اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان خبر داد؛

باغ‌های مرکبات جنوب کرمان در معرض خطر جدی حمله مگس مدیترانه‌ای/ محدودیت اعتبارات، عامل کاهش امداد‌‌رسانی به باغداران

باغ‌های مرکبات جنوب کرمان در معرض خطر جدی حمله مگس مدیترانه‌ای/ محدودیت اعتبارات، عامل کاهش امداد‌‌رسانی به باغداران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: تاکنون میزان خسارات ناشی از هجوم مگس مدیترانه ای برآورد نشده است اما باغ های مرکبات جنوب استان در معرض خطر جدی این آفت قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید برخوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در ارتباط با میزان خسارات ناشی از حمله مگس مدیترانه ای در مناطق جنوبی استان کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: تاکنون میزان خسارات ناشی از این هجوم برآورد نشده است اما باغ های مرکبات جنوب استان در معرض خطر جدی این آفت قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان راهکار مقابله با این آفت را در پیش گرفته است چرا که آفت مذکور بسیار خطرناک است از این رو باید هر چه سریع تر از آلودگی باغات پیشگیری کرد.

,

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان عنوان کرد: با توجه به این که این آفت سال های گذشته جنوب استان را تحت تاثیر قرار داده است، با همه امکانات موجود در حال مبارزه با این آفت هستیم.

,

برخوری یادآور شد: اطلاع رسانی های مورد نیاز و راهکارهای مناسب برای مقابله با این آفت به کشاورزان آموزش داده شده است.

,

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است که مگس مدیترانه ای تنها مختص جنوب کرمان نیست و در حال حاضر حدود 70 درصد کشور به این آفت آلوده شده است در حالی که این آفت نزدیک به 5 سال است مناطق جنوبی استان را تهدید می کند، برخی نقاط کشور حدود 10 سال است که با این آفت مبارزه می کنند.

,

آلودگی باغات مناطق سردسیر جیرفت و عنبرآباد به مگس مدیترانه ای

, آلودگی باغات مناطق سردسیر جیرفت و عنبرآباد به مگس مدیترانه ای,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان یادآور شد: در حال حاضر مناطق سردسیر و کوهپایه های جنوبی استان به این آفت آلوده شده است و در تلاش هستیم تا از ورود آن به دشت جیرفت جلوگیری شود.

,

برخوری توصیه کرد: از کشاورزان درخواست داریم در ابتدا میوه های له شده و غیر قابل مصرف را از زیر درختان جمع آوری و معدوم کنند، در گام بعد نسبت به مبارزه با آفت از طریق تله گذاری و سم پاشی به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و اطلاعات فنی را دریافت کنند.

,

وی ادامه داد: مبارزه با این آفت کار سخت و پر هزینه ای نیست از این رو باغداران باید دقت داشته باشند تا آفت مذکور را در مراحل اولیه شناسایی و گزارش دهند.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ضمن ابراز نگرانی از آلودگی باغات خالی از سکنه و تفریحی مطرح کرد: آلودگی این باغات و عدم شناسایی آن ها سبب گسترش آلودگی در منطقه خواهد شد از این رو توصیه می شود صاحبان این املاک با مراجعه به باغ های خود تمهیدات لازم را در نظر گیرند.

,

برخوری در ارتباط با تهیه سموم و ارائه تسهیلات به کشاورزان تاکید کرد: باغداران بزرگ معمولا خود اقدام به مبارزه علیه آفات می کنند و با توجه به هجوم ملخ ها به منطقه در ابتدای سال با محدودیت اعتبارات مواجه هستیم اما به کشاورزانی که در تامین سموم دچار مشکل مواجه هستند کمک می کنیم.

,

رتبه نخست استان کرمان در مبارزه با هجوم ملخ ها به مزارع

, رتبه نخست استان کرمان در مبارزه با هجوم ملخ ها به مزارع,

وی در خصوص حمله ملخ ها در ابتدای سال به جنوب استان گفت: استان کرمان موفق ترین استان در مبارزه با آفت ملخ بود و از سوی سازمان اصلاح نباتات نیز لوح تقدیر دریافت کرد.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بیان داشت: در حمله ملخ ها به مناطق مختلف استان خوشبختانه خسارتی به بخش کشاورزی وارد نشد اما به دنبال اقدامات پیشگیرانه اکنون اعتبارات استان منفی است و مشکلات زیادی در این خصوص داریم چرا که توانایی تعمیر تجهیزات خود برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای را نداریم.

,

برخوری در پایان تاکید کرد: در ابتدای سال 150 هزار هکتار از اراضی و مراتع استان توسط سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان برای مبارزه با ملخ ها سم پاشی شد و توانستم با این اقدام هجوم ملخ ها را کنترل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه