وی افزود: در هر خطبه‌ایی امر به تقوا تکرار می‌شود تا مصادیق تقوا در زندگی مشخص شود و اینکه ما چه کنیم تا امر به تقوا در زندگانی ما تحقق پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: یکی از مصادیق تقوا در زندگی انسان آبادی دل است، وجود مقدس امام سجاد(ع) در ماه شعبان هر روزه در ظهر این صلوات شعبانیه قرائت می‌شود می‌فرمایند که «خدایا دل من را با عطاعات خودت آباد بگردان»، آبادی دل از مصادیق تقوا است، دل جز اطاعت خدا میل نکند، اجرای فرامین پروردگار و ترک و اجتناب از اعمال حرام به صورت خواسته دل در بیاد. 

علم الهدی در ادامه با اشاره به اینکه کانون خواسته‌ها دل است، گفت: همه دلخواسته‌ها از درون دل بر می‌خیزد، این خواسته‌ها منشا تصمیم می‌شود، تصمیم هم نوع رفتار ما را رقم می‌زند و تصمیم ما هر طور باشد زندگی ما همان طور شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خواسته‌ها ما به طرف اطاعت خدا شد، مستحبات دین را خواستیم و در درون دل خودمان از گناه نفرت داشتیم، طبیعی است که همان طور تصمیم می‌گیریم.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: تمام وجود ما برای خودمان است، نیازهای روزانه ما را این اعضا و جوارح برآورده می‌کند، یک سلسله از جوارح لذائذ را تامین می‌کنند، ولی چیزی که در وجود ما برای خداست، دل است، دل ظرف عشق است. خدا در قرآن می‌فرماید که «خدا در وجود یک انسان دو تا دل نیافرید، یک دل آفرید این دل هم برای خودش و خانه اوست».

علم‌الهدی اضافه کرد: یعنی دل وقتی خانه خدا شد، اگر در این دل اجرای فرامین الهی مورد خواسته این دل قرار گرفت، این دل آباد است. اما اگر در این دل غضب خدا را خواستم و رضای خدا را نخواستیم، این خانه خراب می‌شود، از این جهت آبادی دل در خواست پروردگار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: رابطه این دل با تقوا چیست؟ تقوا از دو جهت با آبادی دل رابطه دارد، اولا تقوا عامل آبادی دل است، آدمی که ممارست می‌کند، هر چه نهی شده انجام نمی‌دهد و هر چه دستور الهی است به‌جا می‌آورد، این‌کار یک مقدار قید می‌خواهد، تا انسان تصمیم بگیرد خلاف فرمان خدا انجام ندهد.

وی افزود: از قدرت جوانی خودتان از نیروی قوی فطرت خداگرایی خودتان استفاده کنید و با قدرت و قاطعیت حرام انجام ندهید و واجبات را انجام دهید.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: شب اربعینی حسینی است، فرا رسیدن اربعین به محضر مقدس شما برادران و خواهران تسلیت عرض می‌کنم، راهپیمایی اربعین در این سنوات اخیر یک جریان شگفت جهانی است و دنیا را شگفت زده کرده، این راهپیمایی یک تجلی کامل و قاطع از جریان ظهور امام زمان(عج) و فرار رسیدن ظهور آن حضرت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شیعیان نباید تنها ادعای وحدت بکنند و کنار هم بایستند، گفت: شیعیان دل‌هایشان باید به هم وصل شود و در وفا کردن بر عهدی که برای آن‌ها است که عهد ولایت است ارتباط قلبی داشته باشند، با محوریت ولایت، برکت دیدار امام زمان(عج) از آن‌ها متاخر نمی‌شود و شتاب می‌گیرد.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین با این عظمت کاملا ملموس است که این جمعیت چندن میلیونی در یک مسیر همه با هم اجتماع کردند و دل‌های همه به هم وصل است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسعله راهپیمایی اربعین وسیله‌ایی است که در روشن شدن و عینی شدن دستوری که امام زمان(عج) در هزار و صد سال گذشته به مرحوم شیخ مفید دادند، بیان کرد: راهپیمایی اربعین این دستور را دارد عملی می‌کند و معلوم می‌شود دیدن آقا امام زمان(عج) نزدیک شده است.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به اینکه اربعین امسال دنیا را تکان داد، خاطرنشان کرد: اربعین امسال مهم است؛ مقام معظم رهبری در فرمایشات فرمودند که «این اربعین امسال نشانه اراده الهی بر نصرت اسلامی است» یعنی این مردمی که رفتند خودشان نرفتند خدا این‌ها را برد.

وی اضافه کرد: خدا اراده کرده است اسلام توسعه پیدا کند و دین جهانی نمی‌شود مگر اینکه امام زمان(عج) بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: با برکت اربعین امسال در بعضی از جریان‌ها می‌بینیم، که امداد غیبی پروردگار برای ما ملموس و محسوس است، در همین هفته دو جریان و حادثه به‌وجود آمد که دقیقا معلوم است که همه کاره خود خداست.

علم‌الهدی اضافه کرد: یکی از آن مسائل اقتدار اطلاعاتی عظیم سپاه پاسداداران در دستگیری سرشبکه ضد انقلاب است، بحث دستگیری یک نفر نیست، دستگیری یک عنصر ضعیف مزدور سرسپرده دشمن خیلی مهم نیست، این فرد با تمام صیانت و حفاظتی که می‌شد و همه جریان رسانه‌ایی که در خارج به وسیله دستگاه جاسوس‌پروری فرانسه پشت آن بودند، با اقتدار اطلاعاتی سپاه براین قضیه مسلط شدند.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه گفت: مسئله دوم این بود که آمریکایی‌ها و مزدورانشان به این جمع‌بندی رسیده بودند که برای فروپاشی حوزه مقاومت، جنگ‌های نیابتی به وسلیه مزدوران تکفیری را بیاندازند ولی دلاور مردان سپاه ما مبارزه کردند.

وی افزود: خود ترامپ به این جمع‌بندی رسید که نیروهای خودش را از سوریه خارج کند و در پی این تصمیم مزدورانشان بی‌پناه شدند و ترکیه حمله کرد و این‌ها را قتل عام کرد و آمریکا متضرر شد.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه حلقه محاصره اسرائیل به‌ وسیله مقاومت تکمیل شد، گفت: اسرائیلی که دردانه آمریکاست، الان در محاصره حلقه مقاومت قرار گرفته است و این لطف خدا بود که این‌ها با دست خودشان نابود شوند.

انتهای پیام/