اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی خبر داد؛

پیشرفت ۶۵ درصدی مرمت بزرگ‌ترین گنبدهای تاریخی کشور

پیشرفت ۶۵ درصدی مرمت بزرگ‌ترین گنبدهای تاریخی کشور
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت گنبد امامزاده سهل بن علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین گنبدهای تاریخی کشور با ۶۵درصدی پیشرفت فیزیکی ادامه دارد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن کریمی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: امامزاده سهل بن علی (ع) آستانه از بناهای تاریخی با ارزش استان مرکزی و مربوط به دوره شاه اسماعیل صفوی است که در شهر آستانه علوی بنا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی اظهار کرد: گنبد این بنا از بزرگترین و مهمترین گنبدهای تاریخی کشور محسوب می شود به طوری که ارتفاع گریو (ساقه) آن ۷ متر است.

,

وی گفت: تزئینات نقاشی زیر گنبد آن یکی از زیباترین نقاشی های روی گچ محسوب می شود و پس از مرمت گنبد، مرمت تزئینات آن نیز در دست کار قرار دارد.

,

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی  با اشاره به اینکه این اثر با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان در دست مرمت قرار دارد ادامه داد: مرمت جداره های بیرونی، حجره ها و حیاط مجموعه نیز در برنامه اداره کل جهت مرمت قرار دارد. درب های چوبی بقعه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مرمت شده است.

,

گفتنی است این بنا به  شماره  ۳۲۳  در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه