اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد؛

کاشت ۲۳۳هزار نهال قره داغ برای مقابله با ریزگردهای کویر میقان

کاشت ۲۳۳هزار نهال قره داغ برای مقابله با ریزگردهای کویر میقان
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاشت ۲۳۳هزار نهال قره داغ نهال و آتریپلکس برای مقابله با حرکت ریزگردهای کویر میقان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: کویرمیقان اراک با مساحت ۵۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار و ۵۸۰ هکتار کانون بحرانی و در معرض خطر فرسایش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

محمدی اظهار کرد: با توجه به همجواری کویر میقان به روستاهای حاشیه کویر و نزدیکی به کلان‌شهر اراک و شهر داودآباد جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با گرد و غبار در اولویت‌های این اداره قرار دارد.

,

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از کاشت ۲۳۳هزار نهال قره داغ نهال و آتریپلکس درکویر میقان خبر داد و افزود: مقابله با گرد و غبار، توسعه پوشش گیاهی، تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک در کانون‌های بحرانی فرسایش بادی از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح در کویر میقان اراک است.

,

محمدی با اشاره به اینکه کاشت این گیاهان تا سه ماه آینده انجام و عملیات غرق و حفاظت تا سال آینده ادامه یابد بیان کرد: کاشت این گیاهان به مدت ۲ سال نیازمند آبیاری و حفاظت است و پس از آن رشد  گیاهان کشت شده به‌صورت طبیعی ادامه می‌یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: اعتبار کاشت این نهال ها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این استان تأمین شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه