اخبار داغ

یک کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

نقش والای سخنان گوهربار امام حسن عسکری ع در زندگی مسلمانان

نقش والای سخنان گوهربار امام حسن عسکری ع در زندگی مسلمانان
امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه وجود سخنان گوهربار امام حسن عسکری ع در ابعاد وسیعی در زندگی همه مسلمانان می تواند نقش والایی داشته باشد افزود: دوران زندانی شدن ایشان و در عسگر بودنشان درسی بزرگ برای کسانی است که می خواهند در مسیرالهی و حق قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد جوادی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه وجود مقدس امام حسن عسگری یازدهمین ستاره شیعه است اظهار کرد: پیامبر اکرم ص در حدیثی بشارت آمدن ۱۲ امام را پس از خود برای هدایت مسلمانان از جمله امام حسن عسگری ع را داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به اینکه وجود سخنان گوهربار امام حسن عسکری ع در ابعاد وسیعی در زندگی همه مسلمانان می تواند نقش والایی داشته باشد افزود: دوران زندانی شدن ایشان و در عسگر بودنشان درسی بزرگ برای کسانی است که می خواهند در مسیرالهی و حق قرار گیرند.

,

کارشناس مسائل مذهبی با بیان القاب و کنیه های متعدد ایشان که مشهورترین کنیه آن حضرت ابومحمد است بیان کرد: مشهورترین لقب امام یازدهم عسگری و سپس ذکی و صابر است که خود فلسفه مفصلی دارد.

,

جوادی با اشاره به اینکه روایات فراوانی در مسائل اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از امام حسن عسگری ع به یادگار باقی مانده است ادامه داد: در یکی از روایات ارزشمند این امام می فرمایند هر کس برادر یا خواهر خودش را سری و مخفیانه نصیحت کند و عیبش را به او بگوید او را آرایش و زینت داده و بر جمالش افزوده است و هر کس برادر یا خواهر خود را آشکارا در بین مردم نصیحت کند او را شرمنده و شکسته کرده است.

,

امام جمعه موقت همدان با بیان حدیثی از وجود مقدس امام صادق ع که مومنین آیینه تمام نمای یکدیگر هستند یادآور شد: انسان مومن نیز باید در پیروی از امامان عیب هر کس را به خود او بگوید.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه گفته شده دوران عمر پربرکت امام حسن عسگری ع ۴۲ سال بوده است خاطرنشان کرد: براساس تاریخ ولادت و شهادت ایشان که ۲۳۳ ه ق و ۲۶۰ ه ق است طول عمر ایشان بیشتر از ۲۸ سال نبوده است.

,

جوادی با اشاره به اینکه امام یازدهم در عمر کوتاه مقدسشان کارهای بزرگی برای مسلمانان انجام دادند گفت: قبر ایشان در سامراء در کنار قبر پدرشان امام هادی ع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه