اخبار داغ

رکورد دار مناطق خرید و فروش مسکن در تهران

رکورد دار مناطق خرید و فروش مسکن در تهران
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: معاملات مسکن شهر تهران در مهر، حدود ۲۰درصد نسبت به شهریور افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی‌قلی خسروی با بیان اینکه از یکم تا بیست و هفتم مهر امسال بالغ بر ۳ هزار و ۵۶۵ فقره قرارداد خرید و فروش ملک در شهر تهران به امضا رسیده است گفت: این میزان معاملات نسبت به ۲۷ روز ابتدای ماه گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷ درصد کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
او ادامه داد: آمارها نشان دهنده آن است که در این مدت ۱۱ هزار و ۳۸۴ اجاره نامه در تهران منعقد شده که نسبت به ۲۷ روز ابتدای ماه گذشته ۴ درصد افزایش و نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش یافته است.
,
 
,
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: در کل کشور از ابتدای مهر تا کنون بالغ بر ۲۴ هزار و۹۴۴ قرارداد خرید و فروش ملک امضا شده که نسبت به ۲۷ روز ابتدای شهریور ۴ درصد افزایش و نسبت به مهر سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته است.
,
 
,
او با اشاره به اینکه از ابتدای مهر ۴۱ هزار و۳۵۴ اجاره‌نامه در کل کشور به امضا رسیده است، گفت: این میزان قرارداد نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷درصد کاهش یافته است.
,
 
,
قیمت مسکن در منطقه یک تهران نسبت به اردیهبشت ۲۵ درصد کاهش یافته است
,
 
,
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه قیمت مسکن در منطقه یک تهران نسبت به اردیبهشت امسال ۲۵ درصد کاهش یافته است. گفت: میانگین نرخ آپارتمان در منطقه یک به سطح اسفند سال قبل برگشته که این مساله می‌تواند به افزایش معاملات منجر شود.
,
 
,
خسروی تصریح کرد: با وجود اینکه در مناطق شمالی تهران قیمت‌ها افت محسوسی داشت در مناطق میانی و جنوبی هنوز آن‌طور که باید و شاید نرخ‌های پیشنهادی پایین نیامده است.
,
 
,
او بیان کرد: آمار نشان می‌دهد که بازار مسکن در مناطق شمالی و جنوبی تهران کساد است و عمده خرید و فروش‌ها در مناطق میانی انجام می‌شود.
,
 
,
خسروی با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی معاملات شهر تهران نسبت به ماه قبل این نوید را می‌دهد که در ماه‌های آینده شاهد رشد تدریجی قراردادها باشیم افزود: در مهر با توجه به عملکرد سنتی بازار انتظار داشتیم تعداد معاملات مسکن نسبت به شهریور کاهش پیدا کند، اما این‌گونه نشد.
,
 
,
معاملات بعد از ماه صفر افزایش می‌یابد
,
 
,
وی تاکید کرد: معمولا در ماه‌های محرم و صفر به علت مسائل اعتقادی، مردم از خرید ملک خودداری می‌کنند؛ بنابراین با پایان یافتن ماه صفر پیش‌بینی ما این است که شاهد رشد نسبی قراردادها باشیم.
,
 
,
رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تحلیل وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: هم اکنون کسانی که به نقدینگی نیاز دارند خانه‌های خود را زیر قیمت می‌فروشند که عمده قراردادها در این نوع فایل‌ها منعقد می‌شود.
,
 
,
او توضیح داد: تجربه رونق و رکود دوره‌های گذشته نشان می‌دهد که بعد از جهش قیمت، معاملات کاهش می‌یابد و به همین دلیل قیمت‌های پیشنهادی تا مدت محدودی افت می‌کند. بعد با یک بازه مقاومتی در بازار مواجه می‌شویم که قیمت‌ها در یک سطح ثابت می‌ماند.
,
 
,
او گفت: پیش بینی می‌شود در شش ماهه دوم امسال شاهد ثبات قیمت مسکن و افزایش معاملات باشیم.
,
 
,
خسروی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی در تولید وعرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اظهار کرد: برنامه‌هایی مثل اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و همچنین مسکن استیجاری که شهرداری اعلام کرده با دولت در این زمینه همکاری می‌کند در کنترل فضای روانی بازار مسکن موثر بوده است.
,
 
,
خسروی تصریح کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن این برنامه‌ها و پای کار آمدن بخش خصوصی و همچنین با ایجاد توازن عرضه و تقاضا، نوسانات بازار به حداقل برسد.
,
 
,
رئیس اتحادیه املاک تهران توضیح داد: ساخت و ساز در استان تهران به حدود ۲ برابر معاملات رسیده و وزارت راه و شهرسازی با تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی می‌تواند رونق و آرامش را به بازار مسکن بازگرداند.
,
 
,
براساس آمارهای ارائه شده در گزارشی از تحولات قیمت زمین، آپارتمان و اجاره بها حدفاصل بهار ۹۷ تا بهار ۹۸، قیمت زمین در مدت مذکور ۱۷۵ درصد و نرخ اجاره بها ۳۵ درصد رشد داشته است.
,
 
,
همچنین در این مدت قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی ۱۰۹.۶ درصد و متوسط مبلغ اجاره به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی ۳۵ درصد افزایش داشته است.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه