اخبار داغ

خون سیدالشهدا (ع) زمینه ساز دولت حق و تحقق تمدن نوین اسلامی است/ تفکر جهانی امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین نشان داده می شود

خون سیدالشهدا (ع) زمینه ساز دولت حق و تحقق تمدن نوین اسلامی است/ تفکر جهانی امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین نشان داده می شود
امروزه جهانیان در نقاط مختلف حقایق قیام امام حسین علیه السلام را دریافته اند و می توان گفت جاذبه مغناطیس سیدالشهدا علیه السلام، راهپیمایی عظیم اربعین را میعادگاه حق طلبان عالم قرار داده است و این راهپیمایی گام برداشتن در جهت اهداف و آرمان های اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امروز بیستم ماه صفر و اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله علیه السلام است. اعتبار اربعین امام حسین علیه السلام از گذشته تا کنون در بین شیعیان و وفادارن ائمه معصومین علیه السلام و سیدالشهدا علیه السلام وجود داشته و دارد و می توان گفت حضور عاشقان و دلدادگان امام حسین علیه السلام در راهپیمایی این روز مبین این امر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اینکه برخی عنوان می کنند منشأ اربعین از کجاست باید گفت بر اساس منابع تاریخی به این روز از دو جهت توجه شده است؛ نخست روزی که اسیران کربلا از شام به مدینه بازگشتند و دوم روزی که جابر بن عبدالله انصاری، صحابی پیامبر خدا (ص) از مدینه به کربلا وارد شد تا اباعبدالله علیه السلام را زیارت کند.

,

آنچه که مسلم است این است که امروزه جهانیان در نقاط مختلف حقایق قیام امام حسین علیه السلام را دریافته اند و می توان گفت جاذبه مغناطیس سیدالشهدا علیه السلام، راهپیمایی عظیم اربعین را میعادگاه حق طلبان عالم قرار داده است و این  راهپیمایی گام برداشتن در جهت اهداف و آرمان های اسلامی است.

,

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) راهپیمایی عظیم اربعین  را فریادی رسا و رسانه‌ای بی‌همتا در دنیای پیچیده‌ تبلیغات و جهان پرهیاهوی بشریت، از مصادیق قدرت حقیقی و تجلی دوباره قدرت اسلام و جبهه مقاومت اسلامی دانستند. ایشان فرمودند: «یکی از مصادیق قوّت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن، راهپیمایی اربعین است؛  وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهًْ. راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه مقاومت اسلامی است که این ‌جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتند به سمت کربلا، به سمت حسین، به سمت قلّه و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. از روز اوّل هم که اربعینی به‌وجود آمد، اهمّیّت اوّلین اربعین به همین اندازه بود. اهمّیّت اربعینِ اوّل این بود که رسانه پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین - بنا بر یک روایت روزی است که اهل‌بیت برگشتند به کربلا-  این چهل روز، چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود».

,

حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی: مصداق لبیک امروز به امام حسین(ع)حضور در راهپیمایی عظیم اربعین است/ امروزه مسلمانان عالم پیرو واقعی اباعبدالله (ع) هستند

, حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی: مصداق لبیک امروز به امام حسین(ع)حضور در راهپیمایی عظیم اربعین است/ امروزه مسلمانان عالم پیرو واقعی اباعبدالله (ع) هستند,

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد بهرامی خوشکار نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اربعین سید الشهدا علیه السلام گفت: شیعه از ابتدای تشکیل امت اسلامی تا به امروز درگیر موضوع مهمی به نام امامت بوده است.

, راه آرمان,

وی با بیان اینکه در شیعه حس ولایت پذیری همواره موج می زند، تصریح کرد: سوغات تبعیت از ولی زمان و امام معصوم علیه السلام پیروی از ولی فقیه که نائب معصوم علیه السلام است و این امر حس ولایت پذیری است.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: یکی از مختصات امامیه معرفت و شناخت امام زمان است که در طول تاریخ به گونه های مختلف محل تبادل نظر و بحث بوده است که تأثیرات عمیقی در جغرافیای سیاسی مردم دنیا و به ویژه مسلمانان جهان داشته است.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار عنوان کرد: نکته مهم این است که دین ستیزی، ولایت گریزی و عدالت ستیزی هیچ کدام نتوانسته اند موضوع امامت را تحت الشعاع خود قرار دهد اکنون در همین راستا است که اربعین سالار شهیدان و زیارت آن امام حسین علیه السلام معنی و مفهوم پیدا می کند و بر طبق احادیث رسیده از معصومین علیه السلام کار اساسی دین اسلام همین امر است.

,

وی اظهار کرد: هنگامی که مردم با سیل خروشان خود اباعبدالله علیه السلام را زیارت می کنند در واقع از ولایت که رکن اساسی دین اسلام دفاع می کنند و از «هیهات من الذله» در روز عاشورا پرده برداری می کنند و در جواب «هل من ناصر ینصرنی» لبیک می گویند.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه لبیک گفتن به امام حسین علیه السلام در هر زمان مصداقی دارد، گفت: مصداق لبیک امروز به سیدالشهدا علیه السلام حضور در راهپیمایی عظیم اربعین است.

,

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خوشکار در پایان خاطر نشان کرد: اگر در روز عاشورا در سرزمین داغ کربلا طرفداران و یاران سیدالشهدا علیه السلام 72 تن بودند؛ امروز مسلمانان از اقصی نقاط عالم طرفدار و پیرو واقعی سید و سالار شهیدان هستند و بذر معارفی که ایشان با خود خود در مغز آدمی کاشته است امروز به درستی آّبیاری شده و به خوبی بهره برداری می شود.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی: اربعین سیدالشهدا (ع) دفاع از حق  و حریت را جهانی می کند/ خون سیدالشهدا (ع) زمینه ساز دولت حق و تحقق تمدن نوین اسلامی است

, حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی: اربعین سیدالشهدا (ع) دفاع از حق  و حریت را جهانی می کند/ خون سیدالشهدا (ع) زمینه ساز دولت حق و تحقق تمدن نوین اسلامی است,

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه عظمت و شکوه آنچه که در ایام عزا و اربعین سید الشهدا علیه السلام رخ می دهد را باید قدر بدانیم، گفت: اربعین ابا عبدالله علیه السلام صحنه ای است که ارزش های متعالی انسانی به نمایش گذاشته می شود.

, راه آرمان, .,

وی ادامه داد: از جمله ارزش هایی که در اربعین امام حسین علیه السلام به نمایش در می آید و به جهانیان شناخته می شود،  مسئله کرامت، شرافت و نجابت مردم عزیز عراق است.

, .,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اربعین سید الشهدا علیه السلام صحنه ای است که مردم عراق ارزش های انسانی را از خود بروز می دهند و آنها را آشکار می کنند، ابراز کرد: جهانیان می بینند که لطف، صفا، رحمت و مهر ورزی ملت عراق بر سر دست گرفته شده است.

, .,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: مشاهده می کنیم در ایام اربعین اباعبدالله علیه السلام این ملت عزیز پای زائر حسین ابن علی علیه السلام را می شویند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا زمینه آسایش، رفاه و آرامش آنان فراهم باشد؛ وقتی تمامی این خدمات را به درستی رصد کنیم متوجه خواهیم شد جان مایه همه آنها عشق به حسین ابن علی علیه السلام است.

, .,

وی بیان کرد: خدای تعالی کرامت خدمت گذاری به زائرین امام حسین علیه السلام  را نصیب ملت عراق کرده است و آنان نیز قدر این رحمت بی نهایت را می دانند.

, .,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین سید الشهدا علیه السلام امروز جایگاهی پیدا کرده که والاترین ارزش های انسانی همچون دفاع از حق، شکست ناپذیری در راه دفاع از حق، استقامت، براندازی و مبارزه با باطل، آزادگی و حریت انسانی، فساد ستیزی، رسوا کردن نفاق و مبارزه با زر اندوزی و ریاست طلبی را جهانی می کند.

, .,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی تصریح کرد: ارزش های اسلام نیز با پیاده روی اربعین به نام حسین ابن علی علیه السلام جهانی می شود؛ یعنی همان جمله پیامبر اکرم(ص) که فرمودند” حسین از من است و من از حسینم” .

, ” .,

وی عنوان کرد: مراسم اربعین اباعبدالله علیه السلام صحنه ای است که همه حق طلبان عالم را به هم پیوند داده و به این معنی که حسین ابن علی علیه السلام محور شده است و امت های اسلامی را انسجام بخشیده است.

, .,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ایمان اسلامی و محبت به اهل بیت  علیه السلام تمامی حق طلبان عالم را بهم پیوند داده است، گفت: دشمنان عراق نمی خواهند این ملت بزرگ به جهان معرفی شوند و در این راستا دشمنی می کنند.

, .,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: دشمنان اسلام و مستکبران وقتی می بینند در راهپیمایی اربعین که مراسمی بین المللی است آحاد مردم پرچم ارزش های متعالی انسانی را به دست گرفته اند تا این مسئله جهانی شود، احساس خطر می کنند و نقشه می کشند.

, .,

وی ادامه داد: از دشمنان هیچ بعید نیست که در این راستا با توطئه علیه اسلام و ملت عراق زمینه اختلاف، آشوب و بلوا را فراهم کنند چرا که مستکبران خواری و ذلت این ملت را می خواهند.

, .,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بیش از گذشته باید سطح معرفتی، فرهنگی و معنوی راهپیمایی عظیم اربعین را ارتقاء دهیم، خاطر نشان کرد: خون سیدالشهدا علیه السلام زمینه ساز دولت حق و نابودی باطل است و تمدن نوین اسلامی از همین مجرا و گذرگاه محقق خواهد شد.

, .,

آیت الله موحدی کرمانی: تفکر جهانی امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین نشان داده می شود

, آیت الله موحدی کرمانی: تفکر جهانی امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین نشان داده می شود,

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه اربعین امام حسین علیه السلام در نهضت عاشورا جلوه خاصی دارد که روز به روز متجلی تر می شود ،گفت: حضور پر شور و هیجان مردم در اربعین حسینی و شرکت در راهپمایی آن حضرت یک معنا دارد و آن این است که می خواهند بگویند که در مسیر امام حسین علیه السلام حرکت می کنیم.

, راه آرمان , .,

وی ادامه داد: سیدالشهدا علیه السلام هیچ گاه تسلیم زور و ظالم نشد و ما هم نباید تسلیم زور، قلدر و طاغوتیان شویم؛  این مسئله معنای واقعی حضور در اربعین اباعبدالله علیه السلام است که نشان می دهد زائران امام حسین علیه السلام عاشق و دلداه راه، رویه و شیوه آن حضرت هستند.

, .,

رئیس جامعه روحانیت مبارز با اشاره به مطلب فوق تأکید کرد: طبعا دنیای استکبار در برابر عظمت پیاده روی اربعین خضوع می کند و متوجه خواهد شد که این پیاده روی اربعین حسینی موضوع ساده ای نیست؛ این مردم آزاده در برابر ظلم وزور گویی می ایستند.

, .,

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: معنای حضور در پیاده روی اربعین سیدالشهدا علیه السلام این است که این حرکت منطق و پشتوانه جهانی دارد؛ از جمله آن می تواند به حضور جمعیت بیست میلیونی در این پیاده روی اشاره داشت که این مسئله بسیار مهم است.

, .,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تفکر امام حسین علیه السلام جهانی است که بخشی از آن در پیاده روی  عظیم اربعین نشان داده می شود، عنوان کرد: این حرکت با پشتوانه ای که دارد مسئله ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

, .,

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین و زیارت امام حسین علیه السلام در کربلا نشان از عشق و مودت به آن حضرت دارد؛ همان مودتی که خداوند به عنوان مزد رسالت از مردم خواسته است.

, وی ادامه داد: حضور, .,

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مطلب فوق در پایان خاطر نشان کرد: محبت اهل بیت علیه السلام در دل های مردم جا دارد؛ دلی که به تعبیر حدیث قدسی خداوند می فرماید" من در دل مومن جا دارم" ؛ لذا جایگاهی که مکان خدا شده جایگاه  عشق به امام حسین علیه السلام نیز شده است.

, .,

/انتهای پیام

, /انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه