اخبار داغ

بارش های پراکنده در سیستان و بلوچستان

بارش های پراکنده در سیستان و بلوچستان
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می رود امروز و فردا بارش های پراکنده غالب نقاط استان را فرا بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ملاشاهی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بارش های رگباری از برخی نواحی جنوب استان گزارش شد که بیشترین بارندگی با میزان هشت میلی متر در ایستگاه بارانسنجی جهاد کشاورزی نیکشهر ثبت شد.

وی افزود: میزان بارندگی های ایستگاه های هیچان و کشیک در شهرستان نیکشهر نیز به ترتیب 5 و 4 میلی متر گزارش شده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز و فردا نیز شرایط برای ریزش های رگباری و پراکنده در استان فراهم است به طوریکه احتمال بارش در زاهدان و شهرستان های شمال استان نیز وجود دارد.

ملاشاهی گفت: با وجود احتمال بارندگی در نیمه شمالی، میزان این بارش ها قابل توجه نیست؛ بر خلاف این مناطق، در نیمه جنوبی استان بارش های مطلوبی انتظار می رود که در برخی نواحی احتمال سیلابی شدن مسیل ها و جریان یافتن رودخانه های محلی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از وقوع وزش باد شدید در شمال استان خبر داد و افزود: از روز سه شنبه سرعت وزش باد در شمال استان شدت می گیرد به طوریکه در برخی مناطق منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: این شرایط در نتیجه تشدید جریانات شمالی رخ می دهد که پیامد دیگر آن کاهش 2تا 3 درجه ای دمای هواست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه