اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت سرباز:

اربعین نماد محبت ادیان و مذاهب به سیدوسالار شهیدان /امام حسین(ع)متعلق به تمام ملت هاست

اربعین نماد محبت ادیان و مذاهب به سیدوسالار شهیدان /امام حسین(ع)متعلق به تمام ملت هاست
حسین علیه‌السلام مرزهای جهان اسلام را در هم نوردیده و تمام آفاق جهان را در بر گرفته و اینک پیام وی در میان تمامی ادیان و مذاهب گسترش یافته و سالار شهیدان تبدیل به محور وحدت ملت ها گشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، همزمان با اربعین حسینی در هر کوچه و خیابانی صحبت از کربلا و پیاده‌روی اربعین و شور و شیدایی مسافران کوی دوست است و جاماندگان از این سفر عشق هر یک به نوبه خود در عزای سید و سالار شهیدان شرکت می کند.

قرن هاست که عشق حسین(ع) هر انسان آزاده ای را از گوشه گوشه این جهان خاکی با کششی بی‌ مثال به نقطه ای به نام «کربلا» جذب می‌کند از اولین اربعین امام حسین(ع) تا به امروز هیچ‌چیز نتوانسته مانع از این شود که مشتاقان و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ایام اربعینِ سیدالشهدا خود را به کربلا برسانند، حتی در اوج حملات داعش به عراق و سوریه در این اسام زیباترین تصاویر از عشق‌بازی آزادگان عالم با سرور و ساالار شهیدان در بزرگترین اجتماع بشری جهان را به خود مشغول میکرد.

پیاده روی اربعین با وجود همه سنگ اندازی های دشمنان اسلام به بزرگترین نقطه اشتراک ادیان،ممذاهب و ملت های جهان تبدیل شده و  از هفته های گذشته همه از شیعه و سنی، کنار هم، یک دل و یک صدا خود را مهیای اربعین امام حسین(ع) کرده تا تا به جهانیان نشان دهند عظیم‌تر از اجتماع اربعین در دنیا وجود نداشته و ندارد و عشق حسین(ع) شیعه، اهل سنت، مسلمان و کلیمی و مسیحی نمی شناسد، آری سیدو سالار شهیدان(ع) آقای تمامی ادیان و مذاهب است.

 امام حسین(ع) محور وحدت ادیان و مذاهب است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,  امام حسین(ع) محور وحدت ادیان و مذاهب است,

در همین رابطه مولوی عنابت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه وحدت مسلمین خار چچشم دشمنان است، گفت: حضور اهل سنت و شیعیان در کنار هم برای پذیرایی از زائران سید و سالار شهیدان در ایران و عراق همچون همیشه تبدیل به خار چشمی برای کوردلان عالم شد.

وی افزود:  از دیدگاه اهل سنت حب، احترام، عشق، علاقه و مودت به  اهل بیت(ع) بر هر مسلمانی واجب است و بی تردید عشق به اهل بیت(ع) در خون، رگ و تفکر اهل سنت در جریان  است.

امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین نمایشی از وحدت مسلمین است، بیان کرد: شاید در نوع عزاداری تفاوت هایی میان شیعه و اهل سنت باشد اما در اصل آن ما با هم مشترک بوده و از دشمنان اهل بیت(ع) بیزاریم.

وی ادامه داد: امسال پیش از آغاز پیاده روی بزرگ اربعین دشمنان اسلام با متشنج کردن جو عراق به دنبال کم رنگ کردن این مراسم بودند اما دیدیم که عشق به حسیین(ع) شیعه و سنی، ایرانی، پاکستانی، عراقی و اروپایی نمی شناسد همه دوش به دوش هم از هر مذهب و دین و ملیتی برای حضضور در این راهپیمایی وحدت آفرین حاضر شده و هر کس در توانش از زائرین سید و سالار شهیدان(ع) پذیرایی کرد.

رسولی زاده با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر شد، تصریح کرد: امروزه وظیفه ماست تا با روشنگری و آموزش صحیح جلوی منکرات را گرفته و فرزندانمان را به سوی روشنی و خوبی هدایت کنیم تا بتوانیم پاسدار خون شهدای اسلام باشیم.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی دو موکب صلواتی در میرجاوه و نصرت آباد در کنار حضور پررنگ اهل سنت در دیگر موکب های پذیرایی از عزاداران اربعین نشان دهنده ارادت اهل سنت به امام حسن(ع) است.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه