 
,
علی قربانی کارشناس مسائل سیاسی درباره انتخاب نیروهای غیر بومی برای سمت های مختلف در البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید: البرز پیش از این در قالب شهر کرج و در طول سال های انقلاب به دیگر شهرها مدیر صادر کرده است. 
,
 
,
چرا امروز اراده ای برای استفاده از ظرفیت های نهفته در حوزه مدیریت در کشور وجود ندارد؟ البرز نخبه پرور است اما متاسفانه برخی خود را قیم البرز می دانند و می گویند اگر فلان مسئول انتخاب نشود راهی برای انتخاب وجود ندارد. 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
لایحه دو فوریتی شورای شهر کرج
,
 
,
با وجود نخبه های فراوان در البرز، سیاست زدگی و سیاسی کاری مسئولین امروز آسیب بزرگی است که نظام مدیریتی را آفت زده کرده است و مسئله استاندار و شهردار نیست، مسئله منافع عده ای خاص است. 
,
 
,
استان البرز امروز در شرایطی باید بیش از دیگر مناطق به مشکلات و بحران های آن توجه شود، همچنین فارغ از تخصص و کارآمدی تعهد نیز لازمه کار در این منطقه است و بهتر بود در فصل انتصابات و تغییرات مدیریتی بیشتر به این موضوع توجه می شد.
,
 
,
ختم کلام اینکه استفاده از مدیران کلان غیر بومی در استان البرز خیل عظیمی از مدیران زیر مجموعه غیر بومی را به همراه خواهد داشت، مدیرانی که ثمره حضور آنها استفاده از سرمایه مردم برای رهن خانه های میلیاردی خواهد بود، این در حالی است که چندی پیش پویش صاحبخانه خوب موجب شد بسیاری از صاحبان املاک ملک های خود را با هزینه های کمتری در اختیار مستاجران بگذارند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه