اخبار داغ

سهام عدالت تا آخر سال آزاد می‌شود

سهام عدالت تا آخر سال آزاد می‌شود
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: آزادسازی سهام عدالت منتظر تصویب لایحه مربوط در مجلس است و سعی می‌کنیم تا آخر سال سهام عدالت دست مردم آزادسازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا صالح در مورد آزادسازی سهام عدالت گفت: برای آزادسازی سهام عدالت یک لایحه در مجلس در حال بررسی و تصویب است که اگر به تصویب نهایی برسد و تبدیل به قانون شود، آزادسازی انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تاکید کرد: آزادسازی سهام عدالت باید مستند به قانون و با مصوبه مجلس انجام شود.
,
 
,
رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد شیوه واگذاری سهام عدالت گفت: اول باید مصوبه مجلس بیرون بیاید، این مسئله را برای تصویب به هیات واگذاری می‌بریم تا هیات واگذاری در مورد شیوه آزادسازی سهام عدالت تصمیم‌گیری کند و نمی‌گذاریم آزادسازی سهام عدالت مشمول مرور زمان شود.
,
 
,
صالح تاکید کرد: شیوه و نحوه آزادسازی سهام عدالت را باید هیات واگذاری تصمیم بگیرد.
,
 
,
وی افزود: اگر مصوبه مجلس در مورد آزادسازی سهام عدالت زودتر بیاید، نحوه آزادسازی سهام عدالت نیز در هیات واگذاری مشخص می‌شود و سعی می‌کنیم تا آخر سال سهام عدالت دست مردم آزادسازی شود.
,
 
,
سهام عدالت به ارزش اسمی هر سهم یک میلیون تومان با هدف سهام‌دار کردن مردم در اقتصاد کشور از سال 1386 به مردم واگذار شد که قرار شد 6 دهک کم‌درآمد جامعه از این سهام برخوردار شوند و در مجموع حدود 49 میلیون نفر دارنده سهام عدالت هستند، اما این سهام هنوز آزاد نشده است.
,
 
,
قرار بود طبق نظر طراحان این طرح، بهای سهام عدالت برای دو دهک کم درامد تحت پوشش کمیته امداد امام حمینی و سازمان بهزیستی رایگان باشد و برای سایر اقشار از محل سود آینده شرکت‌های مشمول طی 10 سال مستهلک شود و بعد از 10 سال این سهام به نام مردم آزاد شود، اما بعد از گذشت 10 سال، دولت در سال 96 اعلام کرد، تنها 532 هزار تومان از هزینه سهام عدالت مستهلک شده و اگر کسی خواهان یک میلیون تومان ارزش اسمی این سهام است، باید بقیه پول را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کند، وگرنه در همان اندازه ارزش اسمی 532 هزار تومان مالک سهام عدالت شده است.
,
 
,
دولت تا کنون دو نوبت سود سهام عدالت را به دارندگان این سهام به اندازه 75 هزار و 92 هزار تومان پرداخت کرده است.
,
 
,
در سبد سهام عدالت شرکت‌های مختلفی از جمله فولاد مبارکه، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی‌های مهم، پالایشگاه‌های مهم و خودروسازی‌های مهم قرار دارند و اگر این سهام آزاد شود، حدود 49 میلیون نفر به تعداد سهامداران کشور اضافه خواهد شد و اثر مهمی در ایجاد تعلق اجتماعی مردم و همبستگی ملی نسبت به اقتصاد و تولید کشور خواهد داشت.
,
 
,
منبع: فارس
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه