اخبار داغ

ارزیابی عملکرد مجلس دهم در گفتگوی دانا با عضو کمیسیون صنایع و معادن؛

مجلس در حوزه نظارتی ضعیف عمل کرده است/ سینه چاکان دولت جایگاه نظارتی مجلس را متزلزل کردند/ مجلس کارخانه چاپ قانون شده است

مجلس در حوزه نظارتی ضعیف عمل کرده است/ سینه چاکان دولت جایگاه نظارتی مجلس را متزلزل کردند/ مجلس کارخانه چاپ قانون شده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عملکرد مجلس دهم گفت: به نظر می رسد تصویب برخی از این قوانین در نوع خودش بی نظیر است، اما از طرف دیگر مجلس دهم در حوزه نظارتی ضعیف عمل کرده است و دلیل آن این است که دولت در انتخابات از افرادی حمایت کرد و آن ها سینه چاکان دولت شدند و عملاً جایگاه نظارتی مجلس متزلزل شد و این مشکلی است که در مجلس دهم مشهود است.
[

«سیدجواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در رابطه با میزان رضایت مردم از مجلس دهم اظهار داشت: ابتدا باید جایگاه مجلس را برای مردم شرح دهیم و بعد بدانیم که مردم چه انتظاراتی دارند؛ بخشی از انتظاراتی که مردم از مجلس دارند مثل اعمال نظارت، پیگیری برخی امور کلان، معیشت مردم انتظار به حقی است ولی یک بخشی از انتظارات مردم از مجلس اصلا در حوزه و حیطه کاری مجلس نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که در مجلس دهم قانون های خوبی مصوب شده است گفت:  به نظر می رسد تصویب برخی از این قوانین در نوع خودش بی نظیر است، اما از طرف دیگر مجلس دهم در حوزه نظارتی ضعیف عمل کرده است و دلیل آن این است که دولت در انتخابات از افرادی حمایت کرد و آن ها سینه چاکان دولت شدند و عملاً جایگاه نظارتی مجلس متزلزل شد و این مشکلی است که در مجلس دهم مشهود است.

,

نماینده مردم سنقر در مجلس خاطر نشان کرد: مردم کارهای شخصی خودشان در شهرستان ها را که مربوط به فرماندار، شهردار و یا استاندار است را از نمایندگان مطالبه می کنند که این باعث کاهش راندمان کاری مجلس می شود، مردم نباید برخی از مشکلات را از نمایندگان مجلس مطالبه کنند تا جایگاه نظارتی و تقنینی مجلس تقویت شود.

,

حسینی کیا اذعان کرد: امروزه یکی از مشکلات اساسی این است که مردم کارهای مربوط به حوزه شورای شهر، شهرداری و حوزه های انتخاباتی شان را از نمایندگان مجلس مطالبه می کنند و این هم از مشکلات موجود است.

,

وی در دامه بیان داشت: در حوزه قانون گذاری باید بتوانیم قوانین را اصلاح کنیم تا از حجم آن بکاهیم؛ در مجلس دهم قوانین فراوانی به تصویب رسیده و به نوعی کارخانه چاپ قانون شده است و این خوب نیست؛ هر چه قانون بیش تر تصویب شود به ضرر ماست زیرا هم نظارت و هم اجرای آن سخت تر می شود.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: یک بخشی از این مسئله این است که مجلس جایگاه خودش را پیدا نکرده که به این مرض دچار شده است؛ اگر از نمایندگان سوال کنید وقت کافی برای مطالعه و مشورت گرفتن از مشاورین خود در طرح ها و لوایح را ندارند.

,

حسینی کیا ادامه داد: رفع این مسئله نیازمند این است که مردم کمک کنند و ساختارهای فرهنگی تغییر کند و این مجلس یک جهادی کند و مکاتبه کردن نماینده با نهادهای اجرایی را منع کند؛ این باعث می شود تا سر نماینده خلوت شود اما اگر با این روند پیش برویم همین آش است و همین کاسه.

,

وی در تشریح یک مجلس تراز گفت: مجلسی تراز است که با وجود نظارت قوی، شفافیت هم داشته باشد. نکته بعدی این که صدای ملت از خانه ملت بیرون بیآید، یعنی نمایندگان مردم وکیل ملت هستند و از شاخص های مجلس این باید باشد که نمایندگان پاکدست، پاکدامن و شفاف باشند و بر پای انقلاب، نظام و ارزشها بایستند.

,

وی در پاسخ به این سوا که "آیا مجلس دهم این ویژگی ها را داشته است" بیان داشت: البته که مجلس دهم بخشی از آن را داشته است؛ یک بخشی از آن هم فردی است.

,

حسینی کیا در پایان گفت: می توان به عملکرد مجلس دهم نمره 13 و یا 14 داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه