اخبار داغ

معاون بازرگانی سازمان صمت کرمانشاه مطرح کرد

سهم ۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور

سهم ۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سهم این استان از کل صادرات کشور ۵ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان باقرخانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، در خصوص اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جهت روانسازی و تسهیل امر صادرات اظهار داشت: تعددبخشی به رویه های صادرات و واردات کالا در استان با تصویب کار گروه و پیگیری دستگاههای ذیربط از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز،,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: در این راستا جلسات مستمری را در قالب کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان برگزار کرده ایم.

,

این مسئول از برگزاری جلسات کارشناسی  نیز ذیل کارگروه مذکور و با هدف طرح مسائل و مشکلات صادرات از سوی دستگاههای ذیربط به عنوان بخشی از این اقدامات خبر داد.

,

باقرخانی با اشاره به اهمیت مبادی مرزی در موضوع صادرات گفت: انجام مکاتبات عدیده با مرکز کشور در راستای بازگشایی مبادی مرزی از دیگر اقدامات ما در این زمینه بوده است.

,

وی تصریح کرد: برخی از مبادی مرزی بر اساس سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت عراق به صورت مقطعی تعطیل و غیر فعال  شده اند که از آن جمله می توان به مرزهای پرویزخان و سومار اشاره کرد.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه همچنین از انجام مکاتبات متعدد با مرکز کشور در راستای لغو ممنوعیت صادرات اقلامی  چون رب گوجه فرنگی، نخود، دام زنده و ... به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای تقویت حوزه صادرات یاد کرد و گفت: این اقدامات همچنین در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی بوده است.

,

این مسئول از اعزام هیئت های کارشناسی به مبادی مرزی در جهت آگاهی از آخرین وضعیت تردد کالا در مبادی مرزی، موانع و مشکلات حاکم بر صادرات و تهیه و ارسال گزارش به مراجع ذیربط در راستای رفع یا به حداقل رسانی موانع موجود نیز خبر داد.

,

باقرخانی تصریح کرد: برآورد اعتبار موردنیاز و اولویت بندی پروژه های زیرساختی به منظور توسعه و تجهیز زیرساخت ها در مبادی مرزی و تسهیل سازی امر صادرات با هماهنگی ادارات ذیربط از دیگر اقدامات ما در این حوزه بوده است.

,

وی انجام مکاتبات متعدد با مرکز در راستای اخذ اعتبار برای تجهیز زیرساختهای تجاری در مبادی مرزی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: مکاتبات زیادی نیز در راستای لغو تعهدات ارزی برای صادرات به عراق انجام شده است.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد: در راستای اصلاح نرخ های پایه صادراتی در اظهارنامه های صادراتی به منظور حمایت از صادرات و صادر کنندگان از دیگر اقدامات ما بوده است.

,

این مسئول ادامه داد: پیگیری مستمر از دستگاههای ذیربط در راستای ایفای تعهداتی که براساس مصوبات کارگروه و در راستای توسعه و تجهیز زیرساختهای تجاری ملزم به اجرای آنها هستند نیز از دیگر فعالیت های ما بوده است.

,

باقرخانی گفت: انعکاس به هنگام مسائل و مشکلات ناشی از اتخاذ تصمیمات یکباره طرف عراقی که منجر به ممنوعیت صدور کالا از استان به آن کشور و ضرر و زیان تاجر می شود و پیگیری های متعدد در جهت رسمی شدن مرزهای تجاری استان از جمله شوشمی، شیخ صله و سومار از دیگر اقدامات ما در این راستا بوده است.

,

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اشاره ای به آمار صادرات استان کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدایی امسال داشت و گفت: صادرات استان کرمانشاه طی این مدت یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار به وزن ۲۴ هزار و ۶۸۶ هزار تن بوده که از نظر ارزشی ۲۵ درصد و از نظر وزنی ۱۳ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل  نشان می دهد.

,

این مسئول  صادرات کشور در این مدت را نیز  ۲۰ میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار به وزن ۷۰ میلیون و ۹ هزار تن دانست و گفت: این میزان نیز از نظر ارزشی ۱۰.۵ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

,

وی سهم استان کرمانشاه از کل صادرات کشور را ۵ درصد عنوان کرد و افزود: سهم استان از کل صادرات انجام شده به عراق نیز ۳۲ درصد بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه