اخبار داغ

گزارش؛

ملکشاهی متبرک به قدوم پاک زائران حرم عشق + تصاویر

ملکشاهی متبرک به قدوم پاک زائران حرم عشق + تصاویر
شهرستان ملکشاهی متبرک به قدوم پاک زائرانی که همچون پرستوهایی عاشق برای دیدار حرم محبوب خویش با شوق ودلدادگی گام برمی دارند وبر لبان آنان نوای حسین حسین نجوا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، به منظور پذیرایی و استقبال از خیل عظیم زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و درآستانه اربعین حسینی، جمعی از مردم و مسئولان شهرستان ملکشاهی اقدام به برپایی ایستگاه خدمات رسانی به زائرین در شهرستان ملکشاهی نموده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

مردم و مسئولان این شهرستان با برپایی ایستگاه صلواتی و موکب های پذیرایی به طور شبانه روزی  مشتاقانه آماده خدمت رسانی به زائرین حرم حضرت اباعبدالله(ع) می باشند.
این خیمه گاه خدمت و این موکب پذیرایی که با تلاش مردم مومن و ولایتمدار، سپاه و بسیج و دستگاههای اجرایی شهرستان ملکشاهی اداره می شود، این روزها متبرک به قدوم پاک زائران حرم عشق است، زائرانی که همچون پرستوهایی عاشق برای دیدار حرم محبوب خویش با شوق ودلدادگی گام برمی دارند وبر لبان آنان نوای حسین حسین نجوا می کند.
امروز این خیمه گاه بر سر راه عاشقان حسینی علم گردیده تا بیرقی باشد برای نمایش سرسپردگی و دلدادگی مردمان ملکشاهی به وجود مقدس سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع).

,
,
,

 

,

بسیج تمام امکانات شهرستان ملکشاهی برای خدمت رسانی به زائرین

, بسیج تمام امکانات شهرستان ملکشاهی برای خدمت رسانی به زائرین, بسیج تمام امکانات شهرستان ملکشاهی برای خدمت رسانی به زائرین,

خدمات رسانی و پذیرایی از زائرین در شهرستان ملکشاهی با بکارگیری همه امکانات موجود در حال انجام است.

,

به همین منظور ایستگاههای صلواتی در سطح شهر و درطول مسیر با تمام توان در حال پذیرایی از زائرین با استفاده از غذا ونذورات، نوشیدنی ها، غذاهای محلی نظیر، برساق، نان محلی و ... هستند.

,

ایستگاههای صلواتی در مرکز شهرستان و در طول مسیرهای ارتباطی نیز مشغول خدمت رسانی هستند.

,

بنرهای راهنمای تردد زائرین در ورودی وخروجی و نیز سطح شهر نصب شده اند و مردم نیز زائرین را راهنمایی می کنند.

,

حجم انبوهی از خودروها از مسیر ایلام به ملکشاهی و ملکشاهی به مهران جهت دسترسی زائرین به مرز مهران و برگشت از مهران در حال تردد می باشند و ترافیک این مسیر روان است.

,

تمامی نهادهای خدمت رسان مانند پلیس راه، اورژانس، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعیت هلال احمر به همین منظور در آماده باش کامل می باشند.

,

به منظور اسکان زائرین، منازل مسکونی، حسینیه ها، مساجد و پایگاههای مقاومت بسیج مهیا گردیده اند.

,

پخت و پز غذاهای نذری برای پذیرایی از زوار در مواکب و ایستگاههای صلواتی در حال انجام است.

,

جایگاههای بنزین و CNG شهرستان فعال بوده و مشکلی در تامین سوخت خودروهای زائرین وجود ندارد.

,

 

,

پذیرایی مردم ملکشاهی از زائرین حسینی با شیرینی محلی

, پذیرایی مردم ملکشاهی از زائرین حسینی با شیرینی محلی, پذیرایی مردم ملکشاهی از زائرین حسینی با شیرینی محلی,

این روزها مردم شهرستان ملکشاهی با شیرینی های محلی از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می کنند.

,

مردم مهمان نواز ملکشاهی با پخت و پز و توزیع این شیرینی ها بار دیگر مهمان نوازی خود را به اثبات رساندند.

,

این شیرینی ها در مواکب شهرستان پخت و پز می شوند و در بین زائرینی که مسیر ملکشاهی را برای تردد انتخاب کرده اند توزیع می شوند.

,

یکی از این شیرینی های محلی که در بین زائرین توزیع می شود، "بژی برساق" است که از آرد ، شیر ، روغن ، زردچوبه ، رازیانه ، شکر و نمک درست می شود.

,

 

,

جایگاه ونقش جاده ملکشاهی با قدوم مبارک زائرین نمایان تر شد

, جایگاه ونقش جاده ملکشاهی با قدوم مبارک زائرین نمایان تر شد, جایگاه ونقش جاده ملکشاهی با قدوم مبارک زائرین نمایان تر شد,

همزمان با تردد زائرین اربعین از محور مهران-ملکشاهی، ترافیک این محور بر لزوم توجه به توسعه زیرساختی آن افزوده است.

,

مسیر ملکشاهی که پیچ و خمهای آن ممکن است برای مسافران و رانندگان کمی خسته کننده باشد،اما در حال حاضر به خدمت زوار درآمده و قدوم مبارک آنان را شاهد است.

,

توسعه، تعریض، تعمیر و بهسازی زیرساخت این محور مواصلاتی نقشی عمده ای در رونق شهرستان ملکشاهی و منطقه را ایفا می نماید.

,

این مسیر که مهران و دهلران را به مرکز استان نیز وصل می کند در فصل تابستان دارای آب هوای معتدل کوهستانی و طبیعتی زیبا می باشد که خوشایند هر رهگذر سواره ای است.

,

 

,

 

,

لزوم توجه ویژه به محورهای ارتباطی ملکشاهی/مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران در کاهش بار ترافیکی استان موثر است

, لزوم توجه ویژه به محورهای ارتباطی ملکشاهی/مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران در کاهش بار ترافیکی استان موثر است, لزوم توجه ویژه به محورهای ارتباطی ملکشاهی/مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران در کاهش بار ترافیکی استان موثر است,

گرچه نقش جاده ملکشاهی به مهران در کمک به خروج از گره ترافیکی در اوج تردد زائرین نمود واقعی خود را پیدا می کند، توجه به توسعه زیرساختی آن محدود به زمان خاصی نمی باشد.

,

با توجه به تردد زیاد زائرین حسینی از مرز مهران، محور ارتباطی ایلام – صالح آباد- مهران با بار ترافیکی سنگین و مسدود شدن این محور روبرو می گردد و این امر باعث می شود زائرین ، مسیر جایگزین ایلام – ملکشاهی – مهران را برای تردد انتخاب کنند.

,

عبور زائرین از مسیر ارتباطی ملکشاهی در کاهش بار ترافیکی شهرستانهای ایلام ، مهران و به تبع آن کل محورهای مواصلاتی استان موثر می باشد.

,

جاده ملکشاهی – مهران به مسافت 70 کیلومتر است که مسافت 27 کیلومتر تا روستای گنبد در محدوده استحفاظی شهرستان ملکشاهی است و مسیر گنبدپیرمحمد به مهران محدوده استحفاظی شهرستان مهران است که هم اکنون در دست بهسازی وتعریض می باشد اما نیاز مند توجه بیشتر مسئولین می باشد.

,

جاده ملکشاهی به ایلام نیز 35 کیلومتر می باشد که از شهرستان ملکشاهی تا سه راهی ملکشاهی-ایلام- دره شهر در حوزه استحفاظی شهرستان ملکشاهی می باشد که نیاز به تعریض و بهسازی دارد.

,

این محور ارتباطی نسبت به دیگر مسیرها از آب و هوای مناسب و طبیعتی زیبا نیز برخورداراست.

,

با توجه به تردد زائرین اربعین از شهرستان ملکشاهی واستقبال بی نظیر مردم این شهرستان از آنها ، یقینا درسالهای آتی نیز زائرین بیشتری از مسیر فوق عبور خواهند کرد و این مسیر نیازمند توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی  برای توسعه زیرساخت های جاده ای است.

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه