اخبار داغ

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد؛

بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می‌شود/ نگذارید ابتذال و رخوت بر سر دانشگاه های ما سایه افکند

بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می‌شود/ نگذارید ابتذال و رخوت بر سر دانشگاه های ما سایه افکند
امام جماعات این هفته در چهارمحال و بختیاری خطاب به مسئولان دانشگاه و مدیران آموزش و پرورش گفتند: اجازه ندهید ابتذال و رخوت بر سر دانشگاه های ما سایه افکند شما باید نسبت به این مسئله دغدغه داشته باشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام خطیب جمعه این هفته نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: از زمان اولیاء الهی تا به امروز همواره مستکبرین سعی کرده اند که بین مردم و اولیاء الهی فاصله بیندازند و به هر شکل ممکن میخواهند مصلحان را از جامعه جدا کنند .

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نباید مردم را از خود برانید تصریح کرد: سه مسئله مهم است که مردم را برای همیشه در صحنه نگه می دارد.

حجت الااسلام والمسلمین نکونام افزود: خدمت ، تکریم و بصیرت سه مسئله مهم است که در نظام جمهوری اسلامی باید رعایت شود تا مردم را در صحنه بتوان نگه داشت.

وی یادآور شد: باید به مردم خدمات رسانی شود و زندگی آرام بر اثر کارهای دولتمردان  را به مردم بخشید .

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه تکریم مردم دومین مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود اذعان داشت: متاسفانه از سوی مسئولین گاهی اوقات این مسئله رعایت نمی شود.

وی  سومین مسئله مهم در جامعه  اسلامی را بصیرت دانست و گفت: مردم باید بصیرت داشته باشند و نظام موظف است عرصه آن را فراهم کند.

نگذارید فرهنگ پوچ بر جامعه ما راه پیدا کند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی درست در جامعه باید صورت گیرد بیان داشت: مردم باید با مهمات دینی و مهمات فرهنگی آشنایی پیدا  کنند و فرهنگ پوچ نباید در جامعه ما راه پیدا کند.

وی افزود: بصیرت یک امر خوردنی و آشامیندی نیست بلکه باید  بصیرت را درک کرد و آن را با مطالعه  و آگاهی  فهمید و نباید گذاشت  با حوادثی که اتفاق افتاده کاری کرد که از هر سوراخ گزیده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه  بصیرت نکات مهمی است که جامعه باید به آن توجه کند عنوان کرد: اگر بصیرت جامعه مخدوش شود جامعه طعمه گرگ می شود.

وحدت سفارش مهم قرآن است

وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته اظهار کرد: یکی از مناسبت های این هفته آغاز هفته وحدت است که از 19 آبان آغاز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین با تاکید بر اینکه  مسئله وحدت سفارش مهم قرآن است  تصریح کرد: قرآن به جامعه دستور می دهد که همه و همه به یک ریسمان چنگ بزنید.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام علم یک آدم را بلند نکنید شما یک علم دارید و آن علم الله است عنوان کرد: ولایت فقیه ما یک نعمت الهی است و می شود صلابت و جانشین شاخص امام عصر پس همه ما باید زیر پرچم ولایت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه کار دشمن این است که بین شما تفرقه اندازد اذعان داشت: باید همه ما بصیرت داشته باشیم و راه خود را از قرآن یاد بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز از مسائل مهم جهان اسلام وحدت است بیان داشت: مسلمانان چه شیعه و چه سنی باید در کنار هم باشند نه مقابل هم تا دشمن نتواند بر آن ها پیروز شود.

به ارزش های سنی  اهانت نشود تا ارزش های  شیعه حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  گفت: دشمن می خواهد اهل سنت ارزش های شیعه را بشکند تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد .

وی با تاکید بر اینکه ائمه ما در موارد متعدد شیعیان را به سکوت  توصیه کرده اند تا وحدت حفظ شود تصریح کرد: اگر اسلام یک پارچه خود را نشان دهد دشمن نمی تواند سوء استفاده کند.

متولیان دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید دغدغه مند باشند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  از متولیان فرهنگی خصو صا" دانشگاه ها و آموزش و پرورش خواست که نسبت به آموزش و تربیت جوانان دغدغه مند باشند تا دشمن نتواند بر آن ها نفوذ کند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ندهید ابتذال شکل گیرد اظهار کرد: دشمن می خواهد مرز بین دختر و پسر را بشکند و ارزش ها را از بین ببرد و شما مسئولین باید در این راستا دغدغه داشته باشید و با وسواس پیش روید و نگذارید دشمن بر جوانان ما که آینده سازان مملکت هستند چیره شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  در پایان خاطر نشان کرد: همه باید برای استانی آباد چه از لحاظ ایمان و چه از لحاظ عمرانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نگذارید فرهنگ پوچ بر جامعه ما راه پیدا کند , نگذارید فرهنگ پوچ بر جامعه ما راه پیدا کند ,
,
,
,
,
,
,
,
, وحدت سفارش مهم قرآن است , وحدت سفارش مهم قرآن است ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, به ارزش های سنی  اهانت نشود تا ارزش های  شیعه حفظ شود , به ارزش های سنی  اهانت نشود تا ارزش های  شیعه حفظ شود ,
,
,
,
,
,
, متولیان دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید دغدغه مند باشند , متولیان دانشگاه ها و آموزش و پرورش باید دغدغه مند باشند ,
,
,
,
,
,
,

هفته وحدت فرصتی برای نزدیک کردن دلهای مسلمان به یکدیگر است

, هفته وحدت فرصتی برای نزدیک کردن دلهای مسلمان به یکدیگر است , هفته وحدت فرصتی برای نزدیک کردن دلهای مسلمان به یکدیگر است ,

حجت الاسلام حسین قاسمپور امام جمعه موقت لردگان گفت: هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای نزدیک کردن قلب های مسلمانان دنیا است و فرصتی برای حفظ و تقویت اتحاد و برادری و همبستگی در جامعه محسوب می شوند.

,

حجت الاسلام حسین قاسمپور امام جمعه موقت لردگان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ابتدا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و عنوان دانست: تقوای الهی در تقوای مردم ممکن است.
وی،ضمن عرض تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) و با تبریک آغاز امامت آقا صاحب الزمان(عج) خاطرنشان کرد: بالاترین اعمال انتظار فرج است و مومنان و همه مردم با  قول و فعل فرج امام زمان را خواستار شد.
قاسم پور، قول را در  دعا برای ظهور آقا برشمرد و گفت: خود امام زمان(عج) نیز از شیعیان می خواهند برای فرجش دعای بسیار کنند.

 وی بیان داشت: فعل ما می بایست در کردار و رفتار مان و تقوای مان ظهور و بروز پیدا کند و در همین راستا می بایست خودسازی فردی و نفس خود راسر لوحه کار قرار دهیم واین خود سازی در پرداخت زکات و خمس و انجام واجبات و ترک محرمات متبلور است در ثانی خود یاری اجتماعی و دستگیری از مردم در فعل یاری رساندن به امام عصر(عج) مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه موقت لردگان بر اساس روایات از ائمه معصومین(ع) گفت: عدم یاری مردم و عدم دستگیری از مردم را در زمره غیر مسلمانان بودن دانست.
 
حجت الاسلام قاسمپور تصریح کرد: وظیفه همه ماست در یاری رساندن به امام عصر(عج) که دراین خصوص روشنگری های صحیح را تبیین نماییم و امام زمان(عج) را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم .

قاسم‌پور، در خطبه دوم، ابتدا دهم ربیع الاول سالروز وفات حضرت عبدالمطلب جد پیامبر(ص) را تسلیت عرض نمود و همچنین به سالروز ازدواج پیامبر اسلام (ص) با حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و از قول پیامبر فرمود: حضرت خدیجه با مال و جان و تفکر خود اسلام را یاری نمود و توسط خداوند بهتراز حضرت خدیجه (س) به من اعطا نشد.

 وی در ادامه به آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) بر اساس روایات مذهب سنی اشاره کرد: هفته وحدت فرصتی ارزشمند برای نزدیک کردن قلب های مسلمانان دنیا است و فرصتی مهم برای حفظ و تقویت اتحاد و برادری و همبستگی در جامعه محسوب می شوند.
وی گفت:معنی وحدت این است که مشترکات مذاهبمان را با قوت تقویت کنیم و با این مشترکات با دشمنان به مقابله برخیزیم و دشمن شناس باشیم و عزت و افتخار اسلام را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

قاسمپور اشاره داشت: با وحدت اسلام و جه افتراقها را جهت تقویت دین اسلام کنار گذاریم و با این کارها بهانه دست دشمن ندهیم.

 وی در ادامه خطبه، به سفر معاون عمرانی وزیر کشور به شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا گفت: حضور مسئولین کشوری و استانی می بایست منشا خیر و برکات برای این شهرستان ها باشند .
 
امام جمعه موقت لردگان همچنین حضور پرشکوه مردم ، دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی ۱۳ آبان را ستودند و خاطر نشان کرد: هدف، حضور تنها کافی نیست بلکه باید بصیرت روز افزون همه مردم و مسئولین، آمریکا و ایادیش را منکوب کند و مرگ بر آمریکا را تا ظهور آقا امام زمان (عج) ادامه دهد.

 ایشان در پایان، به برگزار کنندگان یادواره سرداران، فرماندهان و ۲۸۸ شهید شهرستان لردگان خسته نباشید و خدا قوت عرض نمود و از حضور مردم در این باره تشکر و قدردانی نمودند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه