اخبار داغ

مدیر ارزیابی کالاهای صادراتی سازمان ملی استاندارد:

ایران به راحتی بازار کشورهای تازه استقلال یافته مشترک المنافع را از دست داده است

ایران به راحتی بازار کشورهای تازه استقلال یافته مشترک المنافع را از دست داده است
مدیر دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی سازمان ملی استاندارد اظهار داشت:تولیداتی که صادرات محور نباشند و نتواند در عرصه جهانی فضایی برای خود فراهم کنند و یا بازیگرانی فعالی در عرصه بین المللی نباشند تولیدی پایداری نخواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، تقی تقی‌پو در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در یزد اظهار داشت: کشور ایران در میان از 163 کشور دنیا در زمینه تولید استاندارد و ابزارهای آن در رتبه 21 قرار دارد و همچنین در آسیا نیز ایران پس از ژاپن و چین همراه با کره جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: اگر تولیدات ما همراه و همسو با سرعت تکنولوژی نباشد و خود را همگام با آن نکند؛ تکنولوژی و خواسته مورد نظر مصرف کننده منتظر ما نمی ماند.

,

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد ایران افزود: تولیداتی که صادرات محور نباشند و نتواند در عرصه جهانی فضایی برای خود فراهم کنند و یا بازیگرانی فعالی در عرصه بین المللی نباشند تولیدی پایداری نخواهند بود.

,

تقی‌پور با تاکید بر این که کالاها باید برای عرضه در عرصه بین الملل تولید شوند اظهار داشت: تولیدکنندگان باید توجه داشته باشند که نباید صرفاً به مخاطب و مشتری در شهر، استان و کشور توجه کنند بلکه باید به مخاطب و مشتری جهانی فکر کنند و برای این کار باید همراه و همگام با تغییرات تکنولوژی باشند و این اتفاق نمی افتد مگر این که دنیا و خواسته های مشتریان را رصد و بر مبنای آن بر بستر کیفیت حرکت کنند.

,

وی با اشاره به پیشرفت و ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی در سطح جهان گفت: تولیدی که نتواند خود را همراه و همگام با تغییرات بازار کند تولید پایداری نخواهد بود چرا که هیچ مصرف کننده ای خودش را متهعد به استفاده از کالایی نمی‌داند و زمانی خود را متعهد می داند که آن کالا پوشش دهنده نیازهایش باشند.

,

تقی‌پور با بیان این که مسئولین فضاهایی را برای بازیگری تولیدکنندگان در بازارهای بین الملل فراهم کرده‌اند تصریح کرد: در عراق فضای مطلوبی برای صادرات وجود دارد؛ همچنین توافق نامه اخیر اوراسیا اجرا خواهد شد که با پنج کشور حوزه اوراسیا تجارت ترجیحی خواهیم داشت که بعد از سه سال تجارت ازاد می شود به عبارتی تولیدکنندگان و تاجران ما باید در این سه سال تمرین کنند و بعد از آن باید بتوانند به عنوان بازیگران فعال در عرصه تجارت آزاد فعالیت کنند.

,

وی افزود: در تجارت آزاد با این کشورها ایجاد تعرفه  ها کمرنگ خواهد شد و شاید بتوانیم  فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از تولیداتمان را خارج از این توافق نگه داریم و برای بقیه کالاها در عرصه بین المللی باید رقابت کرد و سهم خود را در بازار بدست بیاوریم.

,

مدیر دفتر ارزیابی کالاهای صادراتی سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: دولت و مسئولین فقط می توانند فضا را آماده کنند و این تولیدکنندگان و صادرکنندگان هستند که باید از این فضا استفاده مطلوب ببرند.

,

تقی پور با اشاره به این که ایران به راحتی بازار کشورهای تازه استقلال یافته مشترک المنافع (سی آی اس) را از دست داده است تصریح کرد: امروز عراق بازار تنفس تولیدکنندگان ایرانی است اما باید دقت شود که نباید به سودها و منفعت های کوتاه مدت فکر شود  به طوری که از کیفیت کالاهای ایرانی در طول زمان کاسته شود.

,

وی با تاکید بر این که سازمان ملی استاندارد، خود را مقید  به رونق تولید می داند و تسهیل کننده و حمایت گر رونق تولید خواهد بود یادآورشد: سال گذشته که سال حمایت از تولید داخلی بود سازمان ملی استاندارد ابزارهایی را به تولیدکنندگان و صنعتگران ارائه کرد تا با بهره گیری از آن حداقل زمان و هزینه  را برای واردات مواد اولیه و تجهیزات خود داشته باشند.

,

تقی‌پور صادرات پایدار را یکی از ارهکارهای اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: بیکاری معضل بزرگ جامعه است و تنها راه مبارزه با آن، تولید کالای صادرات محور است زیرا کالایی که صادرات محور نباشد اشتغال و تولید پایداری نیز نخواهد داشت و در این میان  حلقه واصل بین سه ضلع صادرات، تولید و اشتغال پایدار استاندارد و کیفیت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه