اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه مطرح کرد

آراد و آوا محبوبترین نام‌ها در بین کرمانشاهی‌ها /کاهش ۱۰.۲ درصدی ولادت

آراد و آوا محبوبترین نام‌ها در بین کرمانشاهی‌ها /کاهش ۱۰.۲ درصدی ولادت
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: آوا و آراد بیشترین نامی است که خانواده‌های کرمانشاهی طی ۶ ماه امسال برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق خدادادی در گفتگو با مرصادنیوز  اظهار داشت: میانگین سنی جمعیت استان به میانگین ۳۰ تا ۳۴ سال رسیده که این مهم جای نگرانی دارد و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی جمعیت استان کرمانشاه را تا پایان شهریور ماه امسال حدود ۲ میلیون و ۶ هزار و ۶۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: آمار ولادت در ۶ ماه اول ۱۳ هزار و ۷۳۵ نفر بوده است که نسبت به مشابه سال قبل ۱۰.۲کاهش داشته است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: در نیمه اول سال جاری تعداد ۵۵۱۳ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۲۶۶ مورد مربوط به فوت مردان و ۲۲۴۷ مورد مربوط به زنان بوده است و از طرفی بیشترین تعداد فوت‌های ثبت شده مربوط به شهرستان کرمانشاه با ۳۳۳۹ و کمترین آن مربوط به حمیل با تعداد ۲۸ واقعه وفات بوده است.

,

این مسئول با بیان اینکه ۲ درصد رشد مرگ و میر را نسبت به مشابه سال قبل شاهد بودیم، گفت: این تعداد در نقاط شهری ۴۱۴۴ مورد و در نقاط روستایی ۱۳۶۹مورد فوتی بوده است.

,

خدادادی در ادامه با اشاره به اینکه نسبت جنسی فوت مردان نسبت به زنان بالاتر است، افزود: بر این اساس به ازای هر ۱۰۰ متوفی زن، ۱۴۵ مرد فوت شده است.

,

وی تصریح کرد: مهمترین علل فوت در استان کرمانشاه بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومور ها بوده است.

,

کاهش ۸.۵ درصدی طلاق در کرمانشاه / نرخ ولادت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است

, کاهش ۸.۵ درصدی طلاق در کرمانشاه / نرخ ولادت در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است,

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: در سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش طلاق و ۱.۲ درصد افزایش ازدواج را شاهد بودیم که در این راستا ۲۳۲۷ مورد طلاق در سال گذشته به ثبت رسید و می توان گفت نسبت ازدواج به طلاق ۴ به یک است.

,

این مسئول با بیان اینکه زنگ خطر کاهش ولادت در استان به صدا در آمده است گفت: در استان کرمانشاه ۵۰.۲ درصد ولادت ها پسر و ۴۷.۵ درصد دختر هستند.

,

خدادادی با بیان اینکه در طول ۱۰ سال گذشته ۱۰ درصد ولادت ها کاهش داشته است و این هشدار جدی در کاهش جمعیت است، ادامه داد: در نرخ ولادت بیشترین ولادت در جوانرود بوده است و کمترین آمار آن در شهرستان دالاهو اعلام شده است.

,

وی عنوان کرد: میانگین ولادت ها در استان ۱۳.۶ درصد است یعنی به ازای هر هزار نفر ۱۳/۶ولادت ثبت شده است این در حالی است که نرخ ولادت در کشور ۱۵.۱ درصد است و ما پایین تر از میانگین کشور هستیم.

,

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه گفت: ۵۳ مورد از ولادت ها در کرمانشاه و ۴۷درصد در شهرستانها اتفاق افتاده است.

,

وی عنوان کرد: بیشترین ولادت در کشور نیز برای سیستان است و کمترین گیلان که در این خصوص سیستان جوانترین استان است و گیلان پیرترین استان معرفی شده اند.

,

این مسئول همچنین میانگین سن مادران باردار را ۲۹ سال و میانگین سن پدران را ۳۳.۷ اعلام کرد و گفت: حدود ۸۳ درصد ولادت ها در مناطق شهری روی داده و به ثبت رسیده است که این نیز یک زنگ خطر است چرا که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

,

افزایش ۲ درصدی وفات در ۶ ماهه اول سال /بالا بودن نرخ خام ازدواج در کرمانشاه

, افزایش ۲ درصدی وفات در ۶ ماهه اول سال /بالا بودن نرخ خام ازدواج در کرمانشاه,

خدادادی از افزایش ۲ درصدی وفات در شش ماهه اول امسال خبر داد و بیان داشت: نسبت جنسی مرد به زن ۵۹درصد مرد و ۴۱درصد زن فوت شده است که در این خصوص نیز میانگین کشور ۴.۶ و کرمانشاه ۵.۵ درصد است یعنی نرخ مرگ و نیر در استان کرمانشاه بالاتر است و جزو سه استانی هستیم که بیشترین فوت را دارند.

,

وی گفت: بیشترین فوت ها بین سنین ۸۵ تا ۸۹ سال رخ داده است و میانگین سن فوت در زنان ۶۵ سال به بعد و در مردان از سن ۶۰ به بالا است.

,

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه نرخ خام ازدواج از میانگین کشوری بالاتر است بر این اساس هفت ماه به سن ازدواج آقایان و چهارماه هم به سن ازدواج زنان اضافه شده است.

,

این مسئول با بیان اینکه نرخ ازدواج در استان ۱.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته گفت: استان کرمانشاه چهارمین استان در نرخ خام ازدواج است میانگین این نرخ در کشور ۶.۹ و در کرمانشاه ۸.۴ درصد است.

,

وی عنوان کرد: در ۱۰ سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش ازدواج داشته ایم.

,

خدادادی ادامه داد: میانگین سن طلاق نیز در استان کرمانشاه ۳۶.۱ و نرخ خام طلاق نسبت به میانگین کشور ۲.۲ درصد است که این نرخ در استان کرمانشاه ۲.۳ درصداست.

,

آراد و آوا محبوبترین نامها در بین کرمانشاهی‌ها

, آراد و آوا محبوبترین نامها در بین کرمانشاهی‌ها,

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه بیان داشت: نرخ طلاق در ۱۰ سال گذشته از ۳۶۷۰ مورد بوده که برآورد ما این است که تا پایان سال به ۴۷۰۰ مورد برسد.

,

این مسئول در ادامه بیشترین نامی را خانواده های کرمانشاهی طی ۶ ماه امسال برای فرزندان خود انتخاب کرده اند را اعلام کرد و گفت: در بین نوزادان پسر آراد، سامیار، امیرعلی، محمد و امیرعباس و در بین نوزادان دختر نیز آوا، باران، هانا، نیلا و آنیا ۵ نام منتخب مردم کرمانشاه برای نوزادانشان بوده است.

,

وی در خصوص آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه، اظهار داشت: در استان کرمانشاه تعداد یک میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۷۷ نفر واجد شرایط درخواست کارت ملی هوشمند هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه