اخبار داغ

رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان هشدار می‌دهد؛

بحران مالی جهانی جدیدی در راه است/ آغاز رکود اقتصادی در جهان

بحران مالی جهانی جدیدی در راه است/ آغاز رکود اقتصادی در جهان
رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان هشدار می دهد که اقتصاد جهانی در حال رکود و حرکت به سمت یک بحران مالی جدید است که عواقب مخربی برای سیستم دموکراتیک بازار به همراه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "لُرد مِروین کینگ" رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان هشدار می دهد که اقتصاد جهانی در حال رکود و حرکت به سمت یک بحران مالی جدید است که عواقب مخربی برای سیستم دموکراتیک بازار به همراه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

کینگ گفت که مقاومت در برابر تفکر جدید به معنای تکرار هرج و مرج در دوره 2008 تا 2009 است.

, کینگ,

او طی سخنرانی در نشست سالانه صندوق بین المللی پول در واشنگتن اظهار داشت که هیچگونه سؤال اساسی در مورد اقداماتی که منجر به بحران یک دهه پیش شده، وجود نداشته است و این باید تغییر کند.

,

وی گفت: "یک بحران اقتصادی و مالی دیگر در راه است که مشروعیت سیستم دموکراتیک بازار را ویران می کند. با چسبیدن به ارتودوکسی جدید سیاست پولی و وانمود کردن به داشتن سیستم بانکی ایمن، در حال حرکت به سمت آن بحران هستیم."

,

کینگ افزود که اگر "فدرال رزرو" بانک مرکزی آمریکا فاقد قدرت لازم برای مبارزه با داستان فرعیِ دیگری مانند فروش وام درجه 2 باشد از مبارزه نهایی مالی رنج می برد.

,

وی ادامه داد که در پی رکود اقتصادی بزرگ در دهه 1930، تحول فکری جدیدی وجود داشته است. هیچ کس نمی تواند شک کند که ما یک بار دیگر در دوره ای از آشفتگی سیاسی زندگی می کنیم.

,

 

,

, ,

رئیس سابق بانک مرکزی انگلستان با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین، شورش در هنگ کنگ، مشکلات در کشورهای نوظهور مانند آرژانتین و ترکیه، افزایش تنش بین فرانسه و آلمان بر سر مسیر آتی یورو و افزایش درگیری سیاسی شدید در آمریکا در شرایطی که تمایل این کشور برای تبدیل شدن به پلیس جهان در حال ناپدید شدن بود، گفت که اوضاع اقتصادی و سیاسی بسیار پر تنش بوده است.

,

کینگ گفت که اقتصاد جهانی در دام رشد اندک گرفتار شده و "لَری سامرز" اقتصاددان ارشد و وزیر سابق خزانه ‌داری آمریکا در سال 2013 مفهوم رکود اقتصادی سکولار را مجدد معرفی کرد و مطمئنا اکنون زمان آن رسیده که اعتراف کنیم که ما در حال تجربه کردن آن هستیم.

,

داده ها فقط در یک نظریه یا مدل قابل تفسیر هستند و جای تعجب است که چنان مقاومتی در برابر این فرضیه وجود داشته که نه تنها آمریکا بلکه جهان به طور کلی از رکود سکولار ناشی از تقاضا رنج می برد.

,

کینگ اظهار داشت که جهان با الگویی تحریف شده از تقاضا و تولید از بحران مالی جهانی خارج شد، اما برای فرار دائمی از این دام، توزیع مجدد منابع از یک مؤلفه تقاضا از یک بخش به بخشی دیگر و از یک شرکت به شرکتی دیگر انجام شده است.

,

در برخی از بخش های اقتصادی برای ایجاد این تغییر منابع (هم سرمایه و هم نیروی کار) سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته و به مجموعه سیاست های وسیع تری نسبت به محرک پولی نیاز دارند.

,

وی افزود: "عدم تحقق نیاز به این اقدام در بسیاری از جبهه های سیاسی منجر به رکود تقاضا در یک دهه گذشته شده است و بدون اقدام برای مقابله با نقاط ضعف ساختاری اقتصاد جهانی، خطر بحران مالی دیگری وجود دارد که این بار نه از سیستم بانکی آمریکا بلکه از سیستم های ضعیف مالی در جای دیگر ناشی می شود."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه