اخبار داغ

در ایام اربعین صورت می گیرد؛

معرفی شهدای فارس در کربلا

معرفی شهدای فارس در کربلا
مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) مستقر در کربلای معلی از معرفی شهدای استان فارس در این موکب خبر داد و گفت: برنامه پرده‌خوانی شهدا در این موکب اجرا می‌شود که در آن هر شب یکی از شهدای استان معرفی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، صادق دهقانی، مسئول کمیته فرهنگی این موکب با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی موکب در 4 بخش نماز، قرآن، احکام و مهدویت اجرا می‌شود، گفت: نمازهای سه وعده به جماعت و با حضور گسترده زائران به‌صورت روزانه در این موکب اقامه می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
وی با تصریح اینکه بعد از نمازهای روزانه برنامه های مختلفی اجرا می‌شوند، افزود: بعد از اقامه نماز صبح دعای عهد و زیارت عاشورا قرائت می‌شود و بعد از نماز ظهر و عصر نیز احکام شرعی توسط امام جماعت بیان شده و سپس تلاوت قرآن انجام می‌شود و بعد از نماز مغرب و عشاء نیزهر شب برنامه «شمیم انتظار» با موضوع مهدویت و فرهنگ انتظار اجرا می‎شود.

ختم روزانه قرآن
دهقانی از برپایی مراسم شبی با قرآن با تلاوت قاریان استان فارس در این موکب خبر داد و افزود: همچنین به‌صورت روزانه جزءخوانی قرآن و ختم قرآن در این موکب انجام می‌شود به طوری که روزانه حداقل 2 یا 3 بار کل قرآن در این موکب ختم می‌شود.
مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی موکب با محوریت فرهنگ انتظار اجرا می‌شود، گفت: معمولاً بعد از نمازهای مغرب و عشاء از سخنرانان و مداحان مطرح کشوری استفاده می‌کنیم.
وی، اجرای برنامه نمایشگاهی «اربعین بستر ظهور» در گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این موکب عنوان کرد و گفت: برنامه‌های فرهنگی در 4 چادر بزرگ با جمعیت بیش از 1000 نفر و چادرهای کوچک با جمعیت 400 نفر اجرا می‌شوند.
دهقانی، اجرای مسابقات فرهنگی برای جوانان و نوجوانان و کودکان؛ پرده‌خوانی شهدا، اربعین، عاشورا و محرم و ارائه خدماتی در 4 محور خیاطی، کفشدوزی، پیرایشگری و خطاطی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی موکب احمدبن موسی اعلام کرد.

فعالیت 20 روحانی در موکب
مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه غرفه‌ای در محوطه موکب با حضور علما و روحانیان به‌منظور پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی برپا شده است، گفت: در این ایام از 5 روحانی ثابت و 15 روحانی سیار برای تمام چادرهای موکب استفاده می‌کنیم.
وی، یکی دیگر از اقدامات انجام شده در موکب را معرفی شهدای فارس اعلام کرد و گفت: تمثال‌های شهدا را هر ساله زینت‌بخش موکب احمدبن موسی(ع) که در آن علاوه عکس شهدا، فرازهایی از وصیتنامه شهدا نیز آمده است ضمن اینکه پرده‌خوانی شهدا با حضور اکبر آرام، یکی از روایان دفاع مقدس در این موکب اجرا می‌شود که هر شب یکی از شهدای استان فارس در این برنامه معرفی می‌شود.
 دهقانی با بیان اینکه در بخش بانوان نیز ویژه برنامه‌هایی با حضور مبلغان و سخنرانان اعزامی از بعثه مقام معظم هبری اجرا می‌شود که از جمله آن می‌توان به سخنرانی و مداحی و اقامه نمازهای جماعت اشاره کرد.

برپایی شب شعر عاشورایی
مسئول کمیته فرهنگی موکب احمدبن موسی(ع) همچنین از برپایی شب شعر عاشورایی در این موکب خبر داد و گفت: به یاری خدا فردا شب این برنامه اجرا خواهد شد که در آن از پیرغلامان استان فارس نیز تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه یک پارک کودک با نام قاسم‌بن الحسن(ع) نیز برای کودکان در محوطه موکب برپا شده است، گفت: علاوه بر اینها یکسری هدایا از طریق خیران به کودکان و نوجوانان و همچنین معلولان و جانبازانی که مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی کرده‌اند، اهدا خواهد شد.
انتهای پیام/
,
,
, ختم روزانه قرآن,
,
,
,
,
,
, فعالیت 20 روحانی در موکب ,
,
,
,
,
, برپایی شب شعر عاشورایی ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه