اخبار داغ

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد؛

تأمین سوخت ۲۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی شیروان در کشت پاییزه

تأمین سوخت ۲۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی شیروان در کشت پاییزه
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سوخت دوهزار و ۵۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان شیروان برای کشت پاییزه ۴۰ هزار هکتار اراضی تامین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمجید بهشتی، رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: سال جاری برای کشت پاییزه در این شهرستانٰ دو میلیون و ۳۷۱ هزار لیتر سوخت ماشین آلات کشاورزی تامین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد:  بیشترین کشت پاییزه مربوط به محصولات کشاورزی گندمٰ، جوٰ، کلزا و گلرنگ بوده است.

,

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: کل سطح زیر کشت باغ ها و زراعت این شهرستان ۵۵ هزار هکتار است که ۷۰ درصد آن مربوط به کشت پاییزه است.

,

بهشتی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاریٰ دو میلیون و ۳۲ هزار و ۸۵ لیتر سوخت در این شهرستان توزیع شد افزود: سالانه ۱۷ درصد سوخت کشت پاییزه این استانٰ مربوط به شیروان است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اینک کمبود سوخت در استان و شهرستان وجود ندارد، گفت: توزیع سوخت بین کشاورزان از ابتدای هرماه تا بیست و پنجم همان ماه ادامه دارد که توصیه می شود برای صرفه جویی در سوخت  همه مراحل کشت و زرع به صورت مکانیزه باشد.

,

وی گفت: در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، دو هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار انواع ادوات کشاورزی وجود دارد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه