اخبار داغ

یک بام و دوهوای برخی مسئولین؛

اراک از کاروان راهیان نور جا ماند/بلاتکلیفی دانش آموزان برای اعزام به مناطق عملیاتی

اراک از کاروان راهیان نور جا ماند/بلاتکلیفی دانش آموزان برای اعزام به مناطق عملیاتی
اعزام دانش آموزان استان مرکزی به اردوی راهیان نور با اعمال سیاست هایی چندگانه اکنون در هاله ای از ابهام است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از اراک امروز، اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در واقع خط بطلانی بر توطئه‌های فرهنگی دشمنان نظام اسلامی و یکی از برنامه‌های فرهنگی عمیق و تأثیر‌گذار است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, اراک امروز,

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آمادگی دفاعی دانش‌آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع ‌مقدس است.
حضور دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی، علاوه بر آشنایی آنان با فضای معنوی شهید و شهادت، یک نوع آمادگی در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

,
,

رهبر معظم انقلاب اسلامی، ابتکار بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را یک ابتکار الهی و انقلابیِ بسیار شایسته در جهت شناساندن اجزاء برجسته‌ی حادثه‌ی بزرگ و تاریخی دفاع مقدس به مردم و نسل جوان کشور خواندند و تأکید کردند: «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست‌اندرکاران عرصه‌ی دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف بشود.

,

با وجود تأکیداتی که در این امر وجود دارد شاهد مانع تراشی آموزش و پرورش برای اعزام راهیان نور دانش آموزی هستیم به طوری که اعزام چند روز گذشته  دانش آموزان شهر اراک لغو شد و علت آن را عدم استقبال دانش آموزان اعلام کرده اند.

,

به گفته دست اندرکاران اعزام راهیان نور سالهای گذشته استقبال از این اردوها به حدی بود که موفق نمی شدند همه دانش آموزان متقاضی اعزام را به مناطق جنگی بفرستند و یک عده از این اردوها جا می ماندند.

,

اعزام کاروانهای راهیان نور برنامه مشترک آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین است و بودجه این برنامه به طور مساوی بین هر دو ارگان تقسیم می شود بسیج با قرار دادن محل اسکان و تأمین غذا بخشی از هزینه ها را قبول کرده است و آموزش و پرورش باید با پرداخت بودجه سهم خود را بپردازد.

,

در تحقیقاتی که انجام شد متوجه شدیم که مسئولیت ثبت نام ، اعزام و بردن کاروانها به اردوگاه و برگرداندن آنها از اردوگاه بر عهده آموزش و پرورش است و مابقی کارها در اردوگاه به عهده بسیج می باشد، وجود مسئولیت سالم رساندن و برگرداندن دانش آموزان از دغدغه های آموزش و پرورش است که باعث شده مدارس و ادارات آموزش و پرورش رقبت کمتری برا این اردوها داشته باشند.

,

از طرفی امسال آموزش و پرورش با قرار ندادن بودجه برای این سفرها مجبور بودند که اعتبارات را از محل های دیگر تأمین کنند که چند راه برای تأمین داشتند ، یکی اعتبارات متمرکز دولتی که به دلایلی محقق نشده است دیگری توسط خیرین و مشارکتهای مردمی و در آخر خودیاری از دانش آموزان است که آموزش و پرورش آخرین راه کار را انتخاب کرده است و مبلغ 35 هزارتومان از هر دانش آموز برای این سفرها می گیرند و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم در حالت خوبی نیست والدین برای پرداخت این مبلغ دچار مشکل شده اند و مانع استقبال بچه ها شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه