اخبار داغ

هشدارهواشناسی لرستان نسبت به وقوع سیلاب/تمهیدات لازم به کار گرفته شود

هشدارهواشناسی لرستان نسبت به وقوع سیلاب/تمهیدات لازم به کار گرفته شود
مدیرکل هواشناسی استان لرستان از احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها خبر داد و گفت: دستگاه های مربوطه تمهیدات لازم را در راستای کاهش خسارات به کار بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، بهروز مرادپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: طی روزهای آتی جو منطقه تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار می گیرد که سبب ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر و کاهش دماهای روزانه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: همه نقاط استان به ویژه شهرهای سلسله، دلفان، بروجرد، الیگودرز، دورود، شول آباد، سپیددشت و تا حدودی خرم آباد و شمال کوهدشت تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد.

,

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: بارشها در اغلب نقاط بین ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر ولی با توجه به ماهیت بارش های رگباری در برخی نقاط بیش از ۲۰ میلیمتر پیش بینی می شود.

,

وی بیان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، مه آلود شدن جاده های کوهستانی به همراه کاهش دید و وزش تند بادهای لحظه ای وجود دارد.

,

مرادپور با بیان اینکه بارش های فراگیر در ساعات بعدازظهر و شب محتمل تر است تصریح کرد: به ارگانهای مربوطه توصیه می شود تمهیدات لازم را برای تسریع در برداشت محصولات کشاورزی، احتیاط در رانندگی با توجه به لغزندگی جاده ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، کاهش خسارات احتمالی ناشی از رگبار و رعدوبرق و نیز احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید به‌خصوص شکستن سرشاخه های درختان، سقوط اجسام و … به کار گیرند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه