اخبار داغ

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس مطرح کرد؛

توقف پروژه تالار مرکزی کرمان به دلیل بی توجهی مسئولان/ شهر هنرمندان برای نخستین بار در کرمان راه‌اندازی می‌شود

توقف پروژه تالار مرکزی کرمان به دلیل بی توجهی مسئولان/ شهر هنرمندان برای نخستین بار در کرمان راه‌اندازی می‌شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: 95 درصد عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی کرمان به پایان رسیده است اما مدت‌هاست ادامه این عملیات متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز نشست مشترک معاونان وزیر ارشاد، مدیرکل پارلمانی، مسئولان ارشد وزارت ارشاد و مسئولان صندوق حمایت از هنرمندان در کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این نشست محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلات هنرمندان عدم حمایت جدی دولت از آن ها در قالب تشکل های حرفه ای است از این رو در استان کرمان با همت هنرمندان، خانه هنرمندان با هدف در برگیری همه گروه ها و رشته های هنری ایجاد شده است.

,

وی افزود: خوشبختانه ارائه گزارش این اقدامات در استان به وزیر ارشاد سبب ایجاد مبنا و چارچوبی برای دیگر استان ها شد تا در بخش خصوصی مجموعه های هنری اقدامی داشته باشند.

,

راه اندازی شهر هنرمندان در کشور با محوریت استان کرمان

, راه اندازی شهر هنرمندان در کشور با محوریت استان کرمان,

پورابراهیمی عنوان کرد: تشکیل مجموعه شهر هنرمندان به عهده استان کرمان است و در این خصوص با خانه هنرمندان و استانداری کرمان توافق های اولیه صورت گرفته است تا بتوانیم مجموعه ای از ظرفیت های لازم برای عرضه فعالیت های هنری و فرهنگی در این مجموعه را به صورت متمرکز ارائه دهیم.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: احداث مجموعه ای از  تالارهای تخصصی مرتبط با رشته های هنری، عرضه محصولات هنری و فرهنگی، واحدهای مسکونی و غیره می تواند در این طرح قرار گیرد.

,

وی ابراز داشت: از مسئولان امر درخواست داریم که در صورت موافقت با گزارش اولیه، حمایت جدی از این طرح داشته باشند و تسهیلات با نرخ های ترجیحی و کمک بلاعوض برای ساخت به متقاضیان داده شود.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: به دو روش می توانیم به اجرایی شدن این طرح کمک کنیم، اگر پروژه هنری ساخته شود بعد از 40 درصد ساخت، امکان کمک بلاعوض برای آن ها وجود خواهد داشت، همچنین اعطا وام هایی با نرخ های ترجیحی برای هر یک از هنرمندان امکان پذیر است.

,

پورابراهیمی تصریح کرد: مبالغ ایجاد یک مجموعه بزرگ نیازمند تفاهم و همکاری بین وزارت ارشاد با صندوق توسعه ملی یا صندوق کارآفرینی امید است که در صورت پیگیری در کمیسیون اقتصادی مجلس انجام خواهد شد.

,

توقف پروژه تالار مرکزی کرمان به دنبال بی توجهی مسئولان

, توقف پروژه تالار مرکزی کرمان به دنبال بی توجهی مسئولان,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود به بحث تالار مرکزی شهر کرمان هم پرداخت و گفت: 95 درصد عملیات اجرایی این پروژه به پایان رسیده است اما مدت‌هاست ادامه این عملیات متوقف شده است.

,

وی ضمن ابراز گلایه از وضعیت نیروی انسانی اداره ارشاد در بعضی از شهرستانهای کرمان، خاطرنشان کرد: در شهرستان راور فقط دو نیرو در حوزه مسئولیتی اداره ارشاد در حال فعالیت هستند که به هیچ عنوان پاسخگو در خواست مراجعان نیست و در اعلام استخدامی وزارت ارشاد نامی از شهرستان های کرمان و راور نبود از این رو تلاش می کنیم سهمیه استخدامی را برای شهرستان های محروم استان همچون راور اخذ کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه