اخبار داغ

تاجیکستان میزبان رزمایش برادری پایدار 2019

تاجیکستان میزبان رزمایش برادری پایدار 2019
رزمایش‌ مشترک نیروهای جمعی واکنش سریع آسیای مرکزی و نیروهای جمعی حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 21 اکتبر در تاجیکستان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رزمایش‌ مشترک نیروهای جمعی واکنش سریع آسیای مرکزی و نیروهای جمعی حافظ صلح کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 21 اکتبر در تاجیکستان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بنابر گزارش ستاد مرکزی نیروهای مسلح روسیه، در حال حاضر خدمه هواپیماهای سو 24MR  از منطقه «چلیابینسک» و سو-25 از پایگاه هوایی «کانت» روسیه در قرقیزستان با طی کردن 800 تا 4000 کیلومتر به فرودگاه نظامی منطقه «حصار» تاجیکستان وارد شدند.
,
 
,
بالگردهای نظامی Mi-24 و Mi-8 و مهمات جنگی و تیم فرماندهی، مهندسی و فنی برای آماده سازی هواپیما توسط هواپیماهای سنگین An-124-100 «روسلان» از منطقه «ناواسیبیرسک» روسیه به «دوشنبه» منتقل شدند.
,
 
,
در چارچوب این رزمایش که در «حرب میدان» تاجیکستان برگزار می‌شود، خلبان‌های نظامی حملات هوایی علیه اهداف زمینی و بمب باران هدفمند تاسیسات مهندسی شبیه سازی شده، نیروی انسانی و تجیهزات فرضی دشمن را تجربه می‌کنند.
,
 
,
در مجموع در این رزمایش مشترک نظامی بیش از 2 هزار نظامی نیروهای مسلح فدراسیون روسیه و بیش از 600  نوع سلاح و تجیهزات نظامی این کشور استفاده می‌شوند.
,
 
,
اقدامات عملی نیروهای کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تحت عنوان «برادری پایدار 2019» روزهای 21 تا 29 اکتبر در قلمرو تاجیکستان برگزار می‌شود.
,
 
,
سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.
,
 
,
این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند، این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل کنند. بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند. این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.
,
 
,
اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن زمینه گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، اقتصادی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت‌های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه