اخبار داغ

در دیدار حاجی میرزایی با نماینده ولی فقیه در گلستان مطرح شد؛

نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود/ تاکید بر مهارت آموزی به جای حافظه محوری

نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود/ تاکید بر مهارت آموزی به جای حافظه محوری
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با ا نماینده ولی فقیه در گلستان، گفت: نباید تربیت دانش آموزان به حاشیه برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کلاس بیست؛  محسن حاجی شامگاه چهارشنبه وارد استان گلستان شد و پس از ادای احترام به شهدای گمنام در تپه نورالشهدای گرگان با نماینده ولی فقیه در گلستان دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست؛,

حاجی میرزایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارکرد: بعد از انقلاب فرصت آموزش در سراسر کشور ایجاد شد و بیش از ۹۸ درصد از افراد دارای شرایط لازم در داخل کشور امکان آموختن پیدا کردند.

,

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اما این سفره گسترده ضروریات دیگری هم دارد و آن این است که فرصت ها باید به لحاظ کیفی هم عادلانه باشد.

,

حاجی میرزایی با تأکید بر این که آموزش صرفاً حافظه محور نباشد و نباید تربیت به حاشیه برود، اجرای سند تحول بنیادین را پراهمیت دانست و گفت: تمهیداتی در این سند اندیشیده شده که باید اجرایی شود.

,

, ,

ضرورت ایجاد یک گفتمان عمومی برای استقرار سند تحول بنیادین

, ضرورت ایجاد یک گفتمان عمومی برای استقرار سند تحول بنیادین , ضرورت ایجاد یک گفتمان عمومی برای استقرار سند تحول بنیادین ,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین گفت: مهم ترین کارکرد تعلیم و تربیت آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت اجتماعی برای ساخت آینده کشور است.

,

حاجی میرزایی با بیان این که باید انسان ها را برای زیست موثرتر، تربیت کنیم، ادامه داد: در دنیا بر آموزش‌های عمومی و مهارت های اجتماعی تاکید دارند.

,

وی ادامه داد: براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، از پایه اول تا دوازدهم هدف‌گذاری های مختلف انجام شده است و تاکید بر این است که آموزش‌های مهارتی مورد توجه قرار گیرد.

,

حاجی میرزایی اذعان کرد: برای استقرار سند تحول بنیادین باید یک گفتمان عمومی در جامعه به ویژه در فرهنگیان ایجاد شود.

,

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه نباید برآیند آموزش ۱۲ ساله دانش آموزان در کنکور تجلی یابد، افزود: انتهای فرایند آموزش در طی ۱۲ سال باید مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف باشد که اگر این امر نباشد همه آمال و آرزوی دانش آموزان در کنکور متجلی می شود.

,

وی تاکید کرد: ۱۵ میلیون دانش‌آموز متاثر از جریان نظام تعلیم و تربیت هستند و آینده ایران را در آموزش و پرورش رقم می‌زند و این امر مسئولیت خطیر آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

,

حاج میرزایی افزود: معیشت و منزلت معلمان هم دو مقوله مورد توجه ما است و برای اینکه معلم بهتر عمل کند ما باید در این دو حوزه برنامه داشته باشیم.

,

IMG 20191016 WA0017

, IMG 20191016 WA0017,

 تاکید بر مهارت آموزی به جای حافظه محوری

,  تاکید بر مهارت آموزی به جای حافظه محوری,  تاکید بر مهارت آموزی به جای حافظه محوری,

آیت الله نورمفیدی هم در ادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش در بین دستگاه های کشور از همه مهمتر است چون دستگاهی است که شخصیت انسان‌ها با آن شکل می‌گیرد.

,

 وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت های اصلی شما در دو بعد آموزشی و پرورشی است ولی شرایط امروز کشور ما احتیاج به این دارد که دانش آموزان برای به دوش گرفتن بار سنگین مسئولیت آینده کشور آماده باشند.

,

نورمفیدی تاکید کرد: آینده مملکت به دست نوجوانان و جوانان ساخته می شود به همین علت جایگاه و نقش معلمی والا است و باید در مدارس به جای محفوظات به دنبال شکوفایی استعدادها باشیم.

,

امام جمعه گرگان اضافه کرد: نیاز داریم تا آموزش دانش‌آموزان از حافظه محوری به آموزش مهارت ها تغییر یابد.

,

وی همچنین گفت: یکی از علایق بنده شرکت در گفتمان های دانش آموزی است.  آیت الله نورمفیدی گفت: در بعد پرورشی باید بر تعلیم قرآن تاکید نمود ولی آنچه که اهمیت فراوان دارد این است که ایمان به خدا در دل همه دانش آموزان نهادینه شود.

,

نورمفیدی آماده سازی دانش آموزان برای ساخت آینده کشور را یک ضرورت دانست و گفت: در این بین نقش معلمان بسیار کلیدی است و ضرورت دارد تا معلمان از نظر معیشت تامین گردند و به منزلت اجتماعی آنها توجه ویژه شود.

,

گفتنی است؛ حاجی میرزایی به منظور بازدید از مدارس مناطق سیل زده گلستان و افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه آموزشی و همچنین شرکت در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش به گلستان سفر کرده است.

,

افتتاح درمانگاه فرهنگیان گنبدکاووس، بهره برداری از دو مدرسه در آق قلا، آغاز عملیات ساخت هنرستان کشاورزی در گرگان و شرکت در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش از برنامه های وزیر آموزش و پرورش در سفر به گلستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه