اخبار داغ

افتتاح نیروگاه برق سد سردشت با حضور رئیس‌مجلس و وزیر نیرو

افتتاح نیروگاه برق سد سردشت با حضور رئیس‌مجلس و وزیر نیرو
نیروگاه برق سد سردشت از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو افتتاح می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، نیروگاه سد سردشت در استان آذربایجان غربی امروز (14 آبان‌ماه) در آیینی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، مهندس رستمی مدیرعامل هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و تعدادی از مسئولان استانی افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نیروگاه سد سردشت شامل سه فاز 50 مگاواتی است که در مجموع با تولید 150 مگاوات برق می‌تواند  ۴۲۲ گیگاوات ساعت برق در سال تولید کند و در تأمین برق شبکه برق کشور و صادرات آن به کشورهای همسایه نقش مهمی ایفا نماید.
,
آب مورد نیاز جهت چرخش توربین‌های این نیروگاه از مخزن ٣٨٧میلیون مترمکعبی سد سردشت و با آورد سالیانه ١.٦میلیارد مترمکعب توسط یک رشته تونل آبرسان به طول ٤.٥کیلومتر تأمین می‌شود.
,
شایان ذکر است پروژه سد و نیروگاه سردشت در شهرستان سردشت با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، تولید انرژی برقابی، اشتغال‌زایی، توسعه کشاورزی و گردشگری به دست متخصصان کشور در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) احداث شده است.
,
 همچنین قرارگاه خاتم در طول انجام این پروژه بالغ بر 150 پروژه محرومیت‌زدایی به ارزش 50 میلیارد ریال شامل خانه بهداشت، پل ارتباطی، مدرسه، تهیه دستگاه سی‌تی اسکن و... اجرا کرده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه