اخبار داغ

کار امداد و نجات زلزله تمام شد

کار امداد و نجات زلزله تمام شد
رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: کار امداد و نجات در مناطق زلزله زده تمام شده و آمار جان باختگان همان ۵ نفر است که اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی سلیمی، در گفتگو با یکی از شبکه های خبری سیما درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: کار امداد و نجات تمام شده و تاکنون ۳۴۸ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند که ۶۵ نفر از آن‌ها در زیر آوار مصدوم شده و ۲۹۰ نفر نیز بر اثر ترس و ازدحام دچار مصدومیت شدند؛ ضمن اینکه ۵ نفر نیز از اهالی روستای ورنکش شهر میانه در این زلزله جان باختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: ارزیابی روستاها تمام شده و ۳۴ تیم عملیاتی در منطقه فعال اند و با کمک ۲ فروند بالگرد از ۸ صبح کار ارزیابی را انجام دادند
,
 
,
سلیمی با بیان اینکه اولویت ما بحث نجات بود، اما همزمان کار اسکان اضطراری هم انجام گرفت افزود: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۱۰۰ خانوار احتمالا نیاز به اسکان اضطراری داشته باشند که بیشتر در ۱۷ روستایی هستند که در این زلزله دچار آسیب شده اند.
,
 
,
رئیس سازمان امداد و نجات، اضافه کرد: ۷ روستای ورنکش، بالسین، گاوبنه رود، شورابیل سراب، مینعلی، بر اثر زلزله بین ۳۰ تا ۷۰ درصد تخریب شده اند که مظمئنا نیاز به اسکان بیشتری خواهند داشت.
,
 
,
سلیمی با اشاره به اقلام توزیعی سازمان امداد و نجات بین زلزله‌زدگان گفت: تا ساعت ۱۶، ۴۵۵ خانوار اسکان اضطراری شده اند و بین آنها ۱۲۴۲ بسته غذایی و ۲۳۷۰ تخته پتو و ۴۴۰ ست ظروف و ۴۲۰ چراغ والور توزیع شده که همکاران شرکت ملی پخش هم نفت مورد نیاز چراغ‌ها را تامین کرده اند.
,
 
,
وی گفت: مطمئنا امشب ما در کنار خانواده‌های آسیب دیده خواهیم بود و همکاران و عوامل امدادی بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته را بین آسیب دیدگان توزیع خواهند کرد.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه