اخبار داغ

گسترش انقلاب اربعین؛

روایتی از کاروان پیاده هرات تا کربلا/ اسلام مرز ندارد

روایتی از کاروان پیاده هرات تا کربلا/ اسلام مرز ندارد
حضور مسلمانان اتباع خارجی در زیارت اربعین روزبه‌روز بیشتر شده و این روزها زائران افغانستانی که برای زیارت با پای پیاده وارد مرز دوغارون تایباد می‌شوند از گسترش انقلاب اربعین و افزایش دلدادگان این مکتب در کشورشان می‌گویند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، عشق حسین‌ابن‌علی (ع) و یارانش تمام مردم جهان را در اربعین حسینی در مسیرهای منتهی به کربلا دور هم جمع می‌کند تا نشان دهد که مرگ ظاهری پایان نیست بلکه شروعی برای جنبشی است که دشمنان اسلام را روزبه‌روز نگران‌تر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حضور مسلمانان افغانستانی در زیارت اربعین روزبه‌روز بیشتر می‌شود و این امر با حمایت مسئولین کشور ما جهت همکاری و استقبال از زائرین مردم این کشور باعث توجه بیشتر این مردم جهت حضور در این مراسم شده است.

,

تصمیم پدر برای زیارت خانوادگی

, تصمیم پدر برای زیارت خانوادگی,

مرز دوغارون در 18 کیلومتری تایباد محلی برای نشان دادن مهمان‌نوازی مردم ایران شده است، افغانستانی‌هایی که اکثراً با بارهای فراوان وارد ایران می‌شوند صحنه‌هایی می‌بینند که باعث تعجبشان می‌شود که گاه نمی‌توانند در برابر آن سکوت کنند.

,

مهدیه 14 ساله به همراه دو برادر خود محمد طه پنج‌ساله، محمدرضا عظیمی هشت‌ساله که اولین سفر خود به ایران و کربلا را تجربه می‌کند و سه نفرِ در حال نقاشی در ایستگاه مخصوص کودکان موکب امام رضا (ع) هستند با لهجه زیبای مخصوص افغانستانی‌ها در رابطه با حضور در این سفر گفت: از هرات به این سفر می‌آییم، پدرم کاروان دارد و سه سال است که برای زیارت به کربلا می‌آید و امسال تصمیم گرفت که همه خانواده را همراه خود بیاورد

,

وی در حالی که به اصرار برادر کوچکش در حال کشیدن موتور بر روی برگه است، افزود: درباره تاریخ ایران اطلاعاتی دارم و فکر می‌کنم ایران از افغانستان زیباتر باشد ولی دوست دارم سریع‌تر به زیارت امام رضا (ع) بروم.

,

مهدیه در رابطه با لحظه خداحافظی با دوستان مدرسه‌اش گفت: فقط من از کلاسمان برای زیارت اربعین آمده‌ام و وقت خداحافظی همه از من می‌خواستند که برایشان دعا کنم.

,

 

,

, ,

مردم تبلیغ زیارت اربعین می‌کنند

, مردم تبلیغ زیارت اربعین می‌کنند,

محمد زائر مرادی که به‌مانند اکثر سن و سال‌های مردم این دیار دارای ریش‌های بلند است، خود را 64 ساله و ساکن هرات معرفی و این سفر را دومین سفر خود به کربلا اعلام می‌کند و تأکید کرد: اولین سفرم بعد از آزاد شدن عراق از دست صدام بود که به همراه همه خانواده‌ام رفتم ولی از آن سال‌ها زمان زیادی می‌گذرد.

,

وی تصریح کرد: همه آرزویشان زیارت امام حسین (ع) است، آرزوی آدم زیارت است و وقتی چشمش به گنبد می‌افتد چیزی نمی‌تواند بگوید.

,

این زائر افغانستانی با اشاره به جو افغانستان برای زیارت اربعین گفت: مردم تبلیغ می‌کنند، در ولایت‌های هرات، کابل و بامیان تبلیغ حضور در اربعین زیاد است. همکاری مسئولین دولتی برای حضور در اربعین خوب است ولی نه به‌صورتی که در ایران وجود دارد.

,

عزت حسینی دیگر نوجوان افغانستانی است، این نوجوان با لباس بلند افغانستانی 16 سال بیشتر ندارد و در رابطه با این سفر گفت: اولین سفرم به کربلا است و با پدر و مادر و خواهر و برادرم به این سفر می‌رویم.

,

وی افزود: خواسته‌ام از امام حسین (ع) سلامتی پدر و مادرم است و همه هم‌کلاسی‌هایم از من خواستند که دعایشان کنم.

,

این زائر نوجوان افغانستانی افزود: برای حضور در سال‌های دیگر مطمئن نیستم ولی دوست دارم سال‌های دیگر نیز به زیارت امام حسین (ع) بروم.

,

تعجب دانشجوی دندانپزشکی از کمک نیروهای عالی‌رتبه نظامی به زائرین افغانستانی

, تعجب دانشجوی دندانپزشکی از کمک نیروهای عالی‌رتبه نظامی به زائرین افغانستانی,

دیگر سوژه مصاحبه ما علی جعفری 22 ساله و از ولایت هرات است، این جوان که ظاهر آراسته و مرتبش ما را به‌سوی خود جلب کرد نیز در رابطه با سفرش به ایران و قصد حضور در پیاده‌روی اربعین بیان داشت: اولین بارم است که به زیارت امام‌های کشور عراق و ایران می‌روم، البته در سه‌سالگی نیز رفته‌ام ولی یادم نمی‌آید و برای من همان اولین بار حساب می‌شود.

,

وی با تأکید بر این نکته که به‌صورت تنها در کاروان ثبت‌نام کرده، تأکید کرد: واقعاً نمی‌دانم چه شد که آمدم، قرار نبود ثبت‌نام کنم ولی الآن اینجا هستم.

,

وی که خود را دانشجوی دندانپزشکی و مدرس دروس پشت کنکور معرفی کرد تصریح کرد: دو نفر از دوستم به ناگهانی آماده زیارت اربعین شدند و من نیز به همراه آن‌ها آماده شدم.

,

 

,

, ,

جعفری با اشاره به حال و هوای خود برای زیارت بیان داشت: راستش تا مرز هیچ حس و حالی نداشتم ولی وقتی وارد ایران و این موکب شدم نمی‌توانم حس و حالم را بیان کنم.

,

این جوان دانشجوی دندان‌پزشکی خاطرنشان کرد: در افغانستان زیارت اربعین مانند یک انقلاب شده است که همه را برای زیارت آماده کرده و همه راه افتاده‌اند، از شهرکی که من آمده‌ام در حالی که کوچک است بیش از 350 نفر راه افتادند، برای اربعین به‌شدت تبلیغ زیاد است.

,

وی ادامه داد: خیلی‌ها هنوز در حال آمدن به ایران هستند و مطمئنم جمعیت بیشتری به زیارت امسال از کشور افغانستان خواهند آمد.

,

جعفری با اشاره به حس خود از زیارت گفت: نمی‌دانم چه باید گفت و نمی‌توانم آن را بیان کنم.

,

وی افزود: واقعاً از میزبانی ایرانی‌ها ممنونیم و همچنین از میزبانی برادران عراقی خود که فقط وصف آن را شنیده‌ایم از الآن تشکر می‌کنم.

,

این جوان دانشجو با اشاره به برخورد خود مأموران مرزبانی گذرگاه مرزی تصریح کرد: برخورد بسیار خوب بود، حتی وقتی فهمیدند زائر هستیم صف‌های ما را از بقیه جدا کردند. حتی افراد نظامی که رتبه‌های بالایی داشتند در حمل وسایل ما کمک می‌کردند و از همه آن‌ها متشکرم.

,

مردم ایران در نظر داشته باشند که اسلام مرز ندارد

, مردم ایران در نظر داشته باشند که اسلام مرز ندارد,

اسماعیل کرمی 25 ساله که همه هم کاروانی‌هایش سؤالاتشان را از او می‌پرسیدند نیز در رابطه با سفر به عراق و زیارت اربعین گفت: سومین سال متوالی است که به این زیارت می‌روم و فارغ‌التحصیل مهندسی عمران و مشغول به کار در شرکتی هستم.

,

 

,

, ,

وی تأکید کرد: محبت اهل‌بیت (ع) آدم را مجبور به حضور در این مراسم می‌کند به‌نحوی‌که هرسال پررنگ‌تر از سال گذشته در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

,

کرمی افزود: پررنگ شدن اهمیت زیارت اربعین در افغانستان به‌وضوح دیده می‌شود، تبلیغات با توجه به درصد شیعه بسیار عالی است البته باید توجه داشت که به‌صورت رسمی تبلیغات صورت نمی‌گیرد ولی بین مردم شیعه، تبلیغات فردی بسیار رواج دارد.

,

وی در پایان خطاب به مردم ایران گفت: از مردم ایران می‌خواهم فقط در نظر داشته باشند که اسلام مرز ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه