اخبار داغ

طی روزهای آینده انجام می‌شود

قطعه‌بندی زمین برای سیل‌زدگان روستای شیرگ/ پرداخت 70 میلیون تومان تسهیلات برای هر خانه

قطعه‌بندی زمین برای سیل‌زدگان روستای شیرگ/ پرداخت 70 میلیون تومان تسهیلات برای هر خانه
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: زمینی به مساحت 28 هکتار در پایین دست روستای شیرگ‌آقا کنار روستای باغستان شناسایی شده و در حال حاضر کارهای اولیه انجام وکمیته تصویب را گذرانده و زمین‌ها در حال گذراندن مراحل تملک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص خانه‌های تخریب شده در روستای شیرگ‌آقا اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای شیرگ‌آقا در خط‌القعر منطقه قرار گرفته مطالعاتی در روستا برای جابجایی مردم جهت جلوگیری از خسارات و سیل‌های احتمالی آینده انجام شده و مکانی برای جابجایی مردمدر نظر گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  در خصوص خانه‌های تخریب شده در روستای شیرگ‌آقا اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای شیرگ‌آقا در خط‌القعر منطقه قرار گرفته مطالعاتی در روستا برای جابجایی مردم جهت جلوگیری از خسارات و سیل‌های احتمالی آینده انجام شده و مکانی برای جابجایی مردمدر نظر گرفته شده است.,

 

,

وی با بیان اینکه تعدادی از خانواده‌ها سماجت کرده و می‌گفتند می‌خواهند در محل قدیمی خود خانه ساخته و زندگی کنند، افزود: با گرفتن تعهد از خانواده‌های که 100 درصد منازل آنها تخریب شده بود جهت ساخت بلندتر خانه و احداث دیواری به عنوان حایل جهت جلویگری از ورود آب قرار شد 10 خانواده آمادگی برای درجا سازی پیدا کردند.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از 10 خانواده تا هفته گذشته 6 خانواده مراجعه کردند که به بانک معرفی شدند و فقط سه نفر انعقاد قرار داد کرده و مابقی قراردادی منعقد نکردند.

,

 

,

آسمانی‌مقدم عنوان کرد: مابقی طی دستوری که از ناحیه معاونت عمرانی استانداری صادر شد مقرر شد هر کدام که مایل هستند در سمت توسعه‌ای که در روستا برای آنها تعیین شده مشغول ساخت و ساز شوند.

,

 

,

وی اظهار کرد: زمینی به مساحت 28 هکتار در پایین دست کنار روستای باغستان شناسایی شد که به عنوان سمت توسعه باغستان نیز تعیین شده است و در حال حاضر کارهای اولیه انجام وکمیته تصویب را گذرانده و زمین‌ها در حال گذراندن مراحل تملک است.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: به محض انجام تملک کار قطعه‌بندی انجام و تفکیک شده که در این محدوده مابقی خانه‌ها تا سقف 48 خانه خسارت دیده از سیل واگذار خواهد شد.

,

 

,

آسمانی مقدم بیان کرد: برای ساخت خانه به 10 خانواده‌ای که خانه هایشان کامل تخریب شده 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 15 ساله پرداخت می‌شود همچنین10 میلیون تومان بلاعوض و 5 میلیون تومان معیشتی به هر خانواده پرداخت می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: اگربیش از این هر خانواده نیاز به تسهیلات داشته باشند 15 میلیون تومان تسهیلات معیشتی به صورت قرض الحسنه با 4 درصد سود مجدد پرداخت خواهد شد.

,

 

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به ساخت مسکن محرومان در استان، گفت: اگر محرومی در این روستا باشد نیز در محدوده توسعه روستا که در نظر گرفته شده برای آنها نیز زمین جهت ساخت خانه در نظر گرفته می‌شود.

,

 

,

آسمانی‌مقدم افزود: برای واگذاری قطعات قرعه‌کشی خواهیم کرد یا به صورت ردیفی و به ترتیب زمین به افراد واگذار خواهد شد.

,

 

,

افرادی که بعد از این قصد ساخت وساز در روستای شیرگ آقا را داشته باشند در محدوده 28 هکتار طرح توسعه باغستان اقدام به ساخت و ساز خواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه