اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی:

پیاده نشدن زیر ساخت های مناسب چالش اصلی فضای مجازی در کشور/ فلسفه هر شبکه اجتماعی باید آموزش داده شود

پیاده نشدن زیر ساخت های مناسب چالش اصلی فضای مجازی در کشور/ فلسفه هر شبکه اجتماعی باید آموزش داده شود
کارشناس فضای مجازی با اشاره به نبود زیر ساخت های مناسب در کشور گفت : پیاده نشدن زیر ساخت های مناسب در حوزه فضای مجازی بیشترین صدمات و آسیب ها را بر پیکره اجتماع وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح الله نباتی، کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ درباره فرهنگ عمومی در فضای مجازی اظهار داشت: تکنولوژی و دیجیتال دائما در حال تغییر است و سال به سال کوچکتر و سرعت پردازش آن افزایش می یابد که این افزایش حجم سرعت از یک سو باعث پیشرفت و از سوی دیگر باعث آسیب های اجتماعی می شود و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی می شود و همه آنها بستگی به نوع استفاده ما دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: استفاده از فضای مجازی چند بعد دارد که یکی بعد دولت است که وظیفه زیر ساختهای مناسب را باید فراهم کند و متاسفانه زیر ساخت ها در کشور ما بهینه نشده و درست پیاده سازی نشده است چرا که اگر بهینه می شد زمینه ساز بسیاری از مشاغل در کشور بود.

,

نباتی عنوان کرد: به عنوان مثال پزشکی آنلاین یکی از مشاغلی است که اگر زیر ساخت درست داشتیم بیمار بصورت آنلاین ویزیت می شود و دیگر نیاز به حضور او در سرما و گرما به مطب پزشک نبود مگر در مواردی خاص که حتما باید پزشک را حضوری ببیند و این کار توسعه کشور را به دنبال دارد.

,

کارشناس فضای مجازی افزود: در حوزه فرهنگ و اقتصاد و سیاست آسیب های فضای مجازی به کشور ما رسیده است چرا که دولت زیر ساخت مناسبی در این حوزه ندارد.

,

وی با اشاره به فعالیت شرکت های مختلف گفت: شرکت های خارجی زمانی که با کشور ما قرار داد می بندند مردم و دولت و شرکت همگی سود می برند و باید طبق قوانین ما فعالیت کنند اما در فضای مجازی به این شکل نیست و ما هیچ محدویتی بر فضا نداریم و وقتی تلگرام و اینستا گرام برخلاف قوانین کشور ما رفتار می کنند و در واقع یک تهدید کننده قوی برای کشور هستند ما نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم چرا که در قبضه دلت ما نیست.

,

این کارشناس فضای مجازی بعد دیگر را فرهنگ عمومی مردم دانست و گفت: تکنولوژی فضای مجازی چند سالی است که وارد کشور ما شده است و هنوز فرهنگ استفاده از این فضا برای اقشار مختلف مطرح نشده است و مردم باید بدانند هر شبکه اجتماعی فلسفه جدا و خاص خود را دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه