اخبار داغ

فعال سیاسی تبریز مطرح کرد:

عهدشکنی‌های آمریکا از معاهده الجزایر تا برجام و تحریم و مصادره/ دستان آلوده در فتنه‌ها

عهدشکنی‌های آمریکا از معاهده الجزایر تا برجام و تحریم و مصادره/ دستان آلوده در فتنه‌ها
جعفری آذر با اشاره به عهدشکنی‌های آمریکا گفت: عهدشکنی در معاهده الجزایر و خروج خلاف قواعد حقوق بین الملل از برجام و اعمال تحریم ها و تهدیدات خشن جدید علیه ملت و دولت ایران گوشه ای از کارنامه سیاه این کشور علیه ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جعفری آذر حقوقدان و فعال سیاسی در گفتگو با تبریز بیدار با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در ۱۳ آبان ۵۸ ضمن تاکید بر استکبارستیزی گفت: جنایات آمریکا علیه ایران براندازی دولت قانونی ایران در کودتای ۲۸ مرداد آغاز شده و در ادامه به حمله نظامی در ۵ اردیبهشت ۵۹ و حمایت مالی، نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس به اوج رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ,

وی افزود: حمایت علنی آمریکا از جنایت های رژیم شاه  را می توان در تماس تلفنی برژنسگی مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در تماس تلفنی ۱۲ آبان ۵۷ یافت که به شاه گفته بود مطمئن باشد دولت آمریکا از او با تمام قوا حمایت خواهد کرد،لذا هر اقدامی لازم می داند انجام دهد.

,

این فعال دانشگاهی در ادامه به دیگر جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی اشاره و گفت: ورود مستقیم به جنگ با ایران در خلیج فارس در اثنای دفاع مقدس در حمایت از صدام و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران در تیر ۱۳۶۶ را می توان از دیگر جنایات پرشمار آمریکایی ها علیه ملت ایران دانست. 

,

جعفری آذر به عهدشکنی های آمریکا اشاره کرده و افزود: عهد شکنی در معاهده الجزایر در خصوص عدم دخالت در امور ایران و خروج خلاف قواعد حقوق بین الملل از برجام و اعمال تحریم ها و تهدیدات خشن جدید علیه ملت و دولت ایران در سراسر جهان در سال های اخیر گوشه ای از کارنامه سیاه این کشور علیه ایران است.

,

وی افزود: بلوکه کردن و مصادره اموال و دارایی های ایران در آمریکا و فشار به سایر دولت ها برای انجام عمل مشابه اقدام ناشایست دیگری است که فقط از آمریکا سر می زند.

,

این فعال سیاسی با اشاره به حمایت آمریکا از تروریست های منافق در جهت اعمال ناامنی های خشن در ایران و براندازی نظام اسلامی، گفت: حمایت همه جانبه سیاسی ، مالی ، حقوقی ، رسانه ای از جریانات ضد انقلاب اسلامی و سازماندهی حمایت علنی و رسمی از آنها در سراسر جهان برای بر پایی شورش های اجتماعی در ایران مانند فتنه ۷۸ و ۸۸ بر کسی پوشیده نیست.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه