اخبار داغ

نماینده تربت حیدریه:

ماشین فرآوری گل زعفران سال آینده وارد بازار می‌شود

ماشین فرآوری گل زعفران سال آینده وارد بازار می‌شود
نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت این حجم عظیم زعفران را دیگر نمی شود با دست انجام داد، گفت: دستگاه گل پاک کنی ساخته شده در مرحله آزمایش است که با ورود به بازار قادر خواهد بود در روز معادل یک تن گل زعفران را فراوری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی پنج شنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره ملی عکس زعفران که در محل سالن همایش های دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد اظهار کرد: از بازخوردهای جشنواره عکس زعفران می‌توان به ایجاد تفکر و تشکیل فراکسیون زعفران اشاره کرد که در قالب همین فراکسیون تاکنون درخواست‌های فراوانی از تربت حیدریه کمک‌های علمی و فنی شده و در این راستا پژوهشکده زعفران به عنوان مرجع علمی نیز حرکت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی از مرجعیت اقتصادی که همان قیمت گذاری زعفران است بعنوان دیگر بازخورد مثبت این جشنواره یاد کرد و افزود: همه نگاه‌ها در قیمت گذاری زعفران به سمت تربت حیدریه است اما حلقه مفقوده ای که وجود دارد استفاده از تکنولوژی روز در فرآیند کاشت، داشت و برداشت و فرآوری زعفران است که به کمک دانشمندان حوزه کشاورزی امسال توانستیم ازچند دستگاه برداشت و زعفران پرکنی بصورت آزمایشی بهره‌برداری کنیم.

,

رئیس فراکسیون حمایت از زعفران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از سال آینده ماشین جایگزین دست در برداشت و فراوری زعفران می شود، گفت: این تکنولوژِی ساخت صنعتگران این خطه در مرحله آزمایش است.

,

وی با بیان اینکه برداشت این حجم عظیم زعفران را دیگر نمی شود با دست انجام داد، گفت: دستگاه گل پاک کنی ساخته شده در مرحله آزمایش است که با ورود به بازار قادر خواهند بود در روز معادل یک تن گل زعفران را پاک کنند.

,

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: باید نقاط قوت و ضعف جشنواره را بخوبی شناسایی و احصا کنیم تا بتوانیم از این ظرفیت هنری در راستای ارتقا و شناساندن هرچه بیشتر این محصول استفاده کنیم.

,

علی رستمی خطر نشان کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی نیز موظف هستند به منظور توسعه و تقویت اقتصاد و صنعت مبتنی بر کشاورزی و به خصوص حوزه زعفران از هیچ تلاشی دریغ نکرده و حداکثر تعامل و همکاری را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه