اخبار داغ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم/در جلسه هیات دولت تصمیمات استان در خصوص هپکو و آذرآب را به اجرا درمی‌آوریم

یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم/در جلسه هیات دولت تصمیمات استان در خصوص هپکو و آذرآب را به اجرا درمی‌آوریم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم، چرا که باید موضوع مالکیت را زودتر از اینها برطرف می‌کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شریعتمداری ظهر امروز در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی 2739 واحد صنعتی وجود دارد که شرایط 40 واحد بحرانی و خاص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و فلزی و ریلی قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم درآمدی کشور را رقم می‌زنند.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 350 واحد معدنی فعال دارای پروانه در استان مرکزی فعالیت دارند که تعداد محدودی دارای شرایط خاص هستند که باید نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد.
,
 
,
شریعتمداری با اشاره به مشکلات شرکت‌های هپکو و آذرآب بیان داشت: مشکلات این واحدها مربوط به مشکلاتی ساختاری در دوره‌های گذشته است و ریشه اصلی آن نحوه واگذاری به اشخاص است که باید مشکلات کارگران در کوتاه‌ترین زمان به لحاظ مالکیت تعیین تکلیف شود و کارگران باید بدانند که دولت برای آینده این شرکت‌‌ها تدابیر ویژه اتخاذ می‌کند و ما یک عذرخواهی به کارگران بدهکار هستیم چرا که باید موضوع مالکیت را زودتر از اینها برطرف می‌کردیم.
,
 
,
وی از شرکت آذرآب به عنوان چشم و چراغ صنعت ایران یاد کرد و ادامه داد: باید شرایط کارگران را درک کنیم، چرا که آنها حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، نباید اجازه داد این حداقل حقوق‌ هم به تعویق بی‌افتد.
,
 
,
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کارگران با شرایط بدی مواجه هستند، باید به گوش جان به مطالبات آنها گوش فرا دهیم، در چهارچوب قانون همراه کارگران هستیم، اما در بستن ریل همراه کارگران نیستیم.
,
 
,
شریعتمداری اضافه کرد: باید به جامعه کارگری این اطمینان را داد که حفظ اشتغال موجود مهم‌ترین برنامه است و بعد از حفظ اشتغال تامین سرمایه در گردش در اولویت قرار دارد.
,
 
,
وی ادامه داد: پرداخت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها اقدام موثری بود که امید است بتواند در رفع بیکاری موثر واقع شود.
,
 
,
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وعده می‌دهیم در جلسه هیات دولت همه تصمیمات استان در خصوص هپکو و آذرآب را به اجرا درآوریم.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه