اخبار داغ

گزارش/

تسخیر سفارت مهر پایانی بر نفوذ آمریکا/ قدرت و سیطره آمریکا رو به افول است

تسخیر سفارت مهر پایانی بر نفوذ آمریکا/ قدرت و سیطره آمریکا رو به افول است
تسخیر سفارت در عرصه بین المللی قدرت پوشالی آمریکا در برابر انقلاب اسلامی، افول ابرقدرتی و سلطه یک نظام ظالم و مستکبر و تحقیر تاریخی آمریکا به دلیل گروگانگیری توسط نیروهای مبارز انقلاب را نشان می داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره آمریکا همچنان به نحوه استقرار و ماندن خود در کشورمان فکر می کرد و برخی از نیروهای داخلی از قبیل ملی مذهبی ها و ملی گرایان نیز در صدد ایجاد ارتباط و همکاری با آمریکا بودند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دربهمن ۵۷ و درست در شرایطی که انقلاب اسلامی مردم ایران کاملا ماهیت ضد امریکایی داشت و مبارزین و انقلابیون درصدد هماوردی تمام عیار با امریکا بودند، نیروهای ایالات متحده در سفارتخانه (لانه جاسوسی) به فکر کودتا و توطئه ای سازمان یافته علیه انقلاب بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

استکبار در اذهان و افکار عمومی ملت ایران به سمت آمریکا نشانه رفته بود و مصداق بارز مستکبر در بین انقلابیون و مبارزین انقلاب کسی جز آمریکا نبود لذا در آبان ماه سال ۵۸ یعنی ۹ ماه بعد از پیروزی انقلاب نیروهای پیرو خط امام سفارت را تسخیر کردند و برای همیشه بساط شوم امریکا را از کشور برچیدند و تسخیر سفارت و گروگانگیری جاسوسان به کانون یکی از داغ ترین بحث ها تبدیل شد.

,

جاسوس خانه آامریکا در عرض چند ساعت توسط دانشجویان تسخیر می شود و با تسخیر سفارت خانه کشوری چون امریکا را که در جهان بعنوان ابر قدرت می شناسند بلافاصله هیمنه و ابهتش شکسته می شود.

,

سفارت تسخیر و جاسوسان سفارت دستگیر می شوند و این در شرایطی است که با وقوع انقلاب در بهمن سال قبل آن هم در کشوری که بیشترین نیروهای امریکا در آن حضور، نفوذ و همواره دخالت های مستقیم و غیر مستقیم دارند برای غربی ها علی الخصوص امریکا مایه نگرانی است.

,

امام خمینی که قبل از پیروزی انقلاب و حین مبارزه و بعد از پیروزی انقلاب مشکل اساسی کشور را آمریکا می دانست بعد از تسخیر لانه جاسوسی آن را مهمتر از انقلاب اول دانست.

,

تسخیر سفارت در عرصه بین المللی قدرت پوشالی آمریکا در برابر انقلاب اسلامی، افول ابرقدرتی و سلطه یک نظام ظالم و مستکبر و تحقیر تاریخی آمریکا به دلیل گروگانگیری توسط نیروهای مبارز انقلاب را نشان می داد و این تحقیر شدن امریکا به کرات در صحبت های مقامات کاخ سفید آمده و کتابهایی که پیرامون گروگانگیری نوشته اند همواره به آن اشاره کرده اند بطور مثال هامیلتون جردن از مقامات کاخ سفید در خاطرات خود می نویسد: که مردم امریکایی که در مقابل سفارت ایران در امریکا به شدت علیه ایران شعار می دادند می گفتند: “ما نمی توانیم این تحقیر را تحمل کنیم” آنها همچنین به کرات از آشفتگی ها و مناقشات و درگیری های اعضای کابینه امریکا و عجز و ناتوانی امریکا و فقدان امکانات برخورد با مسئله گروگانگیری و عصبانیت ها و دنباله روی از ایران و. . . سخن گفته اند.

,

در ادامه این گزارش درخصوص اثرات منطقه ای و بین اللملی تسخیر سفارت و پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی در افول و اضمحلال راس نظام سلطه (آمریکا) گفتگویی را با کارشناس مسائل امریکا و تحلیل گر سیاسی انجام دادیم.

,

غربی ها و آمریکایی ها هم به افول سیطره آمریکا اذعان می کنند

, غربی ها و آمریکایی ها هم به افول سیطره آمریکا اذعان می کنند, غربی ها و آمریکایی ها هم به افول سیطره آمریکا اذعان می کنند,

رضا سلیمانی استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی با بیان اینکه ۱۳ آبان به انقلاب دوم معروف است و آثار و پیامدهای بین‌المللی و منطقه‌ای داشت گفت: ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ موجب شد که امیدهای آمریکا در روی کار آوردن ملی گرا ها از بین برود. راهبرد امریکا همراهی با انقلاب و استفاده از نیروهای ملی مذهبی چون ابراهیم یزدی، سحابی و بازرگان استفاده شود وقتی اشغال سفارت پیش آمد این راهبرد نیز نقش بر آب شد.

,

وی افزود: تفکر بازرگان این بود که می شود با آمریکا تعامل کرد اما ماهیت انقلاب ما از اساس ضد آمریکایی بود و با تسخیر سفارت دشمنی‌های آمریکا آشکارتر شد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه تسخیر سفارت آمریکا اولین بار اتفاق می افتاد عنوان کرد: تسخیر سفارت امریکا توسط نیروهای انقلابی به منزله پاسخ و خروش ایرانیان به سیاست های استعماری امریکا و انگلیس بود و ایرانیان با تسخیر سفارت استعمار و چپاول گری غربی ها را جبران کردند و این تسخیر تحقیر آمریکایی ها به لحاظ تاریخی بود.

,
,

سلیمانی با اشاره به فعالیت های جاسوسی در سفارت برای براندازی و کودتا علیه انقلاب اسلامی گفت: اسناد به جا مانده از سفارت امریکا نشان می‌دهد که سفارت محل فرماندهی برای کودتا شده بود.

,

کارشناس مسائل آمریکا در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه با تسخیر سفارت، قدرت و سلطه آمریکا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پایان یافت و افول یک هژمون ابعاد اقتصادی، فرهنگی و هویتی دارد عنوان کرد: در حوزه اقتصادی ما تضعیف دلار را در پیمان های دو جانبه بین کشور ها و جنگ تجاری با چین را می بینیم.

,

وی با بیان اینکه خود غربی ها و آمریکایی ها به افول سیطره آمریکا اذعان می کنند خاطر نشان کرد: ایمانوئل والرشتاین با اسناد و فکت های مختلف این افول را نشان می هد و به لحاظ نظامی در غرب آسیا در دهه های اخیر همواره شکست خورده و اهداف اعلامی خود را نتوانستند به نتیجه برسانند. شکست داعش و نابودی آن توسط محور مقاومت و جمهوری اسلامی شکست سیاستهای آمریکا را نشان می دهد.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به شکست امریکا و رو به پایان بودن قدرت آمریکا در حوزه سیاسی و دیپلماتیک گفت: در حوزه سیاسی با روی کار آمدن احزاب چپگرا در آمریکای لاتین و شکل گیری جریانات ملی گرای افراطی در اروپا که خلاف جریان امریکا حرکت می کنند می توانیم این شکست ها را ببینیم.

,

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز غرب در مقابل تفکر و فرهنگ اسلام سیاسی قرار گرفته و اسلام سیاسی در اروپا و آمریکا در حال گسترش است و اسلام سیاسی که در رسانه ها غرب اتفاق می افتد ناشی از همین مسئله است.

,

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکایی ها دچار افول هستند و این افول با تسخیر سفارت و پایان یافتن نفوذ ایالات متحده رخ داد اظهار داشت: نشانه ها و قرائن نشان می دهد که در نگاه کلان امریکایی ها در حوزه‌های مختلف دچار ضعف و افول شده‌اند و این افول به تدریج اتفاق افتاده است هر چند در رسانه هایشان سعی می کنند این موضوع را کتمان کنند و امریکا را ابر قدرت نشان دهند.

,

تسخیر سفارت آمریکا موجب تغییر پارادایم در منطقه شد

, تسخیر سفارت آمریکا موجب تغییر پارادایم در منطقه شد, تسخیر سفارت آمریکا موجب تغییر پارادایم در منطقه شد,

عباس صالحی استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه تسخیر سفارت موجب تغییر پارادایم در منطقه شد عنوان کرد: با تسخیر لانه جاسوسی در سطح جهان اسلام از پارادایم مقاومت چپ گرایی وارد پارادایم اسلام سیاسی و مقاومت اسلام گرای سیاسی شدیم. لذا بعد از تسخیر سفارت جریان اسلام گرا رشد کرد.

,

وی افزود: این تغییر پارادایم و تسخیر لانه جاسوسی برای قدرتی مانند آمریکا که ایران را حیات خلوت خود کرده بود بسیار تحقیر آمیز بود.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بین متفکرین آمریکایی نیز این افول قدرت بصورت جدی مطرح شده است گفت: استفان والت که بزرگترین متفکر روابط بین اللمل است از بین رفتن هژمون و قدرت آمریکا را بیان می کند و می گوید که این افول قدرت اتفاق افتاده است.

,

وی با بیان اینکه یک کشور وقتی هژمون دارد که بتواند به جنگ ها پایان دهد و آمریکا امروزه این قدرت را ندارد تاکید کرد: در حوادث منطقه و جنگ هایی که اتفاق افتاده، ایران و دیگر کشور های منطقه هستند که برای پایان جنگ تصمیم می گیرند و در صدد پایان دادن به جنگ هستند و آمریکا نقشی در پایان دادن به جنگ ها در منطقه ندارد.

,

صالحی در ادامه با اشاره به افول آمریکا در حوزه های اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد: در جهان اسلام مثل تونس یمن و لبنان و … که مقاومت را مطرح می کنند در راستای مبارزه با هژمونی آمریکا قدم بر می دارند و آمریکایی شدن در حوزه فرهنگی را رد می کنند. در حوزه اقتصادی نیز با کاهش قدرت دلار در بین تعاملات کشور ها نشان می دهد که در حوزه اقتصادی نیز قدرت امریکا با چالش جدی روبرو است.

,

به گزارش عصر همدان؛ پیروزی انقلاب امام خمینی که جز اتکا به خدا و مردمش چیزی از سلاح های مدرن امروزی نداشت بدون شک دست الهی را در این انقلاب نشان می داد که با هیچ قواعد بین اللملی و تحلیلی تحلیلگران برجسته قابل تطبیق نبود و انقلاب اسلامی در هیچ چارچوب مرسوم نظریات انقلاب ها نمی گنجید و با وجود اهمیت انقلاب اسلامی، در نگاه امام خمینی ره تسخیر سفارت از انقلاب اول هم مهمتر بود چرا که نیروهای انقلابی توانستند برای همیشه از شر جاسوس خانه ای بنام سفارت اآمریکا رهایی یابند و تمام توطئه هایی که در این لانه جاسوسی برای براندازی انقلاب و کودتا علیه انقلاب انجام می شد را خنثی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه