اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

علت سانحه قطار زاهدان_ تهران در دست بررسی است/ اعلام نظر قطعی پس از تعطیلات مجلس

علت سانحه قطار زاهدان_ تهران در دست بررسی است/ اعلام نظر قطعی پس از تعطیلات مجلس
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن نظریات مختلف کارشناسی در پرونده واژگونی قطار زاهدان_ تهران، گفت: علت بروز این سانحه در دست بررسی است و پس از تعطیلات مجلس نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیم یارمحمدی در گفت وگو با عصرهامون، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر علت تاخیر در اعلام قطعی عامل یا عوامل تاثیرگذار در بروز سانحه واژگونی قطار زاهدان_ تهران گفت: جلسه 2 ساعته ای در تهران با حضور مسئولین اطلاعاتی_ امنیتی استان سیستان و بلوچستان، کارگروه بررسی سوانح قطار، دکتر رسولی زاده مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، رئیس کمیسیون عمران مجلس و تنی چند از اعضای کمیسیون داشتیم.

وی افزود: اگرچه بررسی کمیسیون سوانح همان بوده که نتیجه اش را اعلام کردند و بیشترین درصد دلیل بروز حادثه را مربوط به باز شدن پیچ ها دانسته اند، اما کارشناسان در این جلسه نظراتی متفاوت با این ادعا مطرح کردند و به احتمالات مختلفی از جمله سرعت قطار و قوسی که آنجاست و آثار آن همچنان موجود است، اشاره شد.

یارمحمدی ادامه داد: پس از طرح و بررسی موضوع در کل به این نتیجه رسیدند که با توجه به نظرات مطرح شده از جانب کارشناسان فنی، اعلام نظر قطعی در خصوص این مورد نیازمند این است تا حتما یک بررسی مجدد در منطقه صورت بگیرد که این مساله متاسفانه با تعطیلات مجلس مواجه شد.

وی با بیان اینکه نتیجه کار باید پس از تعطیلات به صحن مجلس گزارش داده شود، تصریح کرد: ان شالله پس از تعطیلی مجلس، تعدادی از اعضای کمیسیون عمران و دستگاه های اطلاعاتی_ امنیتی مجددا در محل حادثه حاضر و پس از بررسی های بیشتر از محل حادثه و بحث و جمع بندی در این خصوص نتیجه قطعی و نهایی اعلام خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در خصوص آخرین وضعیت مصدومان حادثه نیز اظهار کرد: بیشتر مصدومان حادثه در همان روزهای ابتدایی مراحل درمان شان به پایان رسید و در همان هفته مرخص شدند، تنها یک نفر مصدوم از پرسنل خدمه قطار مانده بود که طبق اعلام پزشکان باید ظرف نهایتا چند روز پس از حادثه مرخص می شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: برخی مسئولان نیز اقدام به مصاحبه با رسانه ها و بیان ادعاهایی در خصوص باز شدن پیچ ها کردند که مقبول کمیسیون واقع نشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه