اخبار داغ

وزیر دفاع آمریکا: انتقال ۱۰۰۰ سرباز از سوریه به عراق

وزیر دفاع آمریکا: انتقال ۱۰۰۰ سرباز از سوریه به عراق
وزیر دفاع آمریکا از انتقال ۱۰۰۰ سرباز کشورش از شمال سوریه به غرب عراق خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا از رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت: آتش‌بس در شمال شرق سوریه همچنان ساری و جاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی قبل از این گفته بود، آمریکا به خارج کردن نیروهایش از شمال سوریه ادامه می‌دهد و هیچ سرباز آمریکایی در ایجاد منطقه امن بین نیرو‌های کرد سوری و ترکیه نقشی ندارد.
,
 
,
مارک اسپر تصریح کرد، نیرو‌های آمریکایی با ترکیه و نیرو‌های دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن بودند، در تماس خواهد بود.
,
 
,
وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰ سربازی که از سوریه خارج شده‌اند به غرب عراق بروند.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد، نیرو‌ها در غرب عراق بر کمک به دفاع از این کشور و مقابله با داعش متمرکز خواهند بود.
,
 
,
اسپر در مسیرش به خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از شمال شرق سوریه در جریان است و ما از هفته‌ها صحبت می‌کنیم نه از چند روز. طرح کنونی بر استقرار مجدد این نیرو‌ها در غرب عراق متمرکز است.
,
 
,
انهدام مقر‌ها و رادار‌های آمریکایی در حومه حسکه
,
 
,
در این راستا خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، نیرو‌های آمریکایی رادار‌های خود در پایگاه جبل عبدالعزیز در حومه غربی حسکه را قبل عقب‌نشینی منهدم کردند.
,
 
,
به گزارش این خبرگزاری، نیرو‌های آمریکایی همچنین اقدام به بمب‌گذاری مقر‌ها و انهدام آن در روستای "قصرک" در جاده تل تمر – قامشلی کردند تا آنجا را تخلیه کنند.
,
 
,
وزارت دفاع روسیه نیز پیش از این گفته بود، نیرو‌های آمریکایی پایگاه‌های خود در روستای دادات در منبج در شمال شرق سوریه را ترک کرده و به سمت مرز‌های عراق رفتند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه