اخبار داغ

رئیس زائرسرای میقات الرضا(ع) خبر داد؛

ثبت نام۲۸ هزار نفر برای ایام دهه آخر صفر در میقات الرضا(ع)

ثبت نام۲۸ هزار نفر برای ایام دهه آخر صفر در میقات الرضا(ع)
تشکری با بیان اینکه اسکان، پذیرایی و خدماتی که در این مجتمع به زائران ارائه می‌شود صلواتی است و سال گذشته در این ایام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در میقات الرضا(ع) پذیرایی شد گفت: تا کنون برای ایام دهه آخر صفر ۲۸ هزار نفر برای پذیرش ثبت نام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید محمود تشکری، رئیس هیأت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع) ظهر امروز در نشست خبری در رابطه با اقدامات ایام دهه اخر صفر گفت: میقات الرضا فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز کرده است و در حال حاضر گنجایش ۲هزار و ۵۰۰ شب خواب را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ خدمه در طی سال در این مجتمع فرهنگی به زائران خدمت رسانی می‌‌کنند، افزود: میقات الرضا امکاناتی همچون آسایشگاه گروهی، حسینیه، سوئیت برای کاروان‌‌های کوچک و خانواده‌ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، خشکشویی، نانوایی، مراکز درمانی و غرفه‌‌های فرهنگی دارد.

, .,

عبور حدود ۱۷۰ هزار نفر برای زیارت از مسیر جاده قدیم قوچان

, عبور حدود ۱۷۰ هزار نفر برای زیارت از مسیر جاده قدیم قوچان,


 رئیس هیأت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع) اظهار کرد: این مجتمع در ۲۳ کیلومتری مشهد از سمت جاده قدیم قوچان قرار دارد و هرساله در ایام دهه کرامت و دهه آخر صفر، حدود ۱۷۰ هزار نفر برای زیارت از این مسیر عبور می‌کنند.

,
, .,

وی افزود: در دهه کرامت سال جاری ۲۵ هزار نفر از این مسیر عبور کردند و در میقات الرضا(ع) پذیرایی شدند و از ماه صفر سال گذشته به جز ایام دهه کرامت، حدود ۲۰۰ کاروان پیاده از شهرهای شیراز، یزد، قم و بیرجند در میقات الرضا(ع) پذیرایی شدند.

,

, ,

تشکری تصریح کرد: اسکان، پذیرایی، شام، نهار، صبحانه و سایر خدماتی که در این مجتمع به زائران ارائه می‌شود صلواتی است و سال گذشته در این ایام بیش از  ۱۲۰ هزار نفر در میقات الرضا(ع) پذیرایی شد.

,

ظرفیت شب خواب تا پایان صفر تکمیل شده است

, ظرفیت شب خواب تا پایان صفر تکمیل شده است,

 

,

وی افزود: ظرفیت شب خواب از اول آبان تا رحلت و شهادت پیامبر(ص) و امام مجتبی (ع) تکمیل است و تا کنون برای ایام دهه آخر صفر  ۲۸ هزار نفر برای پذیرایی و خواب ثبت نام کردند.

,

رئیس هیأت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع) خاطرنشان کرد: همه امکاناتی که در مجتمع ارائه می‌شود، در اختیار زائران قرار می‌گیرد و اسکان زائران در این مجتمع تا سه شب صلواتی و همه هزینه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود.

,

شعبه اراک میقات الرضا(ع) راه اندازی شده است

, شعبه اراک میقات الرضا(ع) راه اندازی شده است,

 

,

وی افزود: چهار سال قبل تصمیم گرفته شد که در اراک نیز شعبه‌ای برای پیاده روی اربعین در نظر بگیریم لذا زمینی را به وسعت هزار هکتار در ۲۰ کلیومتری جاده قم  شهرک صنعتی اراک، همراه با سازه سبک به عنوان شعبه اراک میقات الرضا(ع) راه اندازی کردیم و از 10 روز قبل فعالیت شعبه اراک و خدمت رسانی به زائران اربعین آغاز شده است.

,

, ,

تشکری با اعلام اینکه بالغ بر ۱۰۰ کاروان با تعداد متفاوت ثبت نام کردند گفت: هر زائر در هر شبانه‌روز ۵۰ هزارتومان برای ما هزینه دارد که این مبلغ شامل سه وعده غذای غیر برنجی و خوراک‌‌های مختلف، خدمات و بسته فرهنگی زائران است.

,

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلفی از جمله پاسخ به سوالات شرعی، حلقه‌های معرفت، نماز جماعت و امورات فرهنگی برای کاروان‌ها افزود: فضای مجتمع میقات الرضا ۱۲ هکتار زمین است و مقرر شده بنای اسکان برای ۷هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه