اخبار داغ

مدیرعامل شهرک صنعتی خیام عنوان کرد؛

واردات مواد اولیه؛ مشکل اصلی واحدهای صنعتی نیشابور

واردات مواد اولیه؛ مشکل اصلی واحدهای صنعتی نیشابور
سکینه چمبری با اشاره به کسب مجوز واردات برای گمرک گفت: اکثر واحدهای صنعتی ما مشکل واردات مواد اولیه دارند و باید برای آن تلاش کرد تا این مشکل حل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سکینه چمبری، مدیرعامل شهرک صنعتی خیام نیشابور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل کارخانه روغن طلایی نیشابور اظهار داشت: ۲۳ سال از شروع فعالیت شهرک صنعتی خیام می‌گذرد که ۳۰۷ قواره زمین با مساحت‌های مختلف ایجاد شده است که طبق آخرین بررسی‌ها درصد بسیار کمی از این شهرک را واحدهای راکد به معنای عدم شروع به فعالیت تشکیل داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تاکید کرد: دومین شهرک صنعتی استان از نظر وسعت با ۲۴۰ هکتار زمین هستیم و زیرساخت فضای سبز ما در استان رتبه اول است.

,

رئیس شهرک صنعتی تاکید کرد: سه چاه عمیق در شهرک صنعتی خیام وجود دارد که کل آب مورد نیاز شهرک را تامین می‌کند و مجوز برداشت و بهره‌برداری ۴۷ لیتر بر ثانیه هستیم و با اصلاح سیستم فقط پنج درصد هدر رفت آب داشته‌ایم.

,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فقط دو چاه از سه چاه فعال است و معمولا از ظرفیت کمتری از مجوز برداشت می‌کنیم.

,

چمبری ادامه داد: ممیزی ایمنی تمام شرکت‌های فعال و غیرفعال سال گذشته با هدف کاهش ریسک بروز حوادث انجام شده است که در این طرح در صورت بروز حادثه دستورالعمل های اجرایی برای آتش نشانی و شرکت‌ها مشخص شده است.

,

وی تاکید کرد: همچنین مرکز تصفیه آب شهرک صنعتی خیام، ظرفیت ۳۰ لیتر برثانیه خروجی دارد که با توجه به قانون اجازه نداریم از این پساب استفاده کنیم و آب پس از تصفیه در اختیار آب منطقه‌ای مناسب جهت تخلیه در محیط زیست می‌شود.

,

چمبری افزود: خروجی پساب ما بعد از تصفیه به اندازه چهار حلقه چاه است و البته برخی کشاورزان اسحاق آباد از این آب برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند.

,

وی افزود: ۲۸۷ واحد در شهرک صنعتی داریم که ۹ واحد راکد هستند و ۱۰ واحد در حال راه‌اندازی است.

,

وی با اشاره به جمع بندی کل کارخانه‌ها و شرکت‌ها تاکید کرد: فقط ۱۵ واحد غیر فعال داریم که در مجموع ۱۲ درصد از واحدهای ما غیر فعال و راکد و ۸۸ درصد فعال و در حال تولید هستند.

,

مدیرعامل شهرک صنعتی خیام افزود: چهار شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی خیام در حال فعالیت و تولید هستند و همچنین چهار شرکت خارجی نیز از کشورهای چین و افغانستان محصولاتشان را در این شهرک تولید می‌کنند.

,

چمبری با اشاره به وجود گمرک در نیشابور گفت: چندین سال است که صادرات محصولات از این گمرک صورت می‌گیرد و البته مجوز واردات را برای این گمرک کسب کرده‌ایم ولی هنوز این بخش فعال نشده است.

,

وی با اشاره به مشکلات صنایع این شهرک گفت: اکثر واحدهای صنعتی ما مشکل واردات مواد اولیه دارند و باید برای آن تلاش کرد تا این مشکل حل شود.

,

مدیرعامل شهرک صنعتی خیام با اشاره به انتقادها نسبت به آسفالت مسیر این شهرک صنعتی که چندین ماه به طول انجامیده افزود: پیمانکار این پروژه توسط خود دولت انتخاب شده است و ما دخیل نبوده‌ایم، یک و نیم ما که از این تاخیر به دلیل نیاز به اصلاح سیستم فاضلاب بود که انجام شده است.

,

چمبری با اشاره به حرف و حدیث‌ها در مورد این پروژه و وجود نسبت فامیلی یکی از معاون‌ها وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فقط ناظر این پروژه یکی از اقوام معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در صنایع کوچک است و دلیل آن این است که ناظر شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در موضوع آسفالت فقط دو نفر هستند که یکی از آن‌ها نامبرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه