اخبار داغ

در نشست توسعه صادرات استان کرمان مطرح شد؛

بی مهری مسئولان نسبت به صادرات پسته کرمان/ سهم 80 درصدی شرکت های خودروساز کرمانی از واردات استان

بی مهری مسئولان نسبت به صادرات پسته کرمان/ سهم 80 درصدی شرکت های خودروساز کرمانی از واردات استان
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: از آنجایی که عمده کالای صادراتی استان کرمان پسته است در سال جاری با توجه به پیش بینی تولید مناسب پسته، هنوز صادرات این محصول به شکل جدی آغاز نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان صبح امروز در نشست توسعه صادرات استان کرمان اظهار داشت: از آنجایی که عمده کالای صادراتی استان کرمان پسته است در سال جاری با توجه به پیش بینی تولید مناسب پسته، هنوز صادرات این محصول به شکل جدی آغاز نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: اگر شرایط کنونی با این وضعیت ادامه پیدا کند، بخش کمی از پسته موجود صادر می شود و نهایتا استان با مشکل مواجه خواهد شد.

,

طبیب زاده تصریح کرد: صادرات استان کرمان نسبت به ظرفیت های استان ۵۰۰ میلیون دلار است که مقدار کمی است از این رو باید ظرفیت های صادرات استان تعریف و افزایش داده شود.

,

پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری استان کرمان تا پایان سال جاری

در ادامه این نشست محمدرضا قوام رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مطرح کرد: پیش بینی می شود صادرات استان در بخش های مختلف تا پایان سال جاری به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

, پیش بینی صادرات یک میلیارد دلاری استان کرمان تا پایان سال جاری,
,
,

وی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۶۳۰ تن صادرات در بخش کشاورزی استان به ارزش ۲۰۲ میلیون دلار، در بخش معدن ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن با ارزش ۲۵ میلیون دلار و در بخش صنعت ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار بوده انجام شده است.

,

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان یادآور شد: در مجموع بیش از ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار در نیمه نخست سال جاری صادر شده است.

,

قوام افزود: پسته و مغز پسته، خرمای خشک و تازه، سیمان، کاشی و سرامیک، مصنوعات مسی، روغن خوراکی، نانوکامپوند، سنگ و کنسانتره مولیبدن، از جمله اقلام عمده صادراتی استان بوده و این آمار مربوط به گمرکات رسمی استان کرمان است.

,


وی با بیان اینکه میزان صادرات از سایر گمرکات نیز ۸۷۳ هزار تن به ارزش بیش از ۲۵۸ میلیون دلار بوده است اذعان داشت: صادرات پسته در نیمه دوم سال به اوج خود می رسد از این رو پیش بینی می شود صادرات استان تا پایان سال به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

,
,

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت استان کرمان یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار صادرات در استان انجام شده که حدود ۵۰۰ میلیون دلار آن از گمرکات استان صادر شده است.

,

قوام با اشاره به واردات ۴۵۷ میلیون دلاری استان کرمان در نیمه نخست سال جاری تاکید کرد: اجزا و قطعات خودرو، لوازم و ماشین آلات صنعت و مکانیک، الیاف آکرلیک، ماشین آلات راهسازی و کشاورزی، انواع نخ غیرپنبه ای و ... از جمله اقلام عمده وارداتی به استان کرمان است.

,

سهم 80 درصدی شرکت های خودروساز کرمانی از واردات استان

, سهم 80 درصدی شرکت های خودروساز کرمانی از واردات استان,

وی در ادامه با بیان اینکه واردات در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است ضمن اینکه بیش از ۸۰ درصد واردات استان در گمرک بم و مربوط به خودروسازان است.

,

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست اسال 98 با توجه به آمار گمرکات استان کرمان تراز تجاری ۱۹۴ میلیون دلار منفی اما با احتساب آمار سایر گمرکات تراز تجاری ۶۳ میلیون دلار مثبت است.

,

قوام در پایان با اشاره به واگذاری ثبت سفارش واردات کالا از دی ماه سال ۹۷ به استان خاطرنشان کرد: از دی ماه سال قبل تاکنون 2 هزار و 920 پرونده دریافتی  در این خصوص داشتیم که 2 هزار و 720 مورد آن رسیدگی و تایید نهایی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه