اخبار داغ

کارشناسان مسائل مذهبی در گفتگو با قم فردا؛

مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان است / شعار حب الحسین یجمعنا محور وحدت است

مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان است / شعار حب الحسین یجمعنا محور وحدت است
کارشناسان مذهبی و دینی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین تصریح کردند: مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است که موجب وحدت بین ادیان مختلف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   قم فردا، " حب الحسین یجمعنا " امروز مهترین عبارت و یا به عبارت امروزی تر هشتکی است که این روزها بر سرزبان ها افتاده است.

عبارتی که نشانگر عشق و ارادت به ائمه اهل بیت(ع) و به خصوص سالار شهیدان است که در راه آزادگی و بندگی به خداوند متعال جان خود و 72 تن از یارانش را تقدیم کرد.

امام حسین(ع) بعد از گذشت 14 قرن امروز محور وحدت و همدلی شده چرا که سیاه و سفید، پیر و جوان ، بزرگ و کوچک از ملیت ها و کشورهای مختلف زیر بیرق و پرچم ایشان با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حال حرکت هستند.

امروز عشق به حسین به صورت کاملا مردمی و خودجوش نمایان شده و انتظار می رود در روز اربعین بیش از 25 میلیون نفر از جای جای جهان خود را به بین الحرمین برسانند ، تجمعی که نظیر آن در هیچ جای دنیا  سابقه نداشته و قطعا نخواهد داشت.

چند تن از کارشناسان مذهبی و دینی در گفتگو با خبرنگار ما به بیان ابعاد مختلف این پیاده روی میلیونی پرداختند.

استاد دانشگاه باقرالعلوم: مردمی بودن پیاده روی اربعین نقطه قوت آن است

حجت الاسلام محسن الویری با بیان این که پیاده روی اربعین امروز بیش از گذشته مردم دو کشور ایران و عراق را به هم نزدیک تر کرده است، اظهار داشت: پیاده روی اربعین موجب شده است که مردم دو کشور ایران و عراق بیش از گذشته به هم نزدیک شوند و باید این نزدیکی در راستای تحقق منافع ملی دو کشور در منطقه پیش برود.

وی مردمی بودن پیاده روی اربعین را مهترین نقطه قوت آن دانست و گفت: این مراسم مردمی است و باید تا ابد مردمی بماند و نباید اجازه داد کوچکترین انحرافی در ان صورت بگیرد.

الویری به آثاری که این مراسم در بین مردم می گذارد اشاره کرد و بیان داشت: انسجام بخشی، معرفت افزایی و افزایش دین داری و معنویت مردم از جمله آثاری است که حضور در این مراسم به همراه دارد.

وی بر ضرورت پوشش گسترده و صحیح پیاده روی اربعین تاکید کرد و ابراز داشت: برای نشان دادن عمق حضور و ارادت مردم به ساحت مقدس امام حسین(ع) ضرورت ایجاد خبرگزاری اربعین ضروری است که باید مورد تاکید قرار بگیرد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: شعار حب الحسین یجمعنا محور وحدت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به در جریان بودن پیاده روی اربعین اظهار داشت: مردم عراق در این ایام واقعا پذیرایی خوبی از زائران می کنند که نیاز است این فرهنگ در کشور ما نیز فراگیر شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته در مسیر پیاده روی اربعین موضوع پاسخ دادن به احکام و اقامه فریضه نماز جماعت چندان مورد توجه قرار نمی گرفت اما با حضور مبلغانی از جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیاده روی این موضوعات تاکید فراوانی صورت گرفته و بحمدالله فراگیر شد.

معاون فرهنگی دفتر تاکید کرد: دفتر تبلیغات حوزه‌های علمیه دراعزام مبلغین اربعین به نسل جوان نیز پرداخته به طوری که مبلغانی برای کودکان و نوجوانان به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند.


روستا آزاد با بیان این که حب الحسین یجمعنا امروز محور وحدت و همدلی شده است، تاکید کرد: این راهپیمایی میلیونی بر محور حب امام شکل گرفته است و در واقع این علاقه شدید مردم به امام شهیدان است که همه را گرد هم جمع کرده است.

وی به تاثیرات حضور در این پیاده روی در بین مردم اشاره کرد و گفت: حضور در این پیاده‌روی موجب تغییر نگرش و بینش افراد می شود و علاوه بر این بار معنوی بسیار زیادی نیز دارد.


روستا آزاد خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در قم را نیز مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با تشکیل قرارگاه اربعین در قم  سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر در این قرارگاه پذیرایی شدند و امسال نیز پیش بینی می شود این قرارگاه پذیرای  ۳۰۰ هزار نفر باشد


تحلیل گر مسائل خاورمیانه: مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است

احمد احمدی نیز با بیان این که دو ملت ایران و عراق نقش تعیین کننده ای در رقم خوردن بزرگترین تجمه مذهبی جهان را دارند، اظهار داشت: دو ملت ایران و عراق کسانی هستند که اربعین را به جهانیان معرفی می کنند و در واقع باید به نحوی عمل کنند که به خوبی این رسالت خودشان را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید در این معرفی به این نکته اساسی و کلیدی هم توجه داشته باشیم که حرکت اربعین فرامذهبی است و امام حسین(ع) متعلق به تمام انسان ها و جهان بشریت است.

احمدی تصریح کرد: اربعین میعادگاه  هم‌بستگی دوستداران حسینی از جای جای جهان است و به عبارت بهتر بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است به طوری که هیچ جریان و گروهی در جهان نمی‌تواند مشابه آن را برگزار کند.

وی ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی و روایات مختلف مراسم اربعین حلقه‌ای وصلی است که انقلاب حسینی را به انقلاب  حضرت مهدی (عج) را متصل می‌سازد و در این گذار ملت های دو کشور ایران و عراق باید به وظایف خودشان عمل کنند.

تحلیل گر مسائل سیاسی تصریح کرد: بر اساس روایت های معتبری که وجود دارد مهدی موعود(عج) در سرزمین عراق و کوفه ظهور خواهد کرد و به همین علت باید کشور عراق را برای این میزبانی آماده کنیم که یکی از مهمترین آن ها کادرسازی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, استاد دانشگاه باقرالعلوم: مردمی بودن پیاده روی اربعین نقطه قوت آن است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: شعار حب الحسین یجمعنا محور وحدت است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تحلیل گر مسائل خاورمیانه: مراسم اربعین بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه