اخبار داغ

اعتراف به ناکارآمدی اعتلاف آمریکایی علیه داعش

واشنگتن پست: سقوط الأنبار آبروریزی برای آمریکا است/لیبرالسیون:آمریکا در مقابله با داعش ناتوان است

واشنگتن پست: سقوط الأنبار آبروریزی برای آمریکا است/لیبرالسیون:آمریکا در مقابله با داعش ناتوان است
در صورتی که الأنبار در عراق سقوط کند، حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش بی اثر بوده و آبروریزی دیگری برای آمریکا در منطقه رقم می خورد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شدت گرفتن درگیری‌ها در شهر عین العرب (کوبانی) میان گروهک تروریستی داعش و مدافعان کرد شهر، در سایه ناتوانی جامعه جهانی در ممانعت از پیشروی‌های گروه داعش، این روزها به موضوع اصلی رسانه‌ها تبدیل شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


روزنامه فرانسوی لیبرالسیون در این باره نوشته است که ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا به دلیل امتناع از ارسال نیروی زمینی به مناطق درگیری، در جلوگیری از پیشروی گروه داعش، ناتوان مانده است. 

به نوشته این روزنامه فرانسوی، استراتژی آمریکا تا کنون نا کارآمدی خود را در عراق و سوریه نشان داده است.

این سخنان با نوشته روزنامه عراقی المشرق به قلم عصام فاهم، همراستا است که تاکید کرده: «همه طرف‌ها تقریبا بر این مساله اجماع دارند که حملات هوایی ائتلاف علیه مواضع داعش چه در عراق چه در سوریه، نمی‌تواند باعث پیروزی علیه این گروه شود. برعکس داعش  استفاده‌های استراتژیکی از اشتباهات در برخی حملات هوایی می‌کند همانگونه که چند روز پیش روی داد و در یک حمله هوایی به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه، به کشته شدن دستکم ۲۲ غیر نظامی انجامید.»

روزنامه عراقی افزوده است که «گروه تروریستی داعش حملات هوایی ائتلاف بین‌الملل را به عنوان حمله‌ای علیه مجاهدان مسلمان در سرزمین‌های اسلامی به تصویر می‌کشد و از آن برای جذب شمار بیشتری از شبه‌ نظامیان به صفوف خود استفاده می‌کند.»

نویسنده عراقی نتیجه گیری کرده است که حملات هوایی، گروه داعش را تضعیف می‌کند اما آن را از میان نمی‌برد زیرا «از میان بردن داعش نیازمند استقرار نیروهای توانمند بر روی زمین و تلاش برای تغییر نظر مردمی است که در مناطق تحت تصرف این گروه زندگی می‌کنند و به بستری برای آن تبدیل شده‌اند.»

روزنامه واشنگتن پست، زنگ خطر را نسبت به سقوط استان عراقی الانبار به دست داعش به صدا در می‌آورد. این روزنامه نوشته است که تصرف الانبار، پیروزی بزرگی برای داعش و شکستی آبروریز برای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و بریتانیا به شمار می‌آید. 

این روزنامه آمریکایی به اهمیت استراتژیک الانبار می‌پردازد که در غرب عراق قرار دارد. واشنگتن پست معتقد است که تصرف الانبار توسط گروه داعش، راه را برای این گروه باز می‌کند تا یکی از مهمترین سدهای عراق و چند پایگاه نظامی را تصرف کند. همچنین یک خط امداد برای داعش به وجود می‌آورد که مناطق تحت تصرف خود در سوریه را با مناطق محیط بغداد مرتبط کند و پایگاهی برای حمله به پایتخت عراق به دست آورد. 


در چارچوب مساله جنگ با داعش، همواره سوال‌هایی درباره مواضع بین‌المللی در قبال گروهک تروریستس داعش و دیگر گروه‌های تندروی عراقی مطرح می‌شود. روزنامه صوت العراق در مقاله‌ای با عنوان «داعش؛خطر فراموش شده»‌نوشته است: «چرا نام گروه‌های مانند داعش، در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نگرفته‌ است مادامی که آن‌ها نیز امنیت و آینده عراق را تهدید می‌کنند. آیا امنیت عراق تنها با از میان بردن گروه داعش محقق می‌شود؟ پاسخ منفی است چرا که گروه‌هایی مانند داعش مانعی در مسیر محقق شدن امنیت هستند.»

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه